Inženjerstvo

Solarni brod kao primjer iskorištavanja sunčeve energije

Skupina njemačkih inženjera napravila je MS Turanor PlanetSolar brod,  koji je pokretan isključivo sunčevom energijom.

solarni-brod-3

solarni-brod-2

solarni-brod

MS Turanor PlanetSolar najveći je brod pokretan isključivo sunčevom energijom, a prošloga je mjeseca završio svoj put od 60 000 kilometara, za ukupno 585 dana.

Brod je težak 100 tona i opremljen je sa 500 kvadratnih metara solarnih panela, čija energija pokreće 2 električna motora ukupne snage 120 kW. Ta je snaga dovoljna za maksimalnu brzinu broda od 14 čvorova (26km/h), dok za vrijeme oblačnih razdoblja koristi energiju iz 8 tona teških litijum ionskih baterija.

Međutim najvažnija brojka kod ovog broda je ona najmanja. Ovaj brod koristi 0 litara fosilnog goriva i ne ispušta skoro nikakve štetne emisije ugljičnog dioksida.

Potencijal ovakvog broda je važan, ne samo za smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivma. već i za znastvenike kojima daje priliku da pomoću ovakve tehnologije istraže osjetljive eko zone. S tim na umu, tvrtka PlanetSolar udružila se sa stručnjacima sa Sveučilišta u Ženevi, te će zajedno istraživati golfsku struju. Inače, golfska struja započinje na istočno-američkoj obali, te se kreće preko Atlantika do Irske, a posebno će se proučavati njen utjecaj na promjenu globalne temperature.

Zasada je teško zamisliti da ćemo u skoroj budućnosti gledati velike prekooceanske tankere pokretane energijom Sunca, no nema razloga zašto manji istraživački brodovi ne bi bili pokretani ovakvom tehnologijom. U svakom slučaju MS Turanor nam pokazuje da rješenja za praktičnu upotrebu solarne energije imamo.

Izvor: BBCScience

1. Mario Veljača Miljković

rujan 10, 2013 kod 11:25 am

koliko i kakve energije je potroseno da se taj brod napravi?

2. Sale Sasa Stojnich