Postoji li paralelan svemir koji se kreće unatrag kroz vrijeme?

Astrofizika

Postoji li paralelan svemir koji se kreće unatrag kroz vrijeme?

Vrijeme se, kako ga mi razumijemo, nepovratno kreće iz prošlosti u budućnost. No, sada je jedan međunarodni trio teorijskih fizičara sugerirao da postoji više od jedne budućnosti. U Velikom prasku nastala su dva paralelena svemia – naš, koji se kreće unaprijed kroz vrijeme, i još jedan svemir koji se kreće unatrag kroz vrijeme. Rezultati su objavljeni u časopisu Physical Review Letters.

1920-ih je britanski astronom Arthur Eddington iskovao termin „strijela vremena” (ili ponekad vremenska strijela), koji objašnjava asimetričnu jednosmjernost vremena. Mnogi današnji fizičari prihvaćaju teoriju po kojoj se vrijeme kreće u smjeru rastuće entropije (ili nereda, slučajnosti i čak kaosa) kako bi dostiglo svojevrsnu ravnotežu između svih stvari. Prema toj termodinamičkoj „strijeli vremena”, stvari se ubrzano raspadaju. Ako je to slučaj, tada je naš svemir morao nastati u visoko uređenom inicijalnom stanju, s niskom entropijom, bez kaosa.

No, zašto bi uopće postojao taj rijedak trenutak niske entropije u našoj prošlosti? Stoljeće stara ideja koju je razvio austrijski fizičar Ludwig Boltzmann govori da je vidljiv svemir trajno, nisko entropsko stanje statističkih fluktuacija koje utječe jedino na vrlo malen dio, puno većeg sustava ravnoteže.

Postoji još jedno moguće objašnjenje. Julian Barbour sa Sveučilišta Oxford, Tim Koslowski sa Sveučilišta New Brunswick i Flavio Mercati s Instituta za teorijsku fiziku Perimeter predstavili su novu „strijelu vremena”, koja nije bazirana na termodinamici, već na gravitaciji. „Vrijeme je misterij. Doslovno sve što znamo o zakonima fizike je isto bez obzira na smjer u kojem se vrijeme kreće”, izjavio je Barbour.

Kako bi došli do te „gravitacijske strijele vremena” koristili su jednostavnu zamjenu za naš svemir – računalnu stimulaciju 1 000 čestica koje su u interakciji pod utjecajem Newtonovih zakona gravitacije. Otkrili su da se svaka konfiguracija čestice pretvara u stanje niske složenosti – poput kaotičnog roja pčela koji se posloži u uredniju strukturu sličnu Boltzmannovoj fluktuaciji niske entropije. A od te točke, čestice su se razvijale u dvije posebne, simetrične i suprotne „strijele vremena”.

„Ako pogledate jednostavan model s rojem pčela u sredini (Veliki prasak) koji se razbije u sve smjerove, tada se može reći da postoje dvije ‘strijele vremena’, koje pokazuju na suprotne krajeve od roja pčela”, nastavlja Barbour. U ovom dijagramu može se vidjeti koliko je unikatan trenutak niske složenosti, tj. prošlosti iz koje izviru dvije budućnosti:

two%20futures

Model suprotnih budućnosti (Image credits: APS/Alan Stonebraker via APS Viewpoint )

„Ova situacija s dvije budućnosti prikazuje pojedinačnu kaotičnu povijest u oba smjera, što znači da bi u biti postojala dva svemira, svaki s jedne strane tog centralnog stanja kaosa. Obje strane mogle bi sadržavati promatrače koji percipiraju protok vremena u suprotnim smjerovima. Svako inteligentno biće u tom drugom svemiru vidjelo bi svoju ‘strijelu vremena’ kako se odmiče od svog središnjeg stanja. Oni bi smatrali da mi sad živimo u njihovoj najdaljoj prošlosti”, zaključuje Barbour.

1. Vlado Zovko

25 siječnja, 2015 kod 4:03 pm

Postoji pitajte Milanovića

• Vladislav Horžić

25 siječnja, 2015 kod 5:38 pm

Kakve veze ima Mostar sa Milanovićem i svime što se tiće druge države,a u ovom slučaju Hrvatske ? Tema je lijepo postavljena,a Vi nemate pojma o čemu,pa samo o glupostima,koje Vas se u krajnjem slučaju i ne tiću !

25 siječnja, 2015 kod 5:47 pm

Horsiću, u pravu ste ja stvarno nemam nikakve veze s Milanovićem, ali s Hrvatskom imam i te kakve veze ne samo kao Hrvat nego i BRANITELJ, uostalom kakve vi veze imate s Hrvatskom???

• Filip Stakleni Škalic

26 siječnja, 2015 kod 8:51 pm

Vladislave to se ti samo tješiš i potiho patiš 🙂

• Jasmina Šižgorić

31 siječnja, 2015 kod 11:53 am

Vjerojatno si htio reći Karamarka.

• Ivana ஜ Jandras

31 siječnja, 2015 kod 2:07 pm

kak ste samo uspjeli temu o paralelnom svijetu preokrenuti u političku? zašto barem jedna tema ne mora biti povezana sa politikom? ovo je znanost a ne politika. dajte se malo opustite… ne bu Hrvatskoj bolje ak bute se tu prepucavali. imate stranicu Vlada Republike Hrvatske pa tam pišite Milanoviću i ostlaima… b.t.w. zašto se žaliti na Vladu koju smo si ionako sami odabrali? treba se žaliti na narod koji odabire takvo što… svakih nekoliko godina možemo birati… nitko nas ne tjera da to mora biti SDP ili HDZ ali narod uvijek odabire jedno od to dvoje… zato fino Vlada RH i pišite… a pustite ovakve teme koje nemaju nikakve veze sa politikom na miru… 🙂

• Vedran Vex Luka

31 siječnja, 2015 kod 3:53 pm

Vlado, Milan.. su Hrvati odabrali, Hrvati koji su se borili za drzavu. I tko je protiv vlasti je protiv Hrvatske… Za drugacije stavove postoje izbori…

31 siječnja, 2015 kod 4:02 pm

Hrvatska iznad svemira 😉

• Mato Pavlicevic

1 veljače, 2015 kod 9:20 am

A da odete trolati na dnevno.hr?

1 veljače, 2015 kod 6:04 pm

Pavličeviću, vidim da si “trolao” po “regionalnom” predsjedniku

2. Ivica Katić

25 siječnja, 2015 kod 4:04 pm

pa hrvatska ide u nazad sa ovom vladom hahah

• Zoran Zo Krsic

31 siječnja, 2015 kod 3:50 pm

Ovaj link je puno zanimjiviji bez “rvackih” komentara,, može li nešto proć bez teletabisa milanovića,hdza-sdpa—? (Malim slovom pišem sve što ne smatram imenicom)

3. Zeljko Gti Swift

25 siječnja, 2015 kod 4:17 pm

To znaci da druga hrvatska ide prema naprijed a ova nasa u nazad

4. Ivan Večerin

25 siječnja, 2015 kod 6:03 pm

Totalna besmislica i nagađanja. Sve će znanstvenici izmišljati da bi opravdali fino podešene postavke svemira, jer u suprotnome moraju priznati Boga ili preveliku slućajnost

• Kristijan Karin

31 siječnja, 2015 kod 5:14 pm

Ili da opravdaju lovu koju primaju za prodavanje magle pa kao neki k radr

1 veljače, 2015 kod 10:21 am

Prilično si bahat za nekog tko ne poznaje ni osnove matematike…

• Ivan Mikuličić

2 veljače, 2015 kod 1:30 am

da puno je realnije da postoji bog sa sinom isusom koji ima veliku knjigu u koju zapisuje kolko je netko puta bio u crkvi ili se ispovijedio haha daj molim te. ako i postoji bog mislim da ga tako boli neka stvar i za crkvu i za bogomoljce i ateiste i cijeli planet

2 veljače, 2015 kod 10:20 am

a i nije teoretska fizika stvorena da se dokazuje kreacionizam nego da rasclani i racionalno objasni kako svemir funkcionira.
      znaci – ne negira bozanstva vec daje uvid u djelovanje.

5. Vanya Marie Antoinette

25 siječnja, 2015 kod 9:05 pm

Dina Lukic evo problema. 😀

6. Jasmin Novi Profil Hibić

25 siječnja, 2015 kod 10:59 pm

Vrijeme je virtualna jedinica izmišljenja radi lakšeg čovjekovog snalaženja u prostoru a kao pojam ili “veličina” je totalno nebitna za procese koji se odvijaju u kosmosu. U isto vrijeme teorija “Velikog praska” koja se pored mora nikada dokazanih tvrdnji sada pokušava pokriti “paralelnim svemirom” je iz dana u dan sve bezvrijednija, neshvatljivija, i neprihvatljivija.

2 veljače, 2015 kod 7:27 am

More nikad dokazanih tvrdnji?
      Kozmičko mikrovalno pozadinsko zračenje?Jednaki omjeri lakih elemenata u svemiru?Hubbleov zakon (crveni pomak galaksija proporcionalan udaljenosti galaksija)?

• Jasmin Novi Profil Hibić

2 veljače, 2015 kod 2:23 pm

Misliš na trubače Buys Ballota, Wilsonova i Penziasova “slučajna” mjerenja čime je “otkriveno” (otkriveno a ne dokazano, razlike su velike) nešto bi trebalo samo po sebi biti logično i jasno, i Hubbla koji za temelj svoje teorije uzima Dopplerov efekt odnosno pravilo važeće za njegov / ovaj svijet? Ne razumijem zašto je toliko teško shvatiti da je vrijeme izmišljena veličina koja ne postoji nigdje drugo osim na zemlji i da je ono totalno nebitno za svemir? Btw… pojam “jednakog omjera lakih elemenata u svemiru” za razliku od pojma “omjer lakih elemenata u svemiru” ne postoji.

7. Josip Kovacevic

26 siječnja, 2015 kod 8:13 am

GLUPOST!!!

8. Krešimir Orozović

26 siječnja, 2015 kod 9:33 am

pa on je tek nedavno stupio na kormilo.. a mi putujemo unazad već dvadeset godina… ili je nekima možda vrijeme stajalo pa su tek sad se našli u realizmu koji su dugo nijekali da sačekaju koga će okriviti za tuđe lopovluke da okrive one koji su tek došli na vlast… ovi ni nemogu pokrast ništa kad su došli na minus a ne na ništa.. da krpaju kredite koje su nadizali oni prije njih.. a nezna im se trag za što su potrošeni.. Milanović da je dobio samo takav jedan kredit bar bi gradio tvornice… ali ovako on nije ni imao šansu da nešto sagradi kad su nas stjerali do kraja.. bar to jasno vide oni koji ne lažiraju sebi i drugima što je bilo …

9. Željko Oleksa

26 siječnja, 2015 kod 4:09 pm

Gdje se može kupiti karta?

10. Ruky Pero

30 siječnja, 2015 kod 8:30 pm

unazad odakle od kojeg kraja prvo izmisle vrijeme koje po svemu nema kraj ni početak a sad bi da ide unazad pa nek prvo izmisle točku iz koje kreče naprijed ili nazad

11. Max Laser

30 siječnja, 2015 kod 8:43 pm

Takvo što ne može postojati…jer je samo vrijeme strogo linearno

12. Borivoj Sapundžić

30 siječnja, 2015 kod 9:40 pm

Postoji. U Hrvatskoj.

13. Boris Škoti

30 siječnja, 2015 kod 9:51 pm

Ako je Svemir nastao iz bezdimenzionalne točke u kojoj je bila beskonačna energoja onda će i stvaranje Svemira trajati beskonačno kao i njegovo širenje. Tada je i Svemir jedan jedini i neponovljiv.
    Ako je energija ipak konačna tada je i točka dimenzionalna pa će i Svemir biti konačan i cikličan.
    Sve zavisi od ntoga jeli energoja bila neznatno manja od beskonačne.
    Ako je Svemir nastao zbog neznatne disharmonije energije i njenog pretvaranja u materiju onda se može vjerovati i da je energija konačna pa je i Svemir konačan i cikličan.

14. Dražen Falkenburger

30 siječnja, 2015 kod 9:56 pm

Postoji ja stalno idem natrag

15. Roko Paic

30 siječnja, 2015 kod 10:05 pm

Ne postoji.

16. Denis Odysseus

30 siječnja, 2015 kod 10:20 pm

Percepcija vremena koje se kreće unaprijed i unatrag je tek prva dispercepcija koju treba transformirati. 😉

2 veljače, 2015 kod 10:48 am

to je vjerojatno tek stilska figura objasnjenja iskoraka u sljedecu vremensku dimenziju opisana kroz svakodnevnu percepciju prostornih 🙂
      jel draze lijevo desno,kao na lenti?

2 veljače, 2015 kod 3:10 pm

Sve 5! 😀 Razumljivo je korištenje takvih formulacija. No, uvelike može narušiti integritet teorije. A, upravo sam htio i reći kako je naprijed/natrag formulativni ekvivalent lijevo/desno na lenti. 😉

17. Šimac Goran

30 siječnja, 2015 kod 10:44 pm

.eN

1 veljače, 2015 kod 10:35 am

Otprilike relevantno kao “vuk je pojeo Crvenkapicu i baku”

1 veljače, 2015 kod 3:24 pm

A gle, Dino, čovjek je stvoren da u nešto vjeruje. Netko vjeruje u milijarde godina, netko vjeruje da iz kaosa nastaje red (premda je to suprotno zakonima fizike), netko vjeruje u paralelne svemire, netko u crvenkapicu, a netko (malo njih) vjeruje u Isusa. Svatko može vjerovati u što god hoće, ali potiskivanje istine, ne znači da smo lišeni odgovornosti. Treba biti razuman i istražiti istinu, jer ruganje s nečim, ne čini nikoga pametnim. Ali ga čini prilično nesigurnim.

2 veljače, 2015 kod 11:00 am

vec se s prvom recenicom ne slazem. da je covjek stvoren da u nesto vjeruje – nikad ne bi nastojao tragat za cinjenicama i potvrdama,zadovoljavao bi se sa teorijama umjesto definicija i ne bi postojao spiritus movens: sve bi bilo ok jer je “tak kak je” i to je to. letargija koja se od katatonije razlikuje tek po hvalospjevima nade. teski fatalizam.

2 veljače, 2015 kod 3:15 pm

Smatram da negiranje religijske misli uopće ograničava znanstvenoteorijske poglede ne samo na svijet, nego i na čovječansvo kojeg je religija dio. Ne budite isključivi u proučavanju. Religija i znanost koegzistiraju i koreliraju, a to što je mnogim ljudima iz suprotnih tabora neprihvatljiv stav “onog drugog” tabora, govori samo o njima, ne o znanosti i religiji.

2 veljače, 2015 kod 9:16 pm

Možda sam se krivo izrazila, čovjek je stvoren iz ljubavi i za ljubav, ali narav je čovjeka takva da vjeruje u nešto. Ako vi meni kažete da ste sin svoje majke, ja vam to moram vjerovati. Kad netko stupa u brak, vjeruje budućem supružniku, inače se nitko ne bi ženio. Roditelj vjeruje svojem djetetu da će ga poštovati, inače nikad ne bi imao djecu. Poslodavac kad vas zaposli, vjeruje vam da mu nećete nanijeti štetu. Realnost postoji, a znamo da ništa ne može stvoriti nešto, i da posljedica ne postoji bez uzroka, stoga realnost nije stvorila samu sebe, isto kao što čovjek ne može samog sebe stvoriti. Znači, moram vjerovati u višu inteligentniju silu od mene. Sada vjerujem u višu silu i da nemam kontrolu nad svojim životom, jer u bilo kojem trenutku mogu umrijeti, i ja na to nemam nikakav utjecaj. Znači, netko drugi-viša sila-nešto što je izvan prostora i vremena-netko vječan-Bog ima utjecaj na moj život, Onaj koji mi je dao život. Sljedeće logično pitanje tko i kakav je taj Bog? Sada biram hoću li vjerovati Isusu koji je iz vječnosti došao u ovaj ograničeni prostor i vrijeme, i rekao: „Ja sam Alfa i Omega, Prvi i Posljednji, Početak i Svršetak!”. Ako ne vjerujem Isusu, druge su mi opcije da je bio, ili lažljivac ili luđak. Ne znam zašto umirem, ali Isus mi kaže (parafrazirano): „kazna za grijehe je smrt, netko mora umrijeti, a ja ću umrijeti za tebe“. Ja mu vjerujem. 🙂

18. Tomislav Bozic

31 siječnja, 2015 kod 8:42 am

Koji debilni komentari prevladavaju. Sve se gleda samo kroz prizmu dnevne politike i religijskih besmislica. A teza je baš zanimljiva.

31 siječnja, 2015 kod 9:23 pm

Znanost bar priznaje da svemir ima početak, jer ako postoji vrijeme, postoji i početak, a sve što ima početak nije vječno, već je stvoreno. Postavlja se pitanje tko ili što je stvorio svemir? Svemir je stvorio sam sebe? Nadalje, treba odgovoriti kako iz ničega može nastati nešto, kako iz nereda (veliki prasak) nastaje red, kako je to svemir sam sebe stvorio, a onda možemo razgovarati o tezi paralelnih svemira. Stvarno jako zanimljivo… samo sve ostaje na nečijoj bujnoj mašti, bez konkretnih odgovora.

• Dalas Dk

1 veljače, 2015 kod 1:19 pm

Bravo Vesna Lokar…potpisujem svaku riječ!

• Jure Boban

2 veljače, 2015 kod 10:55 am

2 veljače, 2015 kod 3:12 pm

Tomislav Bozic Točno. Za ne povirovati je koliko su frustracije isplivale na površinu. Ne uzimam u obzir pseudoreligijske komentare jer je religija uopće jedna sasvim visoka razina filozofsko-teološko-znanstvene misli koju gospoda s komentarima uošće ne percipira.

19. Branko Čižmak

31 siječnja, 2015 kod 8:56 am

Vrijeme je slijed događaja, ovakvih ili onakvih !

20. Andelko Arlovic

31 siječnja, 2015 kod 9:45 am

Postoji

21. Pancho Willa

31 siječnja, 2015 kod 11:19 am

Totalna glupost! Ako je svemir nastao u velikom prasku, znaci trenutak prije toga nije bilo nicega?! Dakle kuda se krece taj paralelni svemir od tog trenutka? 😛 Znanstvenici a nisu culi za logiku, zalosno!

1 veljače, 2015 kod 10:26 am

Ne, oni su svi redom budale, alli zato si ti genije bez kojeg ovaj svijet ne bi postojao. Tvoja genijalnost se očituje u genijalnom pitanju što je bilo trenutak prije početka vremena, znači u vrijeme kad vremena nije ni bilo.

2 veljače, 2015 kod 7:21 am

Sve što je bilo prije Velikog praska,ako je bilo, smatra se da na naš prostor i vrijeme nije imalo utjecaja,i ne smatra se dijelom znanosti,jer jednostavno ne postoji način da predvidimo nešto prije točke u kojoj je apsolutna gustoća,a zakrivljenost prostora beskonačna-mislim na singularitet

22. Adam Šeruga

31 siječnja, 2015 kod 11:49 am

Ne postoji

23. Fedor Mataic

31 siječnja, 2015 kod 1:37 pm

Nisam puno shvatio, ali sika je odlična.

24. Mihovil Masnić Shewa

31 siječnja, 2015 kod 2:21 pm

Znanstvenici su budale

25. Samo DaBo

31 siječnja, 2015 kod 2:29 pm

A ko će znati..

26. Julije Mustran

31 siječnja, 2015 kod 2:33 pm

Teško pitanje!

27. Višnjić Valentino

31 siječnja, 2015 kod 3:08 pm

Ako ne postoji,biče ga za koju godinu pobrinut če se čovjek.

28. Pele Predrag Lacmanovic

31 siječnja, 2015 kod 4:17 pm

Ma pusiona

29. Leo Lazar Jakšić

31 siječnja, 2015 kod 5:04 pm

Kao u Crvenom Patuljku?

30. Darac Jurić

31 siječnja, 2015 kod 6:29 pm

Postoje i svemiri koji idu kao konj u šahu ili dva koraka naprijed jedan unazad itd.ajd ne serite

31. Adrian Kvarner

31 siječnja, 2015 kod 6:45 pm

A kako smo sigurni da smo mi taj koji ide unaprijed? Mozda mi idemo unatrag. I sad takvo identicno pitanje postavlja netko iz tog drugog , unazadnog ( po nama ) svemira.

32. Tomislav Mikša

31 siječnja, 2015 kod 6:55 pm

Ima. U hrvatskoj

33. Zoran Znidaric

31 siječnja, 2015 kod 7:28 pm

ne, ali postoje dimenzije unutar našeg svemira, gdje je naših 100 godina njima u drugoj 20 minuta.

• Haris

22 siječnja, 2017 kod 9:36 pm

kako? pojasni

34. Tomislav Perušić

31 siječnja, 2015 kod 8:53 pm

Naravno da postoji, pa vidiš mene

35. Davor Bilobrk Zekan

31 siječnja, 2015 kod 9:50 pm

A zašto bi to uopće bilo važno? Kad je postojanost fizičkog postojanja i sama relativna…

36. Danijela Pavlović

31 siječnja, 2015 kod 9:50 pm

Ne postoji !!

37. Nova Stvarnost

31 siječnja, 2015 kod 10:00 pm

Je pa kaj!

38. Johnny A Goto

31 siječnja, 2015 kod 10:07 pm

znači li to kako postoji mogućnost da se tito vrati i sretne sebe …?

39. Stanko Vukosavljevic

31 siječnja, 2015 kod 10:15 pm

Možda da možda ne a možda su u šumi …

40. Frano Šipić

31 siječnja, 2015 kod 10:22 pm

Postoji,kako ne!

41. X DaLee Bor

31 siječnja, 2015 kod 10:32 pm

da… kad se malo prediziraš bogzna čime!

42. Željko Mihalić

31 siječnja, 2015 kod 10:35 pm

Točno,mi šumom vlast drumom.

43. Bojan Masnec

31 siječnja, 2015 kod 10:39 pm

“Čovjek” će nestati prije nego sazna pravu istinu “početka” i općenito smisao “postojanja”.
    Najveća tajna je u nečemu, u čemu se najmanje nadamo….
    O svjetlosti ne znamo ništa osim kolika je njena brzina…. 😉
    Da li je itko ikada pokušao iskoristiti “svjetlost”, osim kad upali žarulju ujutro kad se umiva???
    Nešto “neobjašnjivo najbrže”, što nitko nije pomislio da može koristiti još nečemu….
    Svjetlost je naš početak,.. (…i bi svjetlo) naš kraj,.. (…na kraju tunela)
    …a mi još uvijek ne znamo čemu “ono” zapravo služi….
    Je li to slučajno? 😉

1 veljače, 2015 kod 10:24 am

Radio, televizija, mobiteli, wireless veze općenito, kuhanje hrane, trebaš li još koju primjenu svjetlosti?

1 veljače, 2015 kod 10:30 am

Da… ali to su sve sitnice…..

1 veljače, 2015 kod 10:31 am

I nemaju baš neke veze sa svjetlošću…

1 veljače, 2015 kod 10:31 am

…zavarivanje, kirurgija, mjerenje brzine, udaljenosti…

• Robert Bubulj

1 veljače, 2015 kod 1:24 pm

kako se kuha sa svjetlosti?

1 veljače, 2015 kod 1:41 pm

Infracrveno zračenje je svjetlost niže frekvencije. Isto kao i svako EM zračenje. Ako misliš da su sitnice, probaj se odreći nečeg od tog.

1 veljače, 2015 kod 1:42 pm

(ako nisam bio dovoljno jasan, IC zračenje je toplina. Za kuhanje 😉 )

1 veljače, 2015 kod 3:29 pm

Ahhh.. sve je to ok… ali mora postojati neka veća povezanost sa svjetlošću. Mislim na planetu i cijeli sustav… kuhanje je potpuno nebitno… u ovom slučaju.

• Ivan Mikuličić

2 veljače, 2015 kod 1:44 am

to sta nam svjetlost tj fotoni omogucavaju da vidimo nije dovoljno dobro za tvoje kriterije ? 😀

2 veljače, 2015 kod 10:42 am

ne znam cemu fiksacija na svjetlost,nije bas najbrza al brza jest. ne kuzim, objasni “dubinu” povezanosti jer ti je covjek ugrubo naveo tek par primjera koliko smo ovisni i to u jednostavnim stvarima,di su tek kompleksni procesi. cak i kad je “mrak” definira se kao nedostatak svjetla,eto do koje mjere je zastupljena. ispricaj mozda malo grub pristup ali jednako pravo na obozavanje ima i recimo gravitacija (npr.). hocu reci da su svi fizicki zakoni i cestice u sprezi,malo je bzvz hvalospjeve odredjenom dijelu i samo njemu, kao da u atomu kisika obozavas samo jedan elektron imho

2 veljače, 2015 kod 11:49 am

Svi ste vi u pravu… ali potpuno krivo ste me razumjeli ili sam ja krivo objasnio…
      “Svjetlo” sa cijelim svemirom, (i izvan njega) mora imati neki veći smisao samog “postojanja”,..

2 veljače, 2015 kod 1:09 pm

pa onda pitaj koji je smisao postojanja i od kud postojanje,kako nešto jednostavno….jest,e to su najveća pitanja koja možemo pitati,odgovori,ako ih tako možemo nazvati, variraju od jednog do drugog ljudskog bića

• Julius Heide

2 veljače, 2015 kod 3:23 pm

Smisao postojanja je da postojanje nema smisla

44. Krešimir Uhernik

1 veljače, 2015 kod 4:04 am

hrpa nagađanja i trabunjanja.
    a komentatori se prave pametni.
    😛

45. Maša Gubić

1 veljače, 2015 kod 8:43 am

u da barem,da ispravim sve one greškešto sam napravila

46. Stjepan Domjanić

1 veljače, 2015 kod 8:54 am

Onaj koji ide natrag također ima ispred sebe cilj, dakle dva paralelna svijeta su jedan svjet slicno kao u ogledalu. U jenom svijetu se nešto dogodilo a u drugom će se to isto dogoditi samo s kontara vremena. Ima logike.

47. Dragutin Golek

1 veljače, 2015 kod 12:11 pm

Logike ima ko može neka malo proučava jer NASSA sakriva život sa druge strane Mjeseca i malo vise od toga
    Tko vjeruje u to neka vjeruje a tko ne neka ispituje nebuloze i gluposti po
    stanicama . Svijet se sprema za uništenje prikazano je sve po scenarijima FILMOVA malo razmislite i upotrijebite logiku sve se sprema polako da nebude prevelika panika E MOJ NARODE. Ko hoće neka vjeruje a drugi neka se smije Pozdrav svim čitacima

• Julius Heide

2 veljače, 2015 kod 3:24 pm

Stavi longetu na kurac mozda pojebes nesto nocu umjesto da citas sranja po internetu

• Dragutin Golek

2 veljače, 2015 kod 7:48 pm

Jad i bijeda dok ljudi nisu svijesni svoje nesvijesnosti a školuju se ispod vrbe dok noge i k…. Još te od m…..a m……a svrbe .Jao onom ko nezna čitati samo gleda SLIKOVNICE.

1 veljače, 2015 kod 12:48 pm

Brad Pitt se rodio u jednom filmu u takvome….

49. Aj Haj

1 veljače, 2015 kod 1:06 pm

mislim da pre malo “znamo” o “vremenu” da bi se išta tvrdilo, svejedno sočna tema za razgovor. i nije o mrtvom milanoviću, kolindi i ostalim zoharima koje trpimo ko debili

50. Krsto Kico Vidic

1 veljače, 2015 kod 1:15 pm

NARAVNO,OČIT DOKAZ JE DA MI VEC PREKO 20 GODINA KASKAMO UNAZAD…

51. Romario Romario

1 veljače, 2015 kod 3:43 pm

postoji pička

52. Krešimir Samael Rastovac

1 veljače, 2015 kod 4:02 pm

Zašto nebi postojao. Logično je da postoji jer, tehnički gledano, svemir je eksplozija koja se još uvijek širi (veliki prasak još uvjek traje).

53. Toni Sopranos

1 veljače, 2015 kod 4:26 pm

Vidi mene,sve mladi , mislim da cu roditi za tri godine

54. Matija Šarac

1 veljače, 2015 kod 4:29 pm

Vjerovatno po logici sve mora imati smisao postojanja a cijeli svemir i vrijeme kaže Einstain ije vjrovatno bog stvorio za ovu šaku budala na ovom planetu jbg..?

55. Rino Sluga

1 veljače, 2015 kod 5:25 pm

Red Dwarf style 🙂 Nodnol i te fore

56. Goran Bocka Štipka Batković

1 veljače, 2015 kod 5:40 pm

Ne da postoji jedan nego čitav kompleks, hiper svemir, uglavnom pre komplicirano za nas obične smrtnike, jer su nam neke stvari nepojmljive, kako rekoše teče slap, šta u njemu znači jedna mala kap… a i ta kap je puno, jako puno filozofije koja može trajati i trajati, zanimljivo je to kako se mi odmah ograđujemo na život nas i našeg planeta, postoji tako nešto ali ne odnosi se na nas jer mi smo ovdje prolazni i to je jedini zakon, za sve na ovoj planeti i nitko neće zaobići to da se suoči sa stvarnošću… Za sve postoji teza ali na kraju svake takve rasprave mi to nazivamo pitaj BOGA….

57. Andelko Arlovic

1 veljače, 2015 kod 5:52 pm

Da

58. Marijan Miloš

1 veljače, 2015 kod 7:52 pm

Naravno da postoji…isto ko i naša ekonomija.

59. Božo Dedić

1 veljače, 2015 kod 7:59 pm

A da se malo prizemljimo?

60. Pio Terzić

1 veljače, 2015 kod 8:08 pm

ImA ih više a zovu se sjećanja

61. Boris Leović

1 veljače, 2015 kod 10:13 pm

Mi smo sazdani od praznine! Kvarkovi su prazni!

62. Stipe Popović