Foto: Pixabay/Izvor: ScienceAlert

Arheologija i paleontologija

Novo otkriće upućuje na to da je život na Zemlji počeo prije 4 milijarde godina

Vrijeme je da dodamo još svjećica na rođendansku tortu života na Zemlji – njih oko 150 milijuna, da budemo točni.

Stijene u sjevernoj Kanadi skrivaju tragove da je život radio svoje prije 3,95 milijardi godina, što postavlja novi fosilni rekord i pokazuje da je biologija bila u još većoj strci da započne život na Zemlji nego što se to prethodno mislilo.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Tokiju došli su do ovog otkrića analizirajući sastav ugljikovih izotopa u sedimentnim stijenama u regiji Labrador na sjeveroistoku Kanade.

Tip stijena koji su analizirali datira u eru povijesti Zemlje koja se naziva eoarhaik, prije između 4 i 3,6 milijardi godina kada je kora još bila novitet i atmosfera je bila teška i relativno slobodna od kisika.

Kako biste mogli i pretpostaviti, ne postoji mnogo mjesta na površini planeta na kojoj se mogu naći stijene i kamenje iz eoarhaika. Većina je otopljena do neprepoznatljivosti, neke su se stijene povukle natrag u plašt, ili su se pretvorile u prah.

Od onih koje su preostale, nekolicina predstavlja dobre kandidate za pronalazak znakova drevne kemije na djelu.

Jedna iznimka ovog pravila je linija stijena na Grenlandu koja se naziva pojas Isua. Uzorci ovog kamenog pojasa upućuju na kemijski potpis života prije najmanje 3,7 milijardi godina.

Problem je što isti tragovi nisu otkriveni u stijenama na sličnim mjestima gdje kamenje potječe iz eoarhaika.

Za razliku od zuba dinosaura ili otisaka drevnog lišća, drevni život ne ostavlja puno detalja koji bi označili njegovu prisutnost. Ne govorimo o otiscima u mulju ili obrisima primitivnih bakterija.

Umjesto toga, ovi otisci rane biokemije nalaze se u obliku grafita i karbonata.

Grijanjem materijala i analizom ugljikovih izotopa, znanstvenici su mogli otkriti da li je materijal biogenski – pa je on prezentacija fosilnih ostataka ranih stanica – ili je rezultat nekih geokemijskih procesa.

Otkriće biogenskog grafita u nekim drevnim stijenama, ali ne i drugim, bio je razlog za pauzu.

Srećom, sada se možemo vratiti na slučaj, jer su znanstvenici pronašli da je grafit iz 54 metasedimentnih kanadskih uzoraka iz istog perioda i uistinu jest proizvod živih sustava.

Ne samo to – stijene koje su pronašli starije su od onih iz pojasa Isua za 150 milijuna godina, što sugerira da je život bio okupiran razmještanjem atoma ugljika tek pola milijarde godina nakon što je Zemlja poprimila svoj oblik.

Znanstvenici su pozorno ispitali konzistenciju između temperatura kristalizacije grafita i temperatura koje su grijale sedimentne stijene, te su isključili mogućnost zagađenja u nekom kasnijem razdoblju.

Obzirom da su „ostaci“ tek nešto više od kemijskih sjena grafita i karbonata, ne govore nam mnogo o prirodi organizama kojima su pripadali. Bar ne sami po sebi.

No, uklapaju se u veću sliku koja objašnjava kako je život mogao evoluirati na ovom područu, i sugeriraju da nepovoljni uvjeti na novorođenom planetu nisu puno omeli marš života.

To se dobro povezuje i s našom potragom za živim sustavima na drugim tijelima u Sunčevom sustavu i dalje.

Kako funkcionira drevni život na Zemlji i drugdje, i dalje je zbunjujuć misterij.

Jedna teorija tvrdi da je život počeo s natjecateljskim dijelovima RNK koji su se presavijali i rekombinirali dok se neki džepovi juhe nukleinskih kiselina nisu pogodili s drugim korisnim kemijskim procesima.

Drugi misle da su procesi nalik metaboličkima započeli vrlo rano u povijesti Zemlje, i kasnije replicirali združene nukleinske kiseline.

Ranije ove godine, australski znanstvenici pronašli su tragove života u drevnim termalnim izvorima koji datiraju 3,48 milijardi godina u prošlost, i otvaraju pitanje o tome je li život mogao imati svoje početke u manje oceanskim sredinama.

Moguće je i da je današnja biosfera zakoračila u postojanje nakon niza izumiranja i brzih ponovnih početaka.

Što se tiče svih pitanja koja ostaju neodgovorena, možemo biti prilično sigurni da je kemija života utjecala na razvoj planeta praktično od samih početaka.

Život među zvijezdama čini se vjerojatnijim nego ikad.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature.

1. Ivan Turinski

rujan 28, 2017 kod 1:30 pm

“znanost” xD

2. Vesna Lokar

rujan 28, 2017 kod 2:32 pm

Nevjernik će sve učiniti i služiti se svakakvim sredstvima samo da izbaci Boga iz jednadžbe stvaranja. Pogledajte samo koliko puta se u članku ponavlja riječ ‘milijardu godina’. Tipičan oblik indoktrinacije. Što više ponoviš laž, ona nekim čudom postaje istina u umu slušatelja. Onaj tko ne promišlja, ne istražuje i ne traži odgovore, zaista može biti lako zaveden.
    Jer ako prikažemo stvaranje kao proces nasumičnih događaja, to nas sve lišava odgovornosti. Nema Boga, nema odgovornosti. Samo sanjajte…

rujan 28, 2017 kod 2:41 pm

Vesna ajde Bogu i povuci ga za pišu

rujan 28, 2017 kod 2:54 pm

Pricas tu kako se milijardu godina spominje što više da postane istina u umu slušatelja? A kolko dugo godina se već biblija ponavlja? Pitaj svog “Boga” zasto se u bibliji nespominju recimo dinosauri u stvaranju o kojima ima fizicki dokaz. A spominje se da je par klokana skakutalo iz australije priko oceana da se uspenje na noinu arku? Vesna odrasti. Mozda ce ti zvucat ko šok al nepostoji ti ni djed mraz ni zubić vila.

• Benic Jasmin

rujan 28, 2017 kod 2:58 pm

Vesna nemoj se ljutit,ali ni djed mraz ne postoji…

rujan 28, 2017 kod 3:11 pm

Dinosauri se spominju u stvaranju. „I reče Bog: Neka zemlja iznjedri žive stvorove prema njihovim vrstama: stoku i GMAZOVE i zvjerad zemaljsku, svaku prema svojoj vrsti“ (Post 1,24). Spominju se i dinosauri kao Behemot (Job 40,15-19). Niti su dinosauri izumrli tako davno kao što prikazuje ‘znanost’. Najnovija istraživanja u fosilima dinosaurusa nalaze crvene krvne stanice i meko tkivo, što je nemoguće da može opstati milijunima i milijardama godina.

rujan 28, 2017 kod 3:11 pm

Djed Mraz i Zubić vila stvarno jesu plod nečije mašte, ali Isus je stvaran. I postat će vam stvarniji nego ikad kad uzmete posljednji dah na ovoj zemlji.

rujan 28, 2017 kod 3:14 pm

Da da.. zato je isus bilac a rođen na bliskom istoku

rujan 28, 2017 kod 3:16 pm

Vesna…sljedeci put kad ti dite bude smrtno bolesno odvedi ga u crkvu a ne u bolnicu 🙂

rujan 28, 2017 kod 3:18 pm

Il stavi na fejs da ga ljudi spase sa komenatarom “Amen”

rujan 28, 2017 kod 3:27 pm

Ovo je presmiješno što znanost. com zagovara. Kako ih nije sram u svetu Crkvu ić neđejom ?!

rujan 28, 2017 kod 3:35 pm

Crkva je jedno, a osobni odnos s Isusom je nešto drugo. Svako znanje dolazi od Boga, pa tako i medicina i ljudi koji su sposobni pomoći drugima. Čemu takva uskogrudnost?

rujan 28, 2017 kod 3:39 pm

Moraes međede. A da vi teški vjernici koji nisu bibliju ni procitali ostavite znanstvenih stvari i pristanete ubacivat boga u svašta samo jer vas je stra odgovora. Davno su vjernici znanost ubijali. Il procitajte i nekomentirajte il neposjecujte takve članke . Jer boga nema isto ko ni moga druga zeusa i njegove ekipe. Procitajte dikad stogod a bez da se oslanjate na imaginarnu osobu kao odgovor

rujan 28, 2017 kod 3:39 pm

A osobni odnos sa Alahom?

rujan 28, 2017 kod 3:42 pm

Nije li i Alah jedina istina i put a i Budha isto? Kaj sa njima?

rujan 28, 2017 kod 3:42 pm

Vesna ti si ta koja je uskogrudna i nevidi dalje od križa na zidu u dnevnom boravku. Niti jedan veliki znanstvenik nije virova u boga jer je to logicno. A svaki je “boziji zagovornik” ubija,kamenova i palio znanstvenike koji su fizickin dokazima pobijali crkveno pismo , a to je nelogicno

rujan 28, 2017 kod 3:44 pm

Selvin druze po njihovoj prici ides i ti sa nama u pakao. Javi ako os da ti misto pričuvan

rujan 28, 2017 kod 3:50 pm

Boga nema ? Pa gdje ovo ima, da netko negira vlastito postojanje…

rujan 28, 2017 kod 3:54 pm

S Alahom ne možemo imati osobni odnos, jer nije rekao: ‘Ja sam put, istina i život. NITKO ne dolazi Ocu osim po meni (Isusu).’
      Najveći znanstvenici svih vremena su ne samo vjerovali u Boga, već u Isusa kao osobnog spasitelja. Malo se bolje informirajte. 🙂

• pero

rujan 28, 2017 kod 7:41 pm

Vesni Lokar je to posao kao i moliteljima pred crkvom.
        Od toga živi, zato mora revno pisati po znanstvenim portalima.
        Usput, malo zbunjeno gledam već dugo vremena koja količina
        desničara se okuplja oko čkanaka na tzv lijevim a zapravo neovisnim portalima ala Index za dnevnu politiku ili ovaj geek.hr-Znanost za znanstvene članke.
        Isprva ih je bilo relativno malo, stalni pacjenti ala ova gornja.
        Kako vrijeme prolazi sve ih je više i više.
        Danas ne zna čovjek, govorim sada na primjeru portala index.hr a mogao bih i na primjeru ovoga portala, da li je veći broj njihovih čitatelja
        onaj koji redovito čita takve portale jer u njima nalazi istinu,smisao… ili desničara, vjernika nesigurnih u sebe (koji onda svoju vjernost vjeri moraju dokazivati na ovaj način, trolanjem druguh.)

Došao sam do otkića!!!

Zapravo to je i jedini logični zaključak.
        Pa ti jadni ljudi nemaju gdje na “svojim” portalima pročitati
        istinu, znanstvenu, dnevno političku, ili samo novosti u svijetu
        oko sebe koje im njihovi portali prešućuju ili ih iskrivljuju konstruirajući svoju “istinu”

Smatram da je sve veći broj desničara na normalnim i neovisnim portalima zapravo jako dobra stvar.
        To samo znači da i njih zanima znanost, istinitost sadržaja, da više slijepo ne vjeruju svojim hejterskim i prepunim isključivosti portalima.
        To što komentiraju i u svojim komentarima pljuju, negiraju i ismijavaju,
        to je samo onaj isti princip nesigurnosti u nametnutu im istinu, koju onda na ovaj način pokušavaju opravdati i opravdati sebe jer čitaju
        “nevjernički sadržaj”

Dobro je monci i djevojke.
        Korak po korak
        Već ćete se i VI probuditi i obrazovati, kada već naš odgojno obrazovni sustav nije uspio.
        I ne krivim VAS
        Krivim naš odgojno obrazovni sustav koji je otišao – napisat ću
        vašim riječnikom da me bolje razumijete-
        ———————————– K VRAGU —

• Ratko Potatić

rujan 28, 2017 kod 3:55 pm

najbolji primjer indoktrinacije vidi se kod vjernika . ajd malo razmisli kaj si napisala ,pa možda shvatiš o kakvoj se laži radi i tko ju govori ,nemoj samo ko papiga ponavljati to kaj čuješ od svećenika .

rujan 28, 2017 kod 3:58 pm

Moraes umij se. Ti si taj koji negira evoluciju i znanost. Otvori oči malo

rujan 28, 2017 kod 3:58 pm

Nisam čula od svećenika, jednostavno sam pročitala Bibliju i ono što Isus govori za sebe i povjerovala mu. Za razliku od vas koji bezuvjetno vjerujete prevrtljivoj znanosti, iza koje stoje samo ograničeni ljudi.

rujan 28, 2017 kod 4:01 pm

Samo bezumnik ne propituje odakle potječe, zašto je ovdje i kuda ide nakon smrti. Na ta pitanja mi ‘znanost’, to jest nijedan čovjek još uvijek nije odgovorio. Ali Isus jest. 🙂

rujan 28, 2017 kod 4:07 pm

Kako ti je odgovorio kad nije ni postoja. Ako je Biblija dokaz Boga i isusa onda su Marvelovi stripovi dokaz Spidermana i ostalih.

rujan 28, 2017 kod 4:09 pm

Ja jutros sa betmenon kavu pio

rujan 28, 2017 kod 4:11 pm

Ti si vesna bezumnik kojoj je odgovor samo bog. Nemos nesto objsanit pa se na boga oslanjas. Odrasti zenska glavo

• Azra Belić

rujan 28, 2017 kod 4:19 pm

Hahahahahaha oplakah na komentare dotične Vesna Lokar
      Pozdravi Isusa 🙂

rujan 28, 2017 kod 4:20 pm

Najjača je

rujan 28, 2017 kod 4:20 pm

Marcelinho Moraes nisam vjeran nikome,samo sam naveo ime u koji neki još jače vjeruju od Vesne i kojima je on jedina istina.Vesna nije ti mjesto na ovoj stranici.Lajkaj 40 dana za život pa tam propovijedaj.

rujan 28, 2017 kod 4:21 pm

Vesna je put istina i zivot

rujan 28, 2017 kod 4:26 pm

Nemoj nam samo ti o indoktrinaciji,please.Da ti preporučim jo jednu stranicu,lajkaj ravnu zemlju.

rujan 28, 2017 kod 4:49 pm

Da li vas sve to uče van presvete Crkve ? Bezbožnici, pljujete Bogu u lice.

rujan 28, 2017 kod 4:51 pm

Moraes izmoli 4 očenaša za gladnu dicu u africi da in da jist stogod

rujan 28, 2017 kod 5:09 pm

Samo je jedan Zeus. All hail the mighty Zeus.

• Nenad Florijan

rujan 28, 2017 kod 5:21 pm

Ajme komentara. Nešto postoji a da nas je sve stvorilo, život, planetu, svemir, sad što je to neznamo. Ipak čovjek koristi 10% mozga pa nemre shvatit neke stvari. Nešto je posrijedi, sad kako se to zvalo, svaki narod koji vjeruje u svoje, opisuje drugačijim imenom

rujan 28, 2017 kod 5:46 pm

Zato sta ljudi nisu znali objasnit “nadnaravne” stvari. Al dok god ovakvi budu napadali ateiste zato šta su ateisti i namećali svoje uvjerenje viruj meni da će dobit kontru. Imaj svoja uvjerenja al ih nenameći drugima. Al sve dok nastavljaju sa napadanjima mi cemo odgovara i branit i uvjeravat svoje.

rujan 28, 2017 kod 5:50 pm

“Nema Boga, nema odgovornosti” – jao, kako su samo vjernici odgovorni!

rujan 28, 2017 kod 5:51 pm

Čovjek koristi samo 10% mozga?!? 🙂 🙂 🙂 Ta glupost je debunkirana prije stotinjak godina.

rujan 28, 2017 kod 5:53 pm

Senade a šta reć na ovo sve hahahaha … Čovik koristi cili mozak. Al u svakom dijelu određeni postotak

rujan 28, 2017 kod 6:04 pm

Da, samo što ni u jednom trenutku ne koristi istovremeno cijeli mozak.

Mozak je veliki potrošač energije i ne bi bilo korisno stvoriti niti da evolutivno nastane mozak koji će koristiti 100% mase za 10% korisnog rada.
      Savršeni Bog je napravio mašinu sa stepenom iskorištenja od 10%? Običan čovjek može bolje.

rujan 28, 2017 kod 6:10 pm

Tako je druže. Ako je bog tolko svemoguć moze li stvorit stijenu koju ni on sam nemože podić. Ako može onda nije svemoguć. Ako nemože nije svemoguć. Dico ostavite svoja uvjerenja kući. A ne da ih komentirate di in nije misto

• Deni Pejaković

rujan 28, 2017 kod 8:21 pm

Vjernik će sve učiniti i služiti se svakakvim sredstvima samo da izbaci dokaze iz jednadžbe znanosti. Pogledajte samo koliko puta se u bibliji ponavlja riječ ‘Bog’. Tipičan oblik indoktrinacije. Što više ponoviš laž, ona nekim čudom postaje istina u umu slušatelja. Onaj tko ne promišlja, ne istražuje i ne traži dokaze, zaista može biti lako zaveden.
      Jer ako prikažemo stvaranje kao proces namjernih događaja koju je neki bradati frajer kojeg ne vidimo napravio, to nas sve lišava odgovornosti. Nema Boga. Samo sanjajte…

rujan 28, 2017 kod 8:43 pm

Peri ga deni luđače <3

• Vanja Vickovic

rujan 28, 2017 kod 9:31 pm

Deni, sjajno izvedeno!

• Kolarić Yoco

rujan 28, 2017 kod 9:47 pm

Bog je stvoritelj, stvoritelj je priroda, priroda je Zemlja. Nijedan znanstveni dokaz ne ide protiv Boga, jedino stare knjige koje uvjeravaju lakovjerne u nedokazane tvrdnje. Zar Bog mora mahnuti svojom hipotetskom rukom i stvoriti Zemlju u jednom danu? Zašto evoulcija ne bi bila inteligentni dizajn? Religija i znanost se upotpunjuju, nikad ne suprotstavljaju, samo ako vjeruješ u ono što ti duša govori, a ne popovi i knjige iz pustinje, te ako tražiš istinu, i provjeravaš činjenice. Što je milijun godina u povijesti Zemlje? Tek jedan dan… “Nema Boga, nema odgovornosti?” A što je s moralom? I tko je taj tvoj “Bog” o kojemu pričaš? Da li je to onaj o kome stare knjige kažu da je počinio mnoge genocide, onaj koji je svojeg vjernog slugu ubio samo zato jer je ovaj htio spasiti njegov kovčeg od provalije? Nadam se da ne hvališ njega, a onda licemjerno upućuješ druge na neodgovornost? “Pogledajte samo koliko puta se u članku ponavlja riječ ‘milijardu godina’. Tipičan oblik indoktrinacije. Što više ponoviš laž, ona nekim čudom postaje istina u umu slušatelja. Onaj tko ne promišlja, ne istražuje i ne traži odgovore, zaista može biti lako zaveden.” Uistinu me zadivljuje tvoj komentar. Olako optuživanje znanstvenika da ne promišljaju te da šire laži i sudjeluju u nekakvoj zavjeri? Protiv koga?Zar možda nisam ja onaj koji zaveden lažima ponavlja iste, misleći da su istine; bez promišljanja, bez istraživanja, bez traženja odgovora? Evo mrsko mi je pisati ovakav komentar, nisam tu ni da se rugam niti vrijeđam, svatko neka vjeruje u što želi dok god ne škodi drugima, ali ne mogu otići bez riječi, baš zbog toga!

• pero

rujan 29, 2017 kod 12:59 am

U članku se milijarda ponavlja: Dva puta 4 milijarde, 4 puta 3,xxx milijardi.
        Vidiš, lako je zbrojiti.
        A sada ti uzmi neki od prijevoda biblije pa nam zbroji koliko se puta spominje bog.
        Manje od 1.000 nećeš nabrojati.
        Gdje je onda tvoj moral?
        Mrsko ti je pisati ha?
        Vidim.

• Vedran Milicic

rujan 28, 2017 kod 11:22 pm

“Što više ponoviš laž, ona nekim čudom postaje istina u umu slušatelja. Onaj tko ne promišlja, ne istražuje i ne traži odgovore, zaista može biti lako zaveden.”

Sama si odgovorila pa ne moran ja.

rujan 29, 2017 kod 1:15 am

Evolucija je bajka za malu djecu, odavno je pobijena, jer nema dokaza, nema prijelaznih oblika. Moral nas ne može opravdati pred Bogom; moral je samo dokaz da Bog postoji. Bog nije počinio genocide, ti narodi su samo dobili ono što su zaslužili, bili su toliko bezbožni i hulili Boga do mjere da su vlastitu djecu spaljivali i žrtvovali bogu Moleku. Tako da je njihovo istrebljenje bilo posve pravedno. Također ste izuzeli činjenicu da je Bog stotinama godina bio strpljiv za njihovo obraćenje, jednako kao što je strpljiv prema svima vama koji ga potiskujete. Da nije strpljiv, oduzeo bi vam život ovog trena, i dalje ostao sasvim pravedan i dobar.
      Znanstvenici danas jesu, sutra nisu, kao i njihova priča. Ti isti znanstvenici su nekad tvrdili da se zemlju nosi slon na svojim leđima. Znanstvenici često imaju iste dokaze, ali ih interpretiraju na različite načine. Tako da se znanost svodi na mišljenje. Čak vam ni dvojica liječnika ne mogu dati jednaku dijagnozu, toliko o tome. Vaša vjera u znanost je ništa drugo nego pouzdanje u običnog, ograničenog čovjeka. Ne hvala, radije se pouzdajem u sveznajućeg i neograničenog Boga.

rujan 29, 2017 kod 1:16 am

O jadni ateisti… Niste svjesni što radite. Bog i vas bezumne ateiste koristi u vašem neznanju, jer mi dajete priliku da dijelim Evanđelje i da što više ljudi vidi istinu. I zato hvala. 🙂

rujan 29, 2017 kod 5:33 am

“Sveznajući i neograničeni Bog” je bajka za malu djecu. Sveoi ste religijubna zbirku bajki, pa nije ni čudo da vak se ateisti smiju.

Osim toga, religija ništa ne objašnjava. Sakonsenponavlja mantra “God did It”.

• Teo Nela

rujan 29, 2017 kod 5:39 am

Geologija je jedna super zanimljiva I relativno nova znanost sa kojom ljudi u Hrvatskoj bas I nisu upoznati….nazalost!

• Babsi Ivana Batel

rujan 29, 2017 kod 8:44 am

Hahahahah….

rujan 29, 2017 kod 9:34 am

I ja kažem da je geologija super stvar. Puna Biblija je geologije. 🙂

• Mile Šakić

rujan 29, 2017 kod 3:46 pm

Naravno mi smo indoktrinirani i ne trazimo odgovore ,a netko ciji se argumenti svode na jednu knjigu i kruznu logiku su prosvijetljeni i znaju istinu. Veoma zanimljivo.

rujan 29, 2017 kod 4:58 pm

Vesna ucini svitu uslugu i baci se sa balkona. Evolucija bajka? Ti isusami boluješ od nečega. Ubij se i netroši kisik bezveze molin te

• Teo Nela

rujan 29, 2017 kod 5:31 pm

Biblijska geologija?? Hmm, znam da za veliki potop je ka boziji reset svita ali al za mene vridi ono kako bi bosanci rekli niđe veze…

• Vukovic Slobodan

rujan 29, 2017 kod 7:41 pm

Vesna, buxnu si mi upropastila, jebem ti znanje…

rujan 29, 2017 kod 8:00 pm

Pod indoktrinacijom evolucijom, milijardama i milijunima godina bila sam i sama dok nisam detaljno počela istraživati. Na kraju mi je preostala vjera u nešto čemu nisam svjedočila i nemam nikakvih dokaza. Evolucija ili knjiga Postanka.
      Kako mi znanstvenici nisu davali odgovore na ključna pitanja: tko smo, zašto smo, odakle smo i gdje idemo, uzela sam Bibliju i pogledala što taj Isus govori za sebe. Svatko tko iskrenog i poniznog srca traži odgovore, nalazi ih.
      Biblija nije samo neka knjiga, već riječ živoga Boga koji na taj način uspostavlja komunikaciju sa čovječanstvom. I o evoluciji ste čitali iz neke knjige, nije vam pala s neba. Razlika je u tome što znanje možemo skupljati od drugih ljudi i mišljenja, a možemo izravno od Boga. Biblija je skup spisa kojeg su pisali različiti ljudi tijekom 1500 godina, ali pod istim nadahnućem. U tome i jest dokaz što je jedna knjiga koja je pisana kroz toliki niz godina savršeno usklađena od Postanka do Otkrivenja. I nijedna druga knjiga ne daje smislene odgovore o pitanju porijekla života i smrti.

rujan 29, 2017 kod 8:02 pm

Na koji bi se to logički način, po vama, Bog trebao objaviti ljudima, ili demonstrirati svoju silu, a da mu povjerujemo? Imamo kreaciju, ali ne vjerujemo u Kreatora? Koji bi to programer rekao da je softver nastao sam od sebe? To je ludost. Svaki dizajn ima tvorca. Bog je izvan svoje kreacije, kao što je proizvođač računala izvan računala. Tim više što je čovječanstvo odvojeno od Boga.
      Kao što mrav ne može razumjeti čovjeka, tako ne može ni čovjek Boga. Jer je naše znanje, tj. znanost, ograničeno. Ili kako će mrav povjerovati čovjeku ako taj čovjek i sam ne postane mrav? Bog, da bi nam se objavio, morao je postati čovjek, no proglasili smo ga ludim, pljunuli ga u lice i razapeli. Tako stvorenje postupa sa svojim Stvoriteljem.

• Vukovic Slobodan

rujan 29, 2017 kod 8:35 pm

Jesi li ti, djevojko, svjesna da si ti povjerovala knjizi, koju je neki lik preveo prije par stotina godina, a prije njega su je napisali isto neki likovi, i poslije njega je prevelo još kamara likova… Knjizi, koju je, na kraju krajeva, nekad napisao čovjek? A ne vjeruješ naučnicima koji su zaslužni, ama baš za sve blagodeti koje ti uživaš, pa čak i za tu knjigu, jer i papir i tinta su nečije otkriće i ideja… A vjeruješ u priču za koju nikad nije postojao, niti će ikad postojati ni jedan dokaz… Na takvu lakovjernost i manjak želje za znanjem i Bog bi se naljutio…

rujan 29, 2017 kod 9:42 pm

Ovo se desi kad na stranici posvećenoj znanosti komentatišu vjerski apologeti.

rujan 29, 2017 kod 10:26 pm

Biblija se prevodila od svojih samih početaka s originalnog hebrejskog, aramejskog i grčkog. Nijedna knjiga na svijetu nije toliko prevođena. No, mi i bez Novog zavjeta znamo tko je Isus, jer nam cijeli Stari z. govori o njemu. Zbog brzog širenja i prevođenja fragmenata rani kršćani su bili progonjeni i brutalno ubijani.
      Najveći kritičari priznaju da je Biblija bolje očuvana nego bilo koji drugi drevni dokument, a tome svjedoče i skori pronalasci dijelova Starog zavjeta nađenih u špiljama pored Mrtvog mora. Tu knjigu je napisalo 40 autora, a svi govore potpuno isto u razdoblju od 1500 godina. Objasnite kako je to moguće?
      Sugerirate mi da vjerujem u znanstvenike ateiste? Pa vjerujem znanstvenicima, tipa Isaac Newtonu, samom utemeljitelju i ocu znanosti, koji bi vam rekao: „Vjerujem u vjerodostojnost Biblije više nego i u jednu drugu svjetovnu povijesnu knjigu.“
      Ili Blaise Pascalu, koji bi vam u svoje doba rekao: „Pokažite mi knjigu koju mogu čitati zemljoradnik i predsjednik, i koja obojicu može ispuniti istom radošću. Tada ću postati ateist!“

rujan 29, 2017 kod 10:35 pm

Među najvećim znanstvenicima svih vremena bili su oni koji su vjerovali u Bibliju i Isusa Krista. Ono što razlikuje znanstvenike ateiste od znanstvenika vjernika je PONIZNOST, a ne lakovjernost i manjak znanja. Veća je lakovjernost u horor bajku o evoluciji, to jest da je čovjek nastao putem smrtnih ishoda. Genocidna teorija. U početku smo stvoreni savršeni bez smrtnih posljedica, a ono što opažamo jest da svijet i čovjek propada, a ne evoluira. Dakle, od savršenstva se krećemo u suprotnom smjeru, i taj slijed nam pokazuju svi zakoni u prirodi. Razlog: naša pobuna protiv Boga.

• Robert Vlahovic

rujan 30, 2017 kod 7:39 am

• Robert Vlahovic

rujan 30, 2017 kod 7:42 am

Da stvoreni smo savrseni,brat jebe sestru,brat ubija brata itd.pravo savrsenstvo

rujan 30, 2017 kod 11:18 am

I kako se uspijevamo razboljeti ako smo stvoreni savršeni? Savršenstvo bi značilo da se nešto ne može pokvariti ma šta da mu radimo. Savršeni organizam ne bi trebao oboljeti taman da se cijeli život trudi da pokupi sve bolesti svijeta.

Ma da, toliko smo savršeni da nas dotuku organizmi koje ne vidimo golim okom.

rujan 30, 2017 kod 3:33 pm

U početku smo stvoreni savršeni, sve što je Bog stvarao na početku bilo je „dobro“ (Postanak 1). Naša genetika je u početku bila savršena. Bolesti i smrt su rezultat naše pobune protiv Boga. Zbog toga naš genetski materijal propada svakom sljedećom generacijom, zato imamo sve više oboljenja i bolesti.
      Odvojeni od Boga osuđeni smo na propast, kako svaki čovjek pojedinačno tako i cijeli svijet ide u tom smjeru. To vidimo u prirodnim poremećajima, katastrofama, ratovima, i općenito uvećanju zla u svijetu. No, Bog je ušao na ovaj svijet kao čovjek i daje nam vječni dar spasenja, trebamo ga samo prihvatiti. 🙂

• Suzy Wolf

rujan 30, 2017 kod 4:03 pm

Michel Radović Dino Zeus Cvrlje STVARNO NEMA POMOCI GLUPIM LJUDIMA…pa kad toliko gledate znananost procitajte sto je rekao Aeinstain i najpoznatiji matematicari..pameti

3. Marcelinho Moraes

rujan 28, 2017 kod 2:49 pm

Nije istina. Isus Krist naš spasitelj, vjerni sluga i Gospodar u evanđelju, precizno govori o Božjoj kreaciji života na Zemlji. Nije dobro zatvarati oči pred Bogom. Pred Bogom i činjenicama. Hvaljen bio Isus Krist, naš spasitelj ! Slava Ocu i anđelima na nebesima. Amen !!!

• Zoran Maksimovic

rujan 28, 2017 kod 2:52 pm

Šta je ovo, jebote..ja mislio da sam na stranici za promoviranje znanosti a ovdje izgleda samo bogomoljevina…

• Ivica Tkalcec

rujan 28, 2017 kod 4:48 pm

Zoran Maksimovic Pa vidis … religijski teroristi su svigdje .. a ponajprije se sakrivaju iza laznih profila …

• Slobodan Slobodnjak

rujan 28, 2017 kod 9:46 pm

Ivica Tkalcec mora da si i ti neki terorista po toj istoj matrici posto se i ti krijes iza laznog profila

• Josip Skelin

rujan 29, 2017 kod 5:57 am

mislim da nije ni ni okrugla ni ravna, nego da ide na stožac

4. Benic Jasmin

rujan 28, 2017 kod 2:57 pm

Logično

5. Selvin Ziberi

rujan 28, 2017 kod 4:26 pm

Pa nije NASA odredila starost planete.Izmete Izmete,samo oko škole si išao.

6. Selvin Ziberi

rujan 28, 2017 kod 4:34 pm

Može svaki glupan gluposti pisati do sutra. I evo ti let tj. nekoliko letova tjedno na liniji Chile-Australiji koji obaravaju ove vaše gluposti jer let leti preko Antarktike i traje 13,14 sati dok bi u tvojoj šupljoj glavi tj. na ravnoj zemlji trajao trideset sati.Tisuće ljudi tjedno leti na toj liniji,guglaj malo. https://book.qantas.com.au/pl/QFOnline/wds/OverrideServlet?adobe_mc=MCMID%3D64975447711848402163937342606858256878%7CMCORGID%3D11B20CF953F3626B0A490D44%2540AdobeOrg%7CTS%3D1506616282&quc=locale%23en%7Ccountry%23GB%7Ctvldate%2320171115%7Cregion%23EU%7Carr%23SYD%7Cdep%23SCL&alt_cam_param=no%3Are%3Aomd%3Aps%3Agg%3ADK%C2%A6EN%C2%A6Bra%3An%3An%3ADK%C2%A6EN%C2%A6Bra%C2%A6EM%3Aqantas

7. Marija Vidović

rujan 28, 2017 kod 4:37 pm

“Znam da nista ne znam.”

8. Ivica Tkalcec

rujan 28, 2017 kod 4:49 pm

Selvin Ziberi I njegov mozdani kapacitet je isto tako ravan .. pa cesto padne s ruba … kao sto je i u komentaru dao prikazati ..

9. pero

rujan 28, 2017 kod 7:44 pm

Gore potpisanoj Vesni Lokar je to posao kao i moliteljima pred crkvom.
    Od toga živi, zato mora revno pisati po znanstvenim portalima.
    Usput, malo zbunjeno gledam već dugo tvremena koja količina
    desničara se okuplja oko čkanaka na tzv. lijevim a zapravo neovisnim portalima ala Index za dnevnu politiku ili ovaj geek.hr-Znanost za znanstvene članke.
    Isprva ih je bilo relativno malo, stalni pacjenti kao ova gornja.
    Kako vrijeme prolazi sve ih je više i više.

Došao sam do otkića!

Zapravo to je i jedini logični zaključak.
    Pa ti jadni ljudi nemaju gdje na “svojim” portalima pročitati
    istinu, znanstvenu, dnevno političku, ili samo novosti u svijetu

To što komentiraju i u svojim komentarima pljuju, negiraju i ismijavaju,
    “nevjernički sadržaj”

Dobro je monci i djevojke.
    Korak po korak
    I ne krivim VAS
    Krivim naš odgojno obrazovni sustav koji je otišao – napisat ću
    vašim riječnikom da me bolje razumijete-
    ———————————– K VRAGU —

10. Narcis Oremuš

rujan 28, 2017 kod 5:57 pm

A kod nas prije 3999999909 ili čak 3999999955 godina

11. Senad Kolasinac

rujan 28, 2017 kod 5:58 pm

Čovjek ne razlikuje NASA-u od geologa.

12. Selvin Ziberi

rujan 28, 2017 kod 6:03 pm

Senad Kolasinac sve je to znanost za njega tj. šejtan.Kaj talki uopće rade na ovakvim stranicama.Mene nećete vidjeti na stranici vigilarea ili sl.

13. Edvard Pavlovic

rujan 28, 2017 kod 6:07 pm

ja naivno pomislio da se čovjek zajebava, kad ono stvarno budala sere

14. Selvin Ziberi

rujan 28, 2017 kod 6:14 pm

Ma bilo ih je uvijek ali tek od nedavno imaju pristup internetskim dezinformacijama.

15. Edvard Pavlovic

rujan 28, 2017 kod 6:17 pm

nije svaki napredak baš napredak

16. Tihomir Lovrić

rujan 28, 2017 kod 8:06 pm

Lijepo molim da oni koji ne vjeruju u znanstvene dokaze nego slijepo, samo u Bibliju, ne komentiraju ništa u ovoj grupi. Nek se drže svojih uvjerenja i svojih grupa. Isto tako ja neću komentirati pa ni posjećivati njihove grupe.

17. Vanja Vickovic

rujan 28, 2017 kod 9:35 pm

Mogu i ja to, pazi- Zemlja je oblika macke, bog je ustvari velika zelena zaba, telefoni ne postoje, to je izmisljotina, kompjuteri ne postoje, internet ne postoji. U stvari, ni vi ne postojite i sta sad?!
    I haj ti sad mene opovrgni, takvu ludost! 😀

18. Kolarić Yoco

rujan 28, 2017 kod 9:51 pm

Ne ide mi u glavu zašto se uopće dovodi u pitanje postojanje izvanzemaljskog života? Odgovor bi nam trebao biti kristalno jasan…

19. Vedran Milicic

rujan 28, 2017 kod 11:32 pm

Brajo sta si ti tvrdo glup i ne obrazovan.

20. Sandi Sinčić

rujan 29, 2017 kod 4:27 am

U americkoj drzavi Wisconsin pronadjjeni su tragovi dinosaurusa uz tragove covjeka.Grupa paleontologa je zakljucila da su ondasnji ljudi uspijeli udomaciti neke manje(sitnije) vrste dinosaurusa a nakon toga su ih toliko sprdali da su izgubili posao i postali najveci jadnici,zalosno….

21. Janos Erdes

rujan 29, 2017 kod 4:42 am

Ne serite više , pa što mi plaćamo ove debilne naučnike

22. Boštjan Robek

rujan 29, 2017 kod 5:16 am

Ja mislim da bi barem onu koji jesu išli u školu, trebali protestirati ispred ministarstva za naobrazovanje jer su vas očito opljačkali…

23. Teo Nela

rujan 29, 2017 kod 5:43 am

Glupost je neunistiva!

24. Laja Drazen

rujan 29, 2017 kod 5:56 am

Davno je bilo kada sam postao “nevjernik”, a svakodnevno se nađe netko “čist i ispravan” da mi to potvrdi. Jednostavno NE MOGU vjerovati da postoje toliko zatucani ljudi.
    Vjerujem da imate bolju temu za raspravu, ne morate se petljati baš u sve. Imate sasvim jednu pristojnu temu za raspravu na puno višoj intelektualnoj razini od ove, stoga bi bilo korisnije da se uhvatite teme Obiteljskog zakona i date sve od sebe da svijet učinite “ispravnijim i boljim”.
    Amen

25. Petar Vukajlov

rujan 29, 2017 kod 7:25 am

Znaju koliko je star život na zemlji a ne znaju je li starije jaje ili kokoška

26. Senad Dzanic

rujan 29, 2017 kod 8:39 am

Ovo je objašnjenje za nas ateiste, moramo i mi u nesto vjerovat.

27. Ivan Kos