Planete i mjeseci

Sonda Hope poslala prvu sliku Marsa

Foto: UAESA/MBRSC/LASP/EMM-EXI

Misija Ujedinjenih Arapskih Emirata poslala je svoju prvu sliku Marsa.

Sonda Hope u utorak je ušla u orbitu Marsa, što je učinilo UAE prvom arapskom državom u povijesti koja je ostvarila znanstvenu prisutnost kod Zemljinog bliskog susjeda. Sonda je postavljena u široku orbitu kako bi mogla proučavati vremenske i klimatske sustave, prenosi BBC.

Snimka koju je sonda Hope (Amal) poslala prikazuje Marsov sjeverni pol i najveći vulkan Olympus Mons.

“Prijenos prve slike Marsa koju je omogućila sonda Hope presudan je trenutak u našoj povijesti i pridružuje UAE drugim naprednim državama koje su uključene u istraživanje svemira. Nadamo se da će ova misija dovesti do novih otkrića o Marsu koja će biti od velike koristiti čovječanstvu”, navodi se u objavi na Twitter računu misije.

Jedan od glavnih zadataka ove misije je proučavanje ostataka “vode na Marsu”. To bi to trebalo objasniti kako je prije topao i mokar planet postao hladan, prašnjav i osušen kakav je danas.