Foto: Courtesy of Robert Benfer

Arheologija i paleontologija

Piramida iz Perua izaziva veliko zanimanje znanstvenika

Piramida El Volcan je pronađena u Napena Valley u Peruu 1960 -ih, ali još uvijek privlači veliku pozornost stručnjaka jer je izgrađena u obliku vulkana. Kada se gleda iz zraka, na vrhu se može vidjeti i krater.

Nova studija je objavljena u časopisu Antiquity. Voditelj istraživanja prof. Robert Benfer sa Sveučilišta Missouri je želio detaljnije proučiti ovu neobičnu piramidu visoku 15.5 m.

Znanstvenici su iskopali rupu kroz krater vulkana te su pronašli razrušene stepenice koje su vodile do jedne prostorije. Na dnu stepenica su pronađeno ostaci ugljena i školjki što ukazuje da su ljudi na tom mjestu palili vatru.

Uz pomoć datiranja ugljikom, znanstvenici su otkrili kako se vatra palila između 1492. i 1602. Oni također naglašavaju kako su 1521., 1538., 1539., i 1543. bile potpune pomrčine sunca vidljive iz piramide i oni smatraju kako to nije bila slučajnost.

Benfer smatra kako su možda pronašli ostatke koji su se koristili za vrijeme obreda jer su ljudi iz tog vremena pomrčine sunca doživljavali s radošću, a ne sa strahom. Možda je središte El Volcana bilo mjesto gdje se slavila pobjeda Mjeseca nad Suncem.

Znanstvenici još uvijek ne znaju kada je nastala originalna struktura i zašto je napravljena u obliku vulkana jer na tom području nema vulkana koji bi mogli poslužiti kao model. Pretpostavke su da je piramida nastala između 900. i 200. godine prije Krista jer su u to vrijeme ljudi počeli graditi velike građevine koje su im služile za obrede.

Tajne perua, zlatara piramida

1. Sasa Oreskovic

lipanj 25, 2017 kod 4:07 pm

meni izgleda kao peć za staklo.

2. Vlad Zumra

lipanj 27, 2017 kod 4:54 am

A možda ju nisu završili?