Bakterije i virusi

Stres utječe na ravnotežu crijevnih bakterija

Prema istraživanju objavljenom ovog mjeseca u časopisu Brain, Behavior and Immunity, stres može promijeniti ravnotežu bakterija koje prirodno žive u crijevima. “Ove bakterije utječu na imunološku funkciju pa postaje jasnije zašto stres remeti imunološku reakciju tijela”, kaže voditelj istraživanja Michael Bailey.

Izlaganje stresnim situacijama dovodi do promjena u sastavu, raznolikosti i broju crijevnih mikroorganizama, tvrde znanstvenici s državnog Sveučilišta Ohio. Bakterijske zajednice u crijevima postaju jednoličnije i manje, a broj potencijalno štetnih bakterija se povećava, poput primjerice clostridiuma (anaerobne, sporogene, gram-pozitivne bakterije koje uobičajeno izazivaju bolesti kod ljudi i životinja) .

“Ove promjene mogu znatno utjecati na fiziološke funkcije,” objašnjava dr. Bailey. “Nakon što smo, koristeći antibiotike, smanjili broj bakterija u crijevima, otkrili smo da su neki od štetnih učinaka stresa na imunološki sustav, bili spriječeni. To ukazuje da, ne samo što stres mijenja razinu bakterija u crijevima, već te promjene utječu i na naš imunitet”.

“Ovo je prvi dokaz da crijevni mikroorganizmi mogu imati ulogu u urođenoj imunološkoj reakciji na stres”, izjavila je Monika Fleshner, profesorica integrativne fiziologije na Sveučilištu Colorado. “Studija otkriva dinamički međuodnos između različitih fizioloških sustava kao što su crijevne mikrobiote i imunološki sustav”.

Crijevne su bakterije u uskoj vezi s različitim oboljenjima poput upalne bolesti crijeva pa čak i astme, zbog čega je cilj ovog istraživanja utvrditi jesu li promjene kod crijevnih bakterija uzrok pogoršanja tijeka bolesti u razdobljima kad smo izloženi stresu.

Izvor: Phys.org

1. Damir Bago

veljača 26, 2013 kod 12:03 pm

ma daj? A gastritis na zelucu dode bezveze..ccc

veljača 26, 2013 kod 12:04 pm

A….. zato mi se sere ujutro prije posla!

3. Jahac Rumene Kadulje

veljača 26, 2013 kod 12:09 pm

daaaaaaaaaaaa. Živa istina Darije Marjanović. Kad ne čupim na ćenifi onda kakarim po fejsu. Jebo ovaj usrani život. Budućnost je kako god okreneš skeptična jama. (da budemo fini skeptična=septička)

4. Borna Čizmić

veljača 26, 2013 kod 12:10 pm

ovo objašnjava neke stvari… 😀

5. Dalibor B Slavenski

veljača 26, 2013 kod 12:17 pm

a na šta stres ne utječe? Jebeno ste mi mudri 😛

6. Alexandar Kurbanov

veljača 26, 2013 kod 12:40 pm

divno a ja sam stalno pod stresom

7. Josip

veljača 26, 2013 kod 6:22 pm

Prilokom stresa dolazi do lučenja određenih signalnih tvari zimogena pankreasa što utječe na mikrobnu floru crijeva, a to pak ima reperkusiju na imunitet i digestiju hrane.

Više u Bakterije i virusi