Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Društvene znanosti

Nestaje granica između privatnog i poslovnog života

Foto: Shutterstock

Službeno radno vrijeme današnjih zaposlenika je od 9 – 17. No, prema istraživanju kompanije Mozy prosječni zaposlenik posvećuje svojem poslu vrijeme od 7:17 do 19:02 svakog radnog dana.

Iako službeno radno vrijeme i dalje traje uobičajenih osam sati, mnogi radnici prisiljeni su posvetiti se svojim poslovnim obavezama znatno dulje. Istraživanje je pokazalo da se tipični zaposlenik  mentalno uključuje u poslovne obaveze neposredno nakon buđenja, prije nego li napusti svoj dom, a isključuje se tek putem prema kući.

Zaposlenici su danas uz mobitel i prijenosno računalo s internetskom vezom u mogućnosti rješavati poslovne zadaće na putu prema svom radnom mjestu ili povratku s njega, ali i od kuće.

Povećani broj službenih mobitela omogućio je čelnicima da mogu kontaktirati zaposlenike i izvan radnog vremena. Tako jedna trećina zaposlenika provjerava poslovne e-mailove ujutro prije početka službenog radnog vremena već nakon 7 sati, da bi uspjela zadovoljiti visoka poslovna očekivanja. U ured stižu oko 8:30 i napuštaju ga oko 17:30. Međutim, sve do 19 sati  i dalje odgovaraju na poslovne pozive.

Ispitivanje je provela tvrtka Mozy među rukovodećim ljudima i zaposlenicima u Ujedinjenom kraljevstvu, SAD-u, Irskoj, Francuskoj i Njemačkoj.

Pokazano je da Britanci prednjače u količini slobodnog vremena koje žrtvuju poslovnim obavezama, a za njima slijede Amerikanci, Francuzi, Nijemci i Irci.

Na posao stižu oko 8:18, a napuštaju ga oko 17:48 te još oko dva sata po potrebi izvršavaju poslovne zadaće.

Međutim, istraživanje je pokazalo da postoji i druga strana medalje. Tako zaposlenici, tijekom boravka u uredu, smatraju normalnim obavljanje niza aktivnosti nevezanih uz posao, navodi Mozy.

Zaposlenici smatraju normalnim prati zube u uredu, ako su to propustili učiniti kod kuće, kupovati preko interneta, tuširati se u uredu nakon vježbanja u teretani. Iznenađuje tolerantni odnos čelnika na kašnjenje zaposlenika. Prosječni menadžer uglavnom je tolerirao kašnjenja zaposlenika od 37 minuta nakon početka radnog vremena.

To su nadoknađivali većim zahtjevima tijekom, ali i nakon radnog vremena. Jedan od deset čelnika smatrao je normalnim nazvati zaposlenika do 22 sata. Britanski čelnici su nešto suzdržaniji pa drže prihvatljivim nazivati zaposlenika do 19:31.

Provedeno istraživanje pokazuje da je razgraničenje između poslovnog i privatnog života sve slabije jer se oba aspekta života sve više isprepliću.

Možda će vas zanimati

Znanost

Znamo da provođenje previše vremena sjedeći može negativno utjecati na naše zdravlje, no kolika je zapravo potrebna količina tjelesne aktivnosti kako bismo ublažili ove...

Wellness i prehrana

Znanstvenici su imenovali osam zdravstvenih mjera koje mogu usporiti proces starenja tijela za šest godina. Održavanje tjelesne težine, razine šećera u krvi, kolesterola i...

Društvene znanosti

Nezaposleni koji se nastavljaju identificirati sa svojim bivšim poslodavcem izvješćuju da se bolje osjećaju čak i nakon što su dobili otkaz ili su otpušteni...

Društvene znanosti

Iako mnogi ljudi u ljepoti ne vide ništa loše, profesor na University of Colorado Denver Business School kaže da se privlačne žene suočavaju sa...