Planete i mjeseci

Spektakularna snimka kratera punog leda na Marsu

Krater Koroljov nalazi se na sjevernom dijelu Marsa i ispunjen je ledom tijekom cijele godine.

Foto: ESA

Europska svemirska agencija (ESA) objavila je spektakularnu snimku kratera na Marsu koji bi mogao omogućiti naseljavanje ljudi i predstavljati izvor vode za ljudsku koloniju ako se ona ikad oformi na susjednom planetu. Krater Koroljov, ispunjen ledom, snimljen je iz zraka.

Nevjerojatni video zapravo je mozaik snimki površine ovog kratera napravljenih stereo kamerom visoke rezolucije kako bi se mogao napraviti 3D prikaz.

Letjelica Mars Express lansirana je 2. lipnja 2003. godine, a na Crveni planet je stigla šest mjeseci kasnije i od tad pruža nevjerojatne slike planeta, prenosi Russia Today.

Krater Koroljov nalazi se na sjevernom dijelu Marsa i ispunjen je ledom tijekom cijele godine, a sa svojom dubinom od oko dva kilometra predstavlja prirodnu “zamku” koja štiti led od otapanja.

Krater je dobio ime po Sergeju Pavloviču Koroljovu , glavnom sovjetskom raketnom inženjeru i konstruktoru svemirskih letjelica, koji je poznat i kao “otac ruske svemirske tehnologije”.

Zahvaljujući njegovom radu, Sovjetski Savez je u orbitu poslao prvi satelit 1957. godine i Jurija Gagarina u svemir 1961. godine.

1. AD nan