Astronomija

Sonda Fobos Grunt će pasti na Zemlju između 6. i 19. siječnja

Ruska agencija Roskosmos priopćila je da bi se ostaci sonde Fobos-Grunt, koja je nakon neuspjelog lansiranja prema Marsu ostala zarobljena u Zemljinoj orbiti, trebali srušiti na nastanjena područja.

Sonda Fobos Grunt koja je zbog kvara ostala u Zemljinoj orbiti umjesto da se uputi prema Marsovu mjesecu Fobosu s kojeg je trebala donijeti uzorke tla će pasti na Zemlju u siječnju 2012., priopćila je u petak ruska svemirska agencija Roskosmos.

‘Svemirska sonda će pasti na Zemlju u razdoblju od 6. do 19. siječnja u zoni između 51,4 stupnja sjeverne i 51,4 stupnja južne širine, prema procjenama’, stoju u priopćenju Roskosmosa.

Te geografske koordinate uključuju uglavnom nastanjena područja Zemlje u Europi, Africi, Aziji i na američkom kontinentu. Točno mjesto i datum pada se mogu odrediti tek nekoliko dana ranije, dodaje Roskosmos. Prema istom izvoru, sonda bi se trebala raspasti na ulasku u atmosferu i ukupna težina fragmenata koji će pasti na Zemlju neće biti veća od 200 kg.

Fobos Grunt je lansirana 9. studenoga prema Marsovu mjesecu Fobosu, ali zbog kvara nije uspjela napustiti Zemljinu orbitu.

1. Jahac Rumene Kadulje

prosinac 16, 2011 kod 6:42 pm

šta, rasturili je zvanzemaljci da slučajno ne otkrijemo nastanjiv planet? Imaju pravo. Prvi u redu za egzil bili bi mafijaši, zločinci, ubojice, pljačkaroši, okrorijeli bankari… imaju zvanzemaljci pravo. Držat u okvirima Zemlje sve na oku.

2. Amra Ljuca Bureau

prosinac 16, 2011 kod 6:47 pm

nek´ vala padne..

3. Siniša Đurić

prosinac 16, 2011 kod 6:50 pm

Padaju monarhije, vlade i djevice…može i jedna sonda.

4. David Supertramp