Connect with us

Znanost

Biologija

Šačica multionacionalnih tvrtki onečišćuje planet plastikom – izvješće

Za desetke tisuća plastičnog otpada koji onečišćuju planet odgovorna je šačica multinacionalnih kompanija među kojima su Coca-Cola, Nestlé, Pepsico, objavila je svjetska koalicija nevladinih udruga Break Free from Plastics (Oslobodi se plastike).

U izvješću objavljenom u srijedu u Manili ta međunarodna koalicija koju čini 1.475 ekoloških organizacija, među kojima je Greenpeace, zamjera tim multinacionalnim kompanijama što uglavnom odgovornost za čišćenje otpada prenose na lokalne zajednice.
Volonteri koalicije prikupili su pola milijuna plastičnog otpada na “Svjetski dan čišćenja planeta”, u koordiniranoj akciji provedenoj prije mjesec dana u 51 državi, a u količini tog otpada 43 posto činile su poznate marke.

Drugu godinu zaredom prvo mjesto na popisu zauzela je Coca-Cola s 11.732 plastičnog otpada prikupljenog ove godine u 37 država na četiri kontinenta.

Među deset vodećih ončešćivača plastičnim otpadom su Nestlé (4.846), Pepsico (3.362), Unilever (3.328), Procter & Gamble (1.160), Philip Morris (2.239) te Mars, Colgate-Palmolive, Perfetti Van Mille et Mondelez International.

Brojne azijske države otpad istresaju u oceane, no “stvarni onečišćivači plastikom u Aziji su multinacionalne tvrtke sa sjedištem u Europi i Sjedinjenim Državama”, piše u izvješću.
Nestlé je na upit agencije France Presse odgovorio da radi na pronalaženju rješenja za smanjenje plastičnog otpada.

– Kao vodeća svjetska kompanija u proizvodnji hrane i pića, znamo da imamo glavnu ulogu u izradi trajnih rješenja u borbi protiv problematičnog plastičnog otpada – priopćila je tvrtka i dodala kako je “potpuno neprihvatljivo da plastična ambalaža završi kao otpad u okolišu i zato radimo na tome da se naša ambalaža može reciklirati i ponovno koristiti do 2025. godine.”

Coca-Cola i Pepsico su također rekli da će svoju ambalažu učiniti reciklirajućom i razgradivom do 2025. Te dvije tvrtke povukle su se iz američke organizacije za industriju plastike.

Coca-Cola je osim toga priopćila da radi na tome da spriječi bacanje plastičnog otpada u more, a što je “ključni svjetski problem”

Koalicija nevladinih udruga pozdravlja što su multinacionalne tvrtke osvijestile svoju ulogu no ocjenjuje da one rade “na izradi pogrešnih rješenja” i odgovornost prebacuju na leđa potrošača.

Promicanje recikliranja znači zadužiti potrošače za zbrinjavanje, navodi koalicija te upozorava da je jedva 9 posto ukupnih plastičnih proizvoda reciklirano od 50-ih godina.

– Poduzeća nastavljaju izvlačiti profit iz obične proizvodnje jednokratne plastike, a posvuda u svijetu lokalne zajednice obvezne su preuzeti teret za njezino zbrinjavanje – ocijenila je koalicija Break Free from Plastics i nazvala takvo rješenje “neprihvatljivim”.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Biologija

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh