Razina radijacije na Mjesecu iznimno je visoka

Mjerenja su obavljena u siječnju 2019. godine u sklopu kineske misije Chang’e 4.

Foto: Pixabay

Prvi put je izmjerena razina radijacije na Mjesecu, a znanstvenici su ustanovili da je alarmantno visoka.

Nova studija tvrdi da će astronauti koji će putovati na Mjesec u sklopu Artemis misije koju planira NASA za 2024. godinu, biti izloženi radijaciji koja je 200 puta veća od one na Zemlji, prenosi CNN.

Mjerenja su obavljena u siječnju 2019. godine u sklopu kineske misije Chang’e 4, a potom objavljena u časopisu Science Advances. Astronauti će u budućim misijama biti izloženi prosječnoj dnevnoj radijaciji od 1.369 mikrosiverta što je za 2,6 puta više u odnosu na dnevnu izloženost na Međunarodnoj svemirskoj stanici. Količina radijacije bi se još uvijek mogla smatrati sigurnom u kraćim intervalima.

“Razina zračenja koju smo izmjerili na Mjesecu otprilike je 200 puta veća nego na površini Zemlje, odnosno 5 do 10 puta veća u odnosu na let između New Yorka i Frankfurta. Astronauti bi bili izloženi ovoj radijaciji duže nego putnici i piloti na prekooceanskim letovima, što predstavlja značajnu izloženost”, rekao je fizičar Robert Wimmer-Schweingruber sa Sveučilišta u Kielu.

U studiji je navedeno da bi izloženost zračenju mogla ostaviti dugoročne posljedice na zdravlje kao što su rak, katarakta, degenerativne bolesti centralnog živčanog sustava ili drugih organa. Znanstvenici su upozorili i da izloženost velikim solarnim česticama bez potrebne zaštite može imati negativne efekte.

Astronauti će u sklopu misije Artemis na Mjesecu ostati dva tjedna i obaviti dvije svemirske šetnje. Zasad nije poznato hoće li ovi podaci utjecati na planove NASA-e, a astronauti aktivno treniraju i pripremaju se za povijesnu misiju.