Zemlja

Novo otrkiće danskih znanstvenika mijenja sve što smo do sada mislili da znamo o Zemlji

Prethodnica našeg planeta, mlada Zemlja, formirala se u roku od pet milijuna godina, došlo je do zaključka novo istraživanje Centra za formiranje zvijezda i planeta u sklopu Sveučilišta u Kopenhagenu. Ovo je, prema astronomskim standardima vrlo velika brzina formiranja, piše Science Daily.

Ako Sunčev sustav star 4,6 milijardi godina, usporedimo s 24 sata, može se reći da se Zemlja oblikovala za minutu i pol, što su rezultati koji se razilaze s tradicionalnom teorijom o tome da je Zemlja nastala sudarom dva veća nebeska tijela u razdoblju dugom desetke milijuna godina, to jest da je stvorena za 5 do 15 minuta u odnosu na razdoblje od 24 sata.

Tako smo dobili novu alternativnu teoriju o tome da se Zemlja formirala gomilanjem kozmičke prašine.

“Objekti veličine milimetra spojili su se i napravili planet. Ova implikacija o brzom formiranju Zemlje važna je za cijeli solarni sustav, a govori i o tome kolika je vjerojatnost da se planeti oblikuju i na drugim mjestima u galaksiji”, kaže Martin Schiller, vodeći autor istraživanja.

Prema novim podacima, proces formiranja Zemlje trajao je oko pet milijuna godina, a istraživači procjenjuju da je u ovom razdoblju kreirana i željezna jezgra Zemlje, čime je uklonjeno rano nagomilavanje željeza s površine.

Zahvaljujući ovim otkrićima i na osnovi teorije o formiranju planeta od kozmičke prašine, istraživači su došli do zaključka da bi ovaj proces mogao biti zakon koji se odigrava i na drugim mjestima u svemiru.

To znači da je moguće da su se i drugi planeti formirali brže nego što bi to bio slučaj da su nastali od sudara dva objekta.

Ova pretpostavka je potkrijepljena otkrićem mnogih egzoplaneta, planeta koje nisu u Sunčevom sustavu, a koje su astronomi otkrili od sredine devedesetih godina do danas.

“Sad znamo da se planeti formiraju svuda i da imamo generički mehanizam koji kreira planetarne sustave. Kada budemo shvatili kako funkcioniraju ovi mehanizmi u našem solarnom sustavu, možemo napraviti slične zaključke o drugim planetarnim sustavima, uključujući i kada i koliko često se može očekivati prisustvo vode na njima. Ako je teorija o ranom kreiranju planeta zaista točna, moguće je da je voda samo nusprodukt kreiranja planeta sličnih Zemlji i da se osnovni uvjeti za život mogu naći i na drugim mjestima u svemiru”, kaže profesor Martin Bizzarro, koautor istraživanja.

1. sencha