Mnoga djeca (ali i odrasli) gaje prema matematici određene negativne osjećaje. U pitanju je nešto itekako stvarno i odnosi se na psihofizičke simptome.
Znanstvenici Sveučilišta Cambridge javili su da “jedno od desetoro djece pati od očaja i bijesa zbog matematike”.
Tijekom istraživanja su anketirali 1700 britanskih učenika u dobi od 8 do 13 godina. Ispitivani su njihovi osjećaji spram navedenog školskog predmeta.
Otkrili su kako 10% djece gaji negativne osjećaje prema matematici te zbog toga pati od anksioznosti. Djeca se zbog matematike osjećaju prilično frustrirano. Fizički simptomi im uključuju “leptiriće”, ubrzan rad srca te problem s pravilnim disanjem.
Matematička anksioznost dovodi i do manjka samopouzdanja. Mnoga djeca i odrasli osjećaju stres, tenzije i nelagodu kad se pred njih stavi matematički zadatak”, tvrde stručnjaci.
“Kod djece koja su dobra u matematici, anksioznost prolazi neopaženo jer imaju dobre rezultate. No oni su pod stresom i njihovi rezultati su dugoročno ograničeni zbog toga. U tome leži i najveća opasnost. Naime, djeca su sposobna riješiti zadatke, ali odmiču od matematike jer pate od anksioznosti”, pojasnila je doktorica Szucs, jedna od autorica istraživanja.
Rezultati pokazuju i kako djevojčice imaju veći stupanj “matematičke anksioznosti” od dječaka. Anksioznost je primijećena kod mlađe djece, ali može se i pojačati njihovim odrastanjem.
“Postignuća u matematici su jako vrijedna, ona su temelj mnogih drugih predmeta i važan predskazivač za buduće akademske ishode, mogućnost zapošljavanja ali i zdravlje. Matematička anksioznost može znatno onesposobiti učenike glede njihovih rezultata u osnovnoj i srednjoj školi”, smatraju stručnjaci.