Snimljena najbliža galaksija našoj koja je obavijena – prašinom!

Astronomija

Snimljena najbliža galaksija našoj koja je obavijena – prašinom!

Galaksija Veliki Magellanov oblak koji se nalazi u našem najbližem ‘susjedstvu’ ujedno je i jedna od najvećih satelitskih galaksija naše Mliječne staze. NASA je objavila infracrvenu fotografiju koja otkriva stvaran izgled te galaksije.

Do sada su sve fotografije Velikog Magellanovog oblaka bile snimljene optičkim teleskopima. Obični teleskopi rade u vidljivom dijelu spektra i ne mogu vidjeti iza oblaka plina i prašine ili kroz neka druga za obične teleskope nevidljiva područja. Ova fotografija, koju je snimio svemirski opservatorij Herschel infracrvenim teleskopom Spitzer, otkriva skrivene oblake prašine koji u potpunosti obavijaju cijelu galaksiju, piše dnevnik.hr

Poput mnogih nepravilnih galaksija Veliki Magellanov oblak je bogat međuzvjezdanim plinom pa se u njemu konstantno rađaju nove zvijezde, što zrokuje izbacivanje tona i tona prašine.

NASA je pojasnila: Jezgra je uvijek žute ili crvenkaste boje jer se u njoj nalaze starije zvijezde, a u plavičastom dijelu se nalaze mlade zvijezde. Najpoznatije skupina zvijezda u Velikom Magellanovom oblaku, Tarantula Nebula, na slici se vidi vrlo jasno. Radi se o najsvijetlijem dijelu galaksije malo lijevo od njezina središta.

Mali i Veliki Magellanov oblak nazvani su po Ferdinandu Magellanu, prvom Europljanu koji ih je ugledao. Veliki Magellanov oblak se nalazi u sazviježđu Dorado i udaljen je oko 170.000 svjetlosnih godina a Mali Magellanov oblak, koji se nalazi u sazviježđu Tukan, udaljen je 210.000 svjetlosnih godina.

1. Samir Halak

17 siječnja, 2012 kod 11:59 am

Meni je svejedno, al previse se toga otkrilo do sad, nije dobro…… 😀

2. Ardijan Totaj

17 siječnja, 2012 kod 12:01 pm

Ma to nije istina ..to su laži ..

3. Ante Mula

17 siječnja, 2012 kod 12:03 pm

nebo je staklena kugla i ove su pizdarije sve na njemu nacrtane :-))))) sve je to laž!!!! :-)))))

4. Lipa Vila

17 siječnja, 2012 kod 12:05 pm

sve je to dobro, samo malo previše otkrivate u zadnje vrijeme, što se sprema a ne želite nam reći..

5. Dinko Cerovečki

17 siječnja, 2012 kod 12:05 pm

E baš si mula.

6. Marin Veža

17 siječnja, 2012 kod 12:07 pm

Sprema se biblijski potop!

7. Dinko Cerovečki

17 siječnja, 2012 kod 12:13 pm

E to baš se to sprema,počnite radit arku.

8. Lipa Vila

17 siječnja, 2012 kod 12:14 pm

već su u izgradnji..

9. Helena Jericevic

17 siječnja, 2012 kod 12:17 pm

:-O

10. Tihomir Glavurdić

17 siječnja, 2012 kod 12:19 pm

Ima da bude prava ploveca ulaz za sve pogotovo za zivotinje

11. Josip Rupčić

17 siječnja, 2012 kod 1:09 pm

nema više potopa jer je bog reko da više neče uništiti zemlju nego ćemo je mi uništiti

12. Goran Jović

17 siječnja, 2012 kod 2:54 pm

ova galaksija je spremna da primi human sapience koji su dobrotom i cistim srcem stekli nivo pozitivne frekvencije, prelaz se ocekuje 21.12.2012!!!!!!

13. Ivan Brozović

17 siječnja, 2012 kod 3:21 pm

Planet je neunistiv,barem dok ga sunce ne popapa a svi vi kaj se brinete za planet zapravo brinete se za svoju guzicu i to s pravom,ali ne pisite da ce ljudi unistit planet jer to uopce ne mogu,sebe mogu vrlo lako,već sad!

• Gogox

18 siječnja, 2012 kod 10:35 am

Brozovicu, nadam se da si u pravu kad kazes da je Zemlja neunistiva.Sto se tice toga da li je ljudi mogu unistiti ne bi se bas kladio, jer su ljudi do sada izmislili svakojake gluposti za unistenje svega i svacega pa ko kaze da se u nekom labu ne krije i takva napravica koja bi slucajno i Zemnlju mogla unistiti.

14. Iwan Ovnov Sudarić

17 siječnja, 2012 kod 9:37 pm

Sve sam bliže “Unlike this page” zbog ovakvih bisera.
    Žalim vas ljudi, stvarno.
    Samo ste hrpa nolifera, koja ni o čemu ne zna, a onda svojim pametnim istupima i komentarima pokušavaju prikazati se drugačijima.

Što ima veze i KAKVE ima veze što se nešto otkriva?
    Tko će koga uništiti?
    Što vi to baljezgate?

Kao što je Ivan Brozović rekao, s čim se slažem, ništa osim onoga od čega smo nastali ne može nas uništiti. Mislim na planet, civilizacija, ma koliki natalitet i rast broja stanovnika bio, pred samim smo kolapsom.

Zemlja će živjeti, minimalno 4-5 milijardi godina dok nas Sunce ne uništi.
    Ništa to ne može narušiti osim asteroida, crnih rupa, privlačenja drugih zvijezda (malo moguće), Sunčevog vjetra ili neke druge, izvanzemaljske aktivnosti (ne mislim na izvanzemaljce).

Više čitajte, manje pametujte (ispadajte glupi) i vidjet ćete koliko ćete biti sretniji.

• Gogox

18 siječnja, 2012 kod 10:41 am

Sudaricu, ajde prijatelju prvo procitaj sto si napisao pa onda salji,jer ovo sto si napisao nema veze s vezom ili se to samo meni cini.Objasni prijatelju sto si htio reci i ne vredjaj ljude, jer ovdje ima njih puno pametnijih od tebe.

15. Sententia Claw