Nove fotografije zvijezde Betelgez izazivaju maštu: Što bi se dogodilo kad bi eksplodirala?

Foto: ESO

Zvijezde i Sunce

Astronomi su upozorili da crvena gigantska zvijezda Betelgez, poznata kao rame zviježđa Orion, više nije tako sjajna kao ranije. Neobično ponašanje zvijezde prikazano je kroz nove fotografije.

Foto: ESO

Zvijezda Betelgez ne samo da gubi svoj sjaj, o čemu se već i ranije govorilo, već se čini da sada mijenja i svoj oblik.

Fotografije koje su u prosincu i siječnju zabilježili astronomi, snimljene su velikim teleskopom Europskog opservatorija, javlja CNN. Kako pojašnjavaju istraživači koji su promatrali Betelgez, trenutno je zvijezda na 36 posto svoje normalne svjetlosti.

Europski južni opservatorij ili ESO ustvari je jedno od rijetkih postrojenja koje može snimiti površinu Betelgeza, pojasnio je Miguel Montarges, astronom koji je vodio promatrački tim pri Sveučilištu Leuven u Belgiji.

“To je jedini način na koji možemo razumjeti što se događa sa zvijezdom. Jedna od najsjajnijih zvijezda Betelgez od prosinca gubi svoju svjetlost. Pitanje je vremena kad će zvijezda otići u supernovu ili eksplodirati s obzirom na to da se s vremenom sve više smanjuje”, kaže Montarges.

Život je crtež bez gumice za brisanje.

1. Bane

22 veljače, 2020 kod 3:41 am

Ništa od toga. Sada je u minimumu i lagano joj se vraća sjaj. Ništa neobično za zvijezde. Imate na universetoday više o tome.

Više u Zvijezde i Sunce