Solarni brod kao primjer iskorištavanja sunčeve energije

Inženjerstvo

Solarni brod kao primjer iskorištavanja sunčeve energije

Skupina njemačkih inženjera napravila je MS Turanor PlanetSolar brod,  koji je pokretan isključivo sunčevom energijom.

solarni-brod-3

solarni-brod-2

solarni-brod

MS Turanor PlanetSolar najveći je brod pokretan isključivo sunčevom energijom, a prošloga je mjeseca završio svoj put od 60 000 kilometara, za ukupno 585 dana.

Brod je težak 100 tona i opremljen je sa 500 kvadratnih metara solarnih panela, čija energija pokreće 2 električna motora ukupne snage 120 kW. Ta je snaga dovoljna za maksimalnu brzinu broda od 14 čvorova (26km/h), dok za vrijeme oblačnih razdoblja koristi energiju iz 8 tona teških litijum ionskih baterija.

Međutim najvažnija brojka kod ovog broda je ona najmanja. Ovaj brod koristi 0 litara fosilnog goriva i ne ispušta skoro nikakve štetne emisije ugljičnog dioksida.

Potencijal ovakvog broda je važan, ne samo za smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivma. već i za znastvenike kojima daje priliku da pomoću ovakve tehnologije istraže osjetljive eko zone. S tim na umu, tvrtka PlanetSolar udružila se sa stručnjacima sa Sveučilišta u Ženevi, te će zajedno istraživati golfsku struju. Inače, golfska struja započinje na istočno-američkoj obali, te se kreće preko Atlantika do Irske, a posebno će se proučavati njen utjecaj na promjenu globalne temperature.

Zasada je teško zamisliti da ćemo u skoroj budućnosti gledati velike prekooceanske tankere pokretane energijom Sunca, no nema razloga zašto manji istraživački brodovi ne bi bili pokretani ovakvom tehnologijom. U svakom slučaju MS Turanor nam pokazuje da rješenja za praktičnu upotrebu solarne energije imamo.

Izvor: BBCScience

1. Mario Veljača Miljković

10 rujna, 2013 kod 11:25 am

koliko i kakve energije je potroseno da se taj brod napravi?

2. Sale Sasa Stojnich