Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Psihologija

Previše ste potrošili za Božić? Za sve je kriv „sindrom noja”

Sezona je slavlja, vrijeme kada jedemo, pijemo i kada smo veseli i svi naši planovi za gubitak kilograma i poboljšanje financija padaju u vodu.

bozic

Tim psihologa sa Sveučilišta Sheffield proveo je novo istraživanje kojim je došao do zaključka da je u ovom mjesecu u potpunosti razumljivo što ukopavamo glavu u pijesak umjesto da se suočavamo s problemima – štoviše, motivirani smo da tako radimo.

Dr. Thomas Webb sa sveučilišnog Odsjeka za psihologiju glavni je istraživač projekta koji istražuje kakav utjecaj ima proces nadzora kad stremimo nekom cilju. Njegovi nalazi upućuju da unatoč dokazima da nadziranje, kao što je redovno vaganje pri procesu mršavljenja, može pomoći ljudima da ostvare svoje ciljeve, postoje trenuci kad pojedinci namjerno izbjegavaju saznati takve informacije.

„Tijekom božićnih blagdana mnogi od nas neće provjeravati stanje računa u banci ili brojati kalorije pri svakom obroku, unatoč tome što želimo imati kontrolu nad svojim novcem ili kilažom”, izjavio je dr. Webb.

„Projekt upućuje na postojanje “sindroma noja” prilikom kojega ljudi „zabijaju” glavu u pijesak.”

Iako postoje praktični razlozi zbog kojih ljudi ne nadziru svoj napredak (npr. ponekad nam je teško protumačiti dobivene informacije kao što su komplicirane oznake nutritivnih vrijednosti na pakiranjima hrane ili zagonetne račune za struju), dr. Webb kaže da istraživanje „sindroma noja” pokazuje da također postoje i motivirani razlozi za izbjegavanje takvih informacija.

„Sindrom noja” je ideja da postoje trenuci kad ljudi radije ne bi znali kako stoje u vezi sa svojim ciljevima”, objašnjava dr. Webb. „Izbjegavanje nadziranja ljudi koriste kao spas od negativnih emocija povezanih s točnom procjenom napretka. Naprimjer, ljudi možda ne žele znati koliko novca su zaista potrošili ili što njihov partner misli o njihovim komunikacijskim vještinama. To nazivamo motiviranom nepažnjom.”

Dr. Webb zaključio je da je promoviranje trajnih promjena u ponašanju ljudi jedan od najznačajnijih izazova s kojima se suočavaju znanost i društvo. Njegov četverogodišnji projekt – koji završava 2015. godine i financiran je od strane Europskog istraživačkog vijeća (ERC) – pokušava razumijeti zašto ljudi izbjegavaju nadziranje napretka svojih ciljeva i posljedično pokušava pronaći načine promocije nadziranja i pomaganja ljudima da ostvare svoje ciljeve.

Izvor: University of Sheffield

2 komentara

2 Comments

  1. Ivo Glavic

    24 prosinca, 2013 u 12:48 pm

    potrošio sam maunu davno sam skužio američke fore,nedam pare

  2. Barba Stogaj

    24 prosinca, 2013 u 6:44 pm

    Samo jednom se živi. Što prođe u lijepom neće u ružnom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Društvene znanosti

Slika djedovih saonica punih darova i soba Rudolfa na njihovom čelu u ovo je vrijeme čest prizor. Vidimo ih na reklamama, u filmovima i...

Arheologija i paleontologija

Sveti Nikola je bio inspiracija za Djeda Mraza, a njegova grobnica je neočekivano pronađena ispod jedne crkve u južnoj Turskoj. Sveti Nikola je bio...

Društvene znanosti

Prvi vjesnici Božića svake godine stižu sve ranije. I nije riječ o snijegu, već o rasprodajama i ukrasima koji se mogu vidjeti mjesecima prije...

Na rubu znanosti

“Dajte, dečki, stvar je u nosnoj mikrovaskularnoj strukturi!”, rekao je jedan znanstvenik. Svi smo upoznati s pričom o Rudolphu, sobu crvenoga nosa: otpadnik, ismijavan...

Oglašavanje