Foto: NASA/JPL-CALTECH/Space Science Institute

Planete i mjeseci

Posljednje fotografije letjelice Cassini: promatrač Saturna i njegovih mjeseca otišao u povijest

Sve dobre stvari kad-tad dođu svome kraju, a istraživanja svemira nisu ništa drukčija.

Letjelica Cassini završila je svoju misiju u velikom stilu – nakon 13 godina istraživanja Saturna i njegovih mjeseca, poslala je zadnje fotografije sa svog zadatka, a zatim se uputila u naređeno samouništenje.

Fotografije su očaravajuće kao i inače.

Saturn viđen 13. rujna. Foto: NASA/JPL-CALTECH/Space Science Institute

Saturnovi prsteni i oblaci ističu se u crnini svemira u seriji fotografija objavljenih kako bismo imali zadnji pogled na planet koji nam je bio toliko blizak zahvaljujući neustrašivom radu Cassinija.

Foto: Saturnovi prsteni. NASA/JPL-CALTECH/Space Science Institute

Druge fotografije prikazuju maglovitu atmosferu Titana po posljednji put izbliza. Veliki mjesec domaćin je tekućim morima i rijekama metana uz dine od ugljikovodika.

Foto: Titan. NASA/JPL-CALTECH/Space Science Institute

To je strani svijet koji ne nalikuje ničemu u našem Sunčevom sustavu, i nakon što je Cassini pronašao svoj kraj jučer ujutro, naše blisko viđenje Saturna završava.

Na možda najdragocjenijim fotografijama ovog velikog finala i posljednjeg seta slika, vidimo Enkelad – mjesec za koji se smatra da ima podzemni ocean ispod svoje ledene kore – kako se smješta iza Saturna dok ga Cassini promatra po posljednji put.

Foto: Enkelad. NASA/JPL-CALTECH/Space Science Institute

Taj mjesec jedan je od razloga uništenja sonde.

Umjesto da dopuste letjelici Cassini da pluta bez kontrole nakon što ostane bez raketnog goriva, zanstvenici su odlučili poslati letjelicu u Saturn, kako bi izgorila bez nanošenja štete.

1. Pero Bosnjakovic GF

rujan 16, 2017 kod 12:11 pm

Dođeš u Pariz slikati A. toranj zumiraš…uslikaš zakovicu i kažeš…evo prekrasne slike tornja….tako i ovo….

2. Dalibor Yusa Cvitkovic

rujan 16, 2017 kod 12:43 pm

A mogli citav svijet nahraniti koliko milijardi ulozise u zamisljenu letjelicu i onda je samouniste

• Selvin Ziberi

rujan 16, 2017 kod 2:12 pm

Samo na hranu misliš,ovakvi znanstvenici su nam donijeli tehnološke napretke. Letimo zemljom,letjeti ćemo i svemirom. A za hranu nije više bed kak je bio.

• Marijo Batinović

rujan 16, 2017 kod 5:41 pm

Leti ko leti..

• Dalibor Yusa Cvitkovic

rujan 16, 2017 kod 8:14 pm

3. Sandi Sinčić

rujan 16, 2017 kod 1:05 pm

Ma hoce je sigurno unistiti…..javnosti je receno da ide na unistenje….a ovo mi je najzanimljivije….”Ova nesreća namijenjena je očuvanju potencijalno naseljivih Saturnovih mjeseca od utjecaja objekta koji je napravio čovjek i koji bi ih mogao kontaminirati.”…..Ide Cassini direktno na taj mozda naseljivi mjesec….a javnost ce za to saznati za 50 godina….

4. Pero

rujan 16, 2017 kod 5:38 pm

Zanimljivo kako je internetska komunikacija koja je inače posljedica radova stotina tisuća znanstvenika kroz stoljeća i direktna posljedica otkrića kvantnih polja, procesa, vjerojatnosti….. kvantne fizike
    iznjedrila i nešto drugo.
    Internet nam je zorno pokazao i bez problema izračunako ako treba
    s koliko neobrazovanih, zlonamjernih, raznovjerno zavedenih, nacionalistički obojenih, vjernika teorija zavjera, i ostalih prtegršt tipova glupana živimo.
    Ispada da bar u demokratskom dijelu svijeta taj broj i nije tako strašan,
    ali je jednostavno urnebesno smiješno čitati njihove proljeve pa imaju neku popularnost kao npr: trash filmovi….

5. Pero

rujan 16, 2017 kod 5:41 pm

Cassini, zapravo znanstvenici koji ste svih ovih godina radili na tom projektu, velika hvala.
    Izvrsna otkrića, prekrasne fotke, zanimiljiva opažanja…..
    Količinom novih spoznaja o prostoru oko nas mjerljivi ste sa Hubblom.
    Društvo, još jednom, velika hvala.

6. Marijo Batinović

rujan 16, 2017 kod 5:40 pm

Ma dojadile im više slike on stalno slikao i slao a birokracija kao kod nas…. Pusti me stat..

rujan 16, 2017 kod 7:47 pm

Kad su je lansirali 1997. živio sam jedan potpuno drukčiji život. Kad je ušla u orbitu oko Saturna 2004., živio sam opet jedan potuno novi život u odnosu na prethodni. I njen kraj 2017. me dočekao u novom životnom “filmu”. Hvala Cassiniju što je bio postojan u svom nastojanju. P.S. istu sudbinu doživio je i Jupiterov istraživač Galileo 1995.

8. Mensur Arifaj