Bakterije i virusi

Otkrivena nova vrsta virusa s kojom živi polovica ljudi

98398030893

Biolozi sa Sveučilišta iz San Diega otkrili su virus koji bi mogao igrati važnu ulogu kod pretilosti i dijabetesa. Prema istraživanju, više od polovice svjetskog stanovništva domaćin je ovom novotkrivenom virusu nazvanom crAssphage. Virus cilja jednu od najčešćih vrsta želučanih bakterija koju se povezuje s pretilošću, dijabetesom te drugim želučanim bolestima. Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature Communications.

Profesor bioinformatike Robert A. Edwards i njegovi suradnici koristili su rezultate prijašnjih istraživanja želučanih virusa kako bi tražili nove viruse. Pregledali su uzorke fekalija 12 pojedinaca te u svakom uzorku pronašli istu virusnu DNA koja ne odgovara niti jednom poznatom virusu. Nakon toga su potražili nađeni virus u bazi podataka Projekta ljudskog mikrobioma (Human Microbiome Project (HMP)) Nacionalnog Zdravstvenog Instituta te bazi podataka Nacionalnog Laboratorija Argonne i pronašli ga u velikim količinama u uzorcima stolice.

Kako bi dokazali da virusna DNA pronađena u bazama podataka postoji i u prirodi, virolog Sveučilišta iz San Diega John Mokili koristio je tehniku umnažanja DNA za pronalaženje virusa u prvim uzorcima baze podataka Nacionalnog Zdravstvenog Instituta. Tehnika je potvrdila postojanje novog virusa u polovici uzoraka. Edwards kaže kako nije neobično naći novi virus već ga naći u tolikom broju uzoraka.

Velika raširenost ukazuje i na starost virusa. Prema Edwardsu, virus bi mogao biti star koliko i ljudi, a pronašli su ga u svakoj populaciji u kojoj su tražili. Naziv virusa dolazi od računalnog programa kojim su ga otkrili (crAss (cross-assembly)). Neki od proteina u novom virusu slični su onima iz dobro poznatih virusa, što je omogućilo njegovim otkrivačima da ga smjeste u bakteriofage, viruse koji se razmnožavaju unutar bakterija, a novim bionformatičkim tehnikama (koje nisu precizirane u članku) predvidjeli su da će napadati koljeno Bacteroidetes.

Budućnost i primjena istraživanja

Idući korak u istraživanju bit će uloga virusa crAssphage u vezi navedenih bakterija i pretilosti koja je također neistražena. Još se ne zna kako se virus prenosi. Nije nađen u uzorcima stolice novorođenčadi, što znači da se vjerojatno ne prenosi s majke na dijete. Izolacija je zasada neuspješna, a znanstvenici se nadaju kako će nakon nje saznati više o njegovoj ulozi u pretilosti te želučanim bolestima kao što je dijabetes. U daljnjoj budućnosti Edwards vidi i mogućnost lijeka na bazi ovog virusa, i to za svakog posebno. Izolirao bi se virus te koristio za liječenje osobe iz koje je izoliran.

Ovo istraživanje je tek na svom početku, no rezultati bi mogli biti vrlo vrijedni i otkriti nova rješenja za raširene zdravstvene probleme.

Izvor: Eurekalert / Biologija

otkrivena nova vrsta komaraca

1. Ivor Savković

rujan 15, 2014 kod 9:03 pm

A virus se zove glupost xd

• Uvijek Sigurno

rujan 15, 2014 kod 9:14 pm

Za sutra info(dojava) koeficijent 15 PLAČANJE POSLJE UTAKMICE! Nema šanse za pad,prolazi sigurno…Zaintersirani inbox(Samo ljudi iz Hrvatske)18+

2. Elvis Džoić

rujan 15, 2014 kod 9:08 pm

3. Uvijek Sigurno

rujan 15, 2014 kod 9:14 pm

4. Sonja Viktorija Anić

rujan 16, 2014 kod 8:38 am

Otkad je dijabetes želučana bolest?

5. Kristijan Šajer

rujan 16, 2014 kod 4:11 pm

ma samo nepotrebno plaše ljude 😉 😀

6. Qui Gon

rujan 17, 2014 kod 6:35 pm

Bankakok….

7. matej katalenic

studeni 20, 2014 kod 4:12 pm

koje su posljedice ili dobre strane toga?

8. marko

svibanj 23, 2015 kod 9:05 pm

VIUS PO DEFINICIJI NE POSTOJI kaze se to je anorgansko tijelo ako idemo od definicje znaci ono sto nema biolosku organsku supstancu elektrolit kemijske supstance ne zivi .Virus izmisljaju FARAMCEUTI RADI LAZI I ZARADE NA VECINI LIJEKOVA KOJA NE KORISNA DOSLOVCE 1005 NAZALOST I OVIM NAS STALNO BOMBARDUJU TZV STRUCNJACI U LABORATORIJIMA gdje nigdje nemamo dokaza o ne zivim tijelima da se mogu razmnozavati nemoguce.

Više u Bakterije i virusi