Svemir

Ruski znanstvenici planiraju lansirati biosatelit sa živim organizmima

Ruski znanstvenici planiraju poslati u svemir biosatelit sa živim organizmima, a lansiranje je zakazano za travanj 2023. godine.

Sa biosatelitom „Bion-M“, koji je već dobio simboličan nadimak „Noina arka“, u svemir će biti lansirano 75 miševa, muhe, različite vrste biljaka i mikroorganizama, koji će biti izloženi velikim količinama zračenja.

Prema riječima organizatora eksperimenta, u mjesec dana leta „putnici“ će biti izloženi količini zračenja, koju kozmonauti prime u tri godine rada na Međunarodnoj svemirskoj stanici.

“To će biti jedinstven eksperiment, jer će satelit letjeti na većoj visini od orbite na kojoj se nalazi Međunarodna svemirska stanica, što znači da će tamo biti više teških naelektriziranih čestica. One imaju negativan utjecaj na zdravlje živih organizama, koji nije do kraja proučen” – izjavio je direktor odjela za radijacijsku sigurnost svemirskih letova s posadom s Instituta za biomedicinske probleme Ruske akademije znanosti Vyacheslav Shurshakov.

Satelit će se vrtjeti oko zemlje na visini od oko 800 kilometara. Shurshakov je dodao kako do sada životinje nisu boravile na tolikoj visini, izuzev kornjača, koje su letjele oko Mjeseca. Rezultati eksperimenta će pomoći prilikom ljudskih letova u daleki svemir.

Riječ je o istraživačkom projektu u kojem će pored ruskih znanstvenika sudjelovati i njihove kolege iz SAD-a, Njemačke i Francuske.