Biljke i životinje

Novozelandskim pticama trebalo bi 50 milijuna godina da se oporave od ljudi

Otkako su prije 700 godina stigli na Novi Zeland, ljudi su toliko uništili tamošnji ptičji svijet da bi mu za oporavak trebalo 50 milijuna godina, objavljeno je u časopisu Current Biology.

Regeneracija toliko raznolikog ptičjeg svijeta kakav je bio na Novom Zelandu trajala bi duže nego što čovječanstvo postoji, ističu autori.

Više od 70 vrsta ptica izumrlo je u razdoblju od dolaska ljudi na Novi Zeland. Još 30 vrsta na rubu je opstanka iako su pojačane mjere i napori kojima ih se nastoji sačuvati.

Među vrstama kojima prijeti izumiranje je i kakapo, veliki noćni miroljubivi papagaj. Jedina svjetska vrsta papagaja koja ne može letjeti dospjela je na rub opstanka jer je ugrožavaju životinje koje su stigle s ljudima, poput štakora, kuna i mačaka.

Kakapo, koji se gnijezdi na tlu, evolucijski nema nikakvu obrambenu strategiju od tih životinja.

“Ako izumru i te kritično ugrožene vrste, oporavak bi trajao još 10 milijuna godina”, napisali su znanstvenici koji su do svojih zaključaka stigli proučavajući fosile i koristeći se računalnim simulacijama za izračun rezultata.

Novi Zeland je zbog svoje geografske izoliranosti dom ptičjem svijetu kakvog nema nigdje drugdje. U to je uključen i novozelandski nacionalni simbol – kivi, ptica koja ne leti.