Wellness i prehrana

Nova super-hranjiva riža za doručak i grickalice

Novi proces za ekspandiranje zrna riže dovodi do super-hranjivoga oblika ekspandirane riže, s tri puta više proteina i bogatom količinom drugih hranjivih tvari koje ju čine idealnom za pripravu žitarica za doručak, grickalica i energetskih pločica za program prehrane u školi, tvrdi Syed S.H. Rizvi i njegovi suradnici u članku objavljenomu u američkom časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry.

riža

Rizvi i kolege objašnjavaju da se sada industrijski ekspandirana riža dobiva ekstruzijom pare. Ekstruder cijedi rižino brašno izmiješano s vodom kroz uski otvor pri visokoj temperaturi i tlaku. Na izlazu iz mlaznice, riža se nadima kako je para širi i odlazi dalje. Međutim, proces može uništiti hranjive tvari osjetljive na toplinu. Znanstvenici su tražili način da se izbjegne taj gubitak i riža obogati proteinima i drugim hranjivim tvarima tijekom procesa napuhivanja. Okrenuli su se procesu koji koristi superkritični ugljični dioksid, koji se, primjerice, koristi i za izradu kave bez kofeina te za druge primjene.

Znanstvenici navode da taj proces proizvodi ekspandiranu rižu s tri puta više proteina i osam puta više vlakana od sadašnje industrijski ekspandirane riže. Ona također sadrži kalcij, željezo, cink i druge hranjive tvari koje nedostaju konvencionalnoj ekspandiranoj riži. Njihova ekspandirana riža je prhkija od sadašnjih komercijalnih proizvoda, dajući bolji okus i hrskavost.

Nova riža je “idealna za potrošnju kao žitarica za doručak, grickalica i kao dio energetskih pločica za prehranu u školi”, misle autori i zaključuju: “Uravnoteženi nutricionistički profil i korištenje nusprodukata rezanih usjeva poput razlomljene riže čini ovaj ekspandirani proizvod jedinstvenim na tržištu.”

Izvor: American Chemical Society

ekspandirana riza, dehidrirana riža, ekspanditana riža zdravlje

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

1. Daniela Dunat

siječanj 23, 2013 kod 1:16 pm

Probala u raznim oblicima: musli mješavini, krekerima, žitnim pločicama.. Ni u jednoj mi varijanti nije odgovaralo, zrakoprazni dehidrirani jastučići bez osnovnog okusa. Bojim se da uz prevelike količine raznih sladova, koje se dodaju u gotove proizvode od ekspandirane riže, u svrhu bolje jestivosti, ova namirnica prestaje biti nutritivno balansiran obrok, a postaje običan slatkiš.

2. Nikola Jurkas

siječanj 23, 2013 kod 3:02 pm

Još im samo fali napravit humanoida koji je sposoban probaviti sjeme kako spada. Jer takvih nema na ovom planetu.

3. Miljenko Jagarčec