FOTO: POP CHART LABS

Svemir

Ova karta prikazuje putanje svih ljudskih svemirskih misija

dio karte svemirskih letova

Kako je istraživanje svemira opet u modi potvrđuje uključivanje sve većeg broja zemalja u novu svemirsku utrku, ali i brojnih privatnih firmi, kako iz SAD-a, tako i iz drugih dijelova svijeta. I dok s nestrpljenjem čekamo prvo lansiranje NASA-inog sustava SLS, najavljeno za rujan 2018. godine, koji bi nas trebao vratiti na Mjesec, a potom odvesti i na Mars, ovih dana smo svjedočili cijelom nizu uzbudljivih događaja kad je u pitanju istraživanje svemira, počevši od povratka Scotta Kellya s jednogodišnje misije na Međunarodnoj svemirskoj postaji, preko još jednog u nizu lansiranja SpaceX rakete Falcon, pa sve do spektakularnog lansiranja ExoMarsa 2016, nove europsko-ruske sonde na putu za Mars.

Štoviše, upravo bi dotična sonda, kao i njen prateći rover, lansiranje kojega se planira za 2018. godinu, trebali odgovoriti ima li na Marsu života, i je li ga ikada i bilo. Štoviše, NASA je nedavno objavila kako planira ambicioznu misiju na Jupiterov mjesec Europu, kao najizglednijeg kandidata za postojanje života još negdje u Sunčevom sustavu. Konačno, iz NASA-e su nedavno nedvosmisleno konstatirali kako ćemo izvanzemaljski život pronaći u idućih 20 do 30 godina.

Tko zna, možda izvanzemaljski život, i to onaj inteligentni, pronađe prije nas, pogotovo ako dotični nabasaju na svemirsku sondu Voyager 1, koja upravo napušta Sunčev sustav, ulazeći u međuzvjezdani prostor kao prvi objekt napravljen ljudskom rukom van granica matičnog sustava.

Kako bi prikazala dio bogate povijesti svemirskih letova, koja traje od 1959, kada je lansirana sovjetska sonda Luna 2, pa sve do danas, ekipa s Pop Chart Laba napravila je prekrasnu kartu Sunčevog sustava, prikazavši na njoj putanje preko stotinu svemirskih brodova, sondi, landera i rovera, a koju možete vidjeti na dnu članka. Kao što je moguće vidjeti iz navedene karte, većina naših letjelica nikad nije ni napustila Zemljinu orbitu, a što idemo dalje unutar Sunčevog sustava broj sondi koje smo poslali sve je manji, uz izuzetak Marsa i Jupitera, koje su posjetile brojne letjelice.

FOTO: Pop Chart Labs

Kartu u punoj veličini možete vidjeti ovdje.

Izvor: Pop Chart Labs