Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Tehnologija

Povijest automobila koji voze sami

U posljednjih pet godina, tehnologija samovozećih automobila je pošla put od “možda mogućeg” do “definitivno mogućeg”. U prosincu 2018. tvrtka Waymo, koja je izašla iz Googleovog projekta samostalnih automobila, službeno je započela svoju komercijalnu uslugu autopilota u predgrađu Phoenixa.

I to je samo početak. Waymo će s vremenom proširiti dostupnost usluge. U međuvremenu, njegov je monopol nad tim tržištem nestao. Manja poduzeća poput May Mobility i Drive.ai rade na malim, ali prometnim uslugama koje generiraju prihode. Svaki značajni proizvođač automobila provodi tehnologiju, kako bi stvorio brand i obnovio svoju tvrtku prije nego ideja da čovjek sam vozi automobil ode u zaborav. Tvrtke kao što su Lyft i Uber žude za otpuštanjem ljudskih vozača. Tech divovi poput Applea, IBM-a i Intela žele također dio ovog novog kolača.

Ovo je zlatna groznica 21. stoljeća, potaknuta isprepletenim snagama novih mogućnosti i instinkta opstanka. Smatra se da bi tehnologija bez vozača mogla dodati 7 trilijuna dolara na svjetsko gospodarstvo i spasiti stotine tisuća života u narednih nekoliko desetljeća. Istodobno, to bi moglo uništiti auto industriju i benzinske postaje, industrije motora, taksi službe i kamionske kompanije. Neki će u novoj tehnologiji uspjeti i imati koristi, a mnogi će biti zaboravljeni.

Prvi samo vozeći automobili

Prije nešto više od deset godina, ideja da vas auto vozi okolo bila je zaista ludost, za svih koji se nisu nalazili u okolici Los Angelesa i gledali svakodnevno desetak automobila bez vozača koji klize kroz pravi promet. Taj događaj bio je urbanistički izazov, treće natjecanje za samovozeće automobile koje je organizirala Darpa.

U to vrijeme, američki vojno-industrijski kompleks već je uložio ogromne iznose i godine istraživanja pokušavajući napraviti bespilotne kamione. To je postavilo temelje za ovu tehnologiju.

Cijeli je svijet pozvan da napravi vozilo koje bi moglo voziti kroz Kalifornijsku pustinju Mojave, a tko god to učini najbrže će dobiti nagradu od milijun dolara.

Kako samovozeći automobil vidi druge automobile? (I kako vide nas?)

Percepcija je najteži dio izazova za auto-vožnju, a ljudi koji rade na autonomiji imaju tri ključna alata za to: radar, kamere i lidar.
Kada je 2009. godine, Google pokrenuo projekt self-driving, prvo je zaposlio tim veterana iz natječaja Darpe. U roku od 18 mjeseci izgradili su sustav koji se mogao nositi s nekim od najtežih cesta u Kaliforniji uz minimalnu ljudsku uključenost. Nekoliko godina kasnije, Elon Musk je najavio da će Tesla uvrstiti sustav self-drivinga u svoje automobile.

Nakon nekoliko godina, ova je tehnologija dostigla točku koju proizvođači automobila više nisu mogli ignorirati. Tvrtke poput Forda, General Motorsa, Nissana, Tesle, Mercedesa, i ostali počeli su ulijevati milijarde u vlastitu proizvodnju. Tehnološki divovi su slijedili, kao i armada malih novopečenih tvrtki. Stotine malih tvrtki sada žuri ponuditi poboljšane radare, kamere, lidare, karte, sustave za upravljanje podacima i još mnogo toga velikim firmama. Utrka je započela.

Budućnost samovozećih automobila

Počnimo s pitanjem koje ste definitivno željeli postaviti: kada ćemo prestati voziti automobile? Odgovor: pogrešno pitanje. Samostalno vozilo nije samo uređaj, to je sustav. Odnosno zbirka izuma. I, sjetite se, napredak automobila kakvog poznajemo bio je ograničen i oblikovan od strane raznih snaga poput rasta cestovne mreže i dostupnosti benzina. To nije slučaj kod samovozećih automobila.

Ovo je pitanje koje se treba postaviti: kako će ova tehnologija promijeniti vaš život? Pa, vaša vožnja do zračne luke bit će jeftinija i sigurnija. Vašu će pizzu dostaviti robot, kojem nećete morati dati napojnicu. Vaša putovanja će biti lakša.

Tehnologija samovozećih automobila mogla bi dodati 7 trilijuna dolara u globalnu ekonomiju

Od ove tehnologije neće samo profitirati svako tko ju može iskoristiti nego će označiti revoluciju u skoro svim ljudskim poslovima. Dobra vijest je da će ova tehnologija također stvoriti nove valove poslova, kao što je uspon automobila pomogao u pružanju novih oblika zapošljavanja.

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

General Motors i AT&T udružuju se kako bi u sljedećem desetljeću omogućili 5G povezivost za milijune vozila. Poboljšana povezivost značit će bolje performanse softvera,...

Tehnologija

Istraživači sa Sveučilišta Cornell razvijaju posebnu prometnicu koja je sposobna puniti baterije vozila dok se kreću preko njene površine. To je svijetla vizija budućnosti...

Ekologija i okoliš

Vlada Japana će ponuditi porezne olakšice i ostalu financijsku podršku.

Inženjerstvo

Prednja ili stražnja sjedala?

Oglašavanje