Foto: Youtube Screenshot

Niski muškarci češće ćelave u ranijoj dobi

S gubitkom kose se susreće gotovo 50 % svih muškaraca nakon pedesete godine, a niski muškarci mogu imati povećani rizik da postanu ćelavi prerano. Međunarodna genetska studija pod vodstvom Sveučilišta u Bonnu barem upućuje u tom smjeru.

Tijekom istraživanja su znanstvenici istraživali genetski materijal više od 20 tisuća ljudi. Njihovi podaci pokazuju da je prerani gubitak kose povezana s nizom različitih fizičkih osobina i bolesti. Rad je objavljen u časopisu Nature Communications.

Već je odavno poznato da muškarci kod kojih se javi prerani gubitak kose nešto češće pate od srčanih bolesti i raka prostate. Novi genetički podaci potvrđuju sumnje da postoje daljnje veze do drugih osobina i bolesti. U navedenoj studij istraživači su analizirali genetske podatke od oko 11 tisuća muškaraca s prijevremenom ćelavosti. Otprilike isto toliko njih bez gubitka kose služilo je, pak, kao kontrolna grupa. Sudionici su dolazili iz sedam različitih zemalja.

“U mogućnosti smo identificirati 63 promjene u ljudskom genomu koji povećavaju rizik od preranog gubitka kose”, objašnjava dr. Stefanie Heilmann-Heimbach. Genetičarka sa Sveučilišta u Bonnu je jedna od vodećih autora međunarodne studije. “Neke od tih promjena su također pronađene u vezi s drugim osobinama i bolestima, kao što su manja veličina tijela, ranija pojava puberteta i razne vrsta raka.”

Foto: Andreas Stein/Institut für Humangenetik

Genetski nalaz isto tako potvrđuju vezu između gubitka kose i povećanog rizika od raka prostate. Veze s bolestima srca su mnogo složenije. Geni koje smanjuju rizik pronađeni su uz gene koji povećavaju rizik.

“Također smo otkrili poveznice svijetle boje kože i povećane gustoće kostiju”, objašnjava profesor Markus Nöthen, direktor Instituta za ljudsku genetiku na Sveučilištu u Bonnu. “To bi moglo značiti da muškarci s gubitkom kose bolje mogu koristiti sunčevu svjetlost za sintetiziranje vitamina D. To bi također moglo objasniti zašto bijelci posebno rano gube kosu.”

Štoviše, studija nudi novi uvid u biološke uzroke gubitka kose identificiranjem gena koji su uključeni u to. Imunološke i masne stanice u koži glave očito su također uključene u gubitak kose sa stanicama folikula dlake. Znanstvenici kažu kako, međutim, nema puno razloga za zabrinutost, jer su rizici za razna oboljenja mali, no ipak im je bilo zanimljivo uvidjeti da gubitak kose nije izolirana karakteristika, nego je to povezano s mnogim drugim spomenutim stvarima.

1. Darko Kezić

ožujak 9, 2017 kod 10:47 pm

Valentina Krka Anđelko Meštrović hmmmmm

7. Leo Tavro

ožujak 10, 2017 kod 12:08 am

Istina. Ali im zato prije puca ku*** posred šu***.

8. Filip Kralj

ožujak 10, 2017 kod 12:31 am

Marko Horvatin dokazano nema ti spasa

9. Mehmed Kalac

ožujak 10, 2017 kod 12:31 am

Haris Demic tebra, rizičan si mi 😀

• Haris Demic

ožujak 10, 2017 kod 3:08 am

Meša, jesam ja mali ali sam i dosta star a nisam ćelav!!! Tako da…..imas li nešto u zajam do petka?

• Mehmed Kalac