Arheologija i paleontologija

Novi dokazi o križanju ranih modernih ljudi i neandertalaca

Neandertalci su izumrli prije 30,000 godina, a njihovo nasljeđe je 1 do 3 posto genoma koje nose današnje euroazijske populacije.

150622122718_1_900x600

Donja čeljust iz pećine Oase (izvor: Max-Planck-Gesellschaft)

Istraživači su analizirali DNK iz mandibule (donje čeljusti) stare između 37 i 42 tisuće godine koja je pronađena u rumunjskoj pećini Oase. Rezultati su pokazali kako je osoba imala između 6 i 9 posto neandertalskog genoma što je najveći do sada pronađeni postotak. Takav postotak ukazuje da su neandertalski preci osobe živjeli prije 4 do 6 generacija.

Današnji ljudi koji svoje korijene vuku izvan afričkog kontinenta nose od 1 do 3 posto neandertalske DNK u svojem genomu. Do sada, znanstvenici su vjerovali kako su se rani moderni ludi i neandertalci križali na području Bliskog istoka prije 50 do 60 tisuća godina, a nakon toga se raširili svijetom. Ipak, radiokarbonska istraživanja na ostatcima pronađenima diljem Europe sugeriraju da su moderni ljudi i neandertalci paralelno živjeli oko 5 tisuća godina i da je do križanja došlo i na našem kontinentu.

Godine 2002. u rumunjskoj pećini Oase pronađena je 40 tisuća godina stara mandibula. DNK iz kosti su analizirali znanstvenici sa instituta Max Planck, sveučilišta Harvard i kineskog laboratorija za istraživanje podrijetla čovjeka. Procjenjuju da 5 do 11 posto genoma očuvanog u kostima potječe od neandertalskih predaka. Zanimljivo je kako osoba iz pećine Oasa danas nema direktnih potomaka u Europi pa znanstvenici vjeruju da je pripadala grupi ranih modernih ljudi koji su bili bliski s neandertalcima, ali da su eventualno izumrli. Znanstvenici su oduševljeni sa tim novim nalazima i nadaju se da će i drugi nalazi iz vremena prije izumiranja neandertalaca pomoći u rekonstrukciji međusobnih odnosa.

1. Nenad Florijan

kolovoz 9, 2015 kod 6:47 pm

Nekad mi se čini da su se križali neandrtalci sa neandrtalcima

2. Zvonimir Satler

kolovoz 9, 2015 kod 7:46 pm

pa mi sada graničimo sa njima , a na žalost ima ih i u vladi

3. Jerko Spaic

kolovoz 9, 2015 kod 10:28 pm

koje gluposti !!

4. Niko Zepic

kolovoz 10, 2015 kod 2:33 am

Samo sto je gen neandertalaca uglavnom prevladao,s obzirom sta cinimo jedni drugima…

5. Dinko Olujić

kolovoz 10, 2015 kod 12:38 pm

Ovo se ne odnosi na današnje širenje neandettalaca??

6. Tomislav Ivančić