Istraživanje objavljeno u časopisu Nature Scientific Report pokazalo je da studenti koji uče zajedno imaju veće šanse postići bolje rezultate od studenata koji samostalno uče.
Analizirano je 80 000 interakcija između 290 studenata u zajedničkom okruženju. Otkriveno je da je veći broj internet interakcija indikator boljih ocjena. Osobe s dobrim ocjenama su lakše formirale snažne veze s ostalim studentima i razmjenjivale su informacije na drukčiji, kompleksniji način. Pokazalo se da takve osobe imaju tendenciju stvarati stereotipe i isključivati studente koji imaju lošije rezultate.
Studenti koje su drugi isključili iz interakcija nisu imali samo lošije ocijene, već su i lakše u potpunosti odustali od predavanja.
Manuel Cebrian jedan od koautora istraživanja rekao je da je u prvih par dana predavanja osnovana zajednica povezanih individualaca.
„Prvi puta smo pokazali da postoji veza između društvene interakcije i razmjene informacija. Jedna jednako zanimljiva činjenica je ta da su se studenti koji su oformili zajednicu i imali dobre rezultate zaštitili od studenata koji nisu imali dobre rezultate, bez obzira na značajne napore ostalih studenata da im se pridruže. Studenti s lošijim rezultatima intenzivno su se trudili pridružiti drugoj grupi, ali nisu uspijevali. To je imalo veliki utjecaj na njihove rezultate. “
Ovo istraživanje pokazuje nam da postoji način na koji možemo identificirati obrasce u učionici koji profesore mogu alarmirati i dati im više vremena za pomoć studentima kako bi poboljšali rezultate kroz primjerene društvene intervencije.
Ovaj rad je dio puno većeg istraživanja fakulteta u San Diegu, koje vodi profesor James H. Fowler. Oni žele razumjeti načine na koje ljudi dijele informacije i kako to utječe na područja nacionalnog značaja, kao što su zdravstvena ili politička ponašanja.
Izvor: University of California – San Diego
Viktoriana Kostov
February 2, 2013 at 7:54 pm
potvrdjujem
Dražen Tadić
February 2, 2013 at 7:55 pm
Odavno vecu glupost ne procitah!
Цвјетко Удовичић
February 2, 2013 at 7:55 pm
A šta je sa nama što uopšte ne učimo???
Branimir Kocic
February 2, 2013 at 7:56 pm
alaj pišete baš gluposti
Borna Bootsee Jambrošić
February 2, 2013 at 7:57 pm
Laura Schauperl
Pece Angelkovski
February 2, 2013 at 7:58 pm
Irrelevant
Armin Avdic
February 2, 2013 at 8:00 pm
glupost, dok se je u grupi u studentskom domu recimo samo se partija i loce piva…
Ben Corkovic
February 2, 2013 at 8:00 pm
a rodi se i ljubav….
Tamara Iljazović
February 2, 2013 at 8:05 pm
Istina, kod nas je na faksu postojala grupa s prosjekom 4.5-4.9 koji su se družili, sjedili u klupi, zajedno učili. S druge strane, socijalne sposobnosti izvan grupe- na nuli, kultura ophođenja- nepoznanica, neka druga tema osim profesora, kolega i fakulteta- muuuuu.
Azra Serifovic
February 2, 2013 at 8:07 pm
a sta ako zelimo uciti sami?? ako ne zelimo uciti u drustvu
Darijo Živković
February 2, 2013 at 8:08 pm
sve stvar individue i same grupe 😉
Stjepko Vladić
February 2, 2013 at 8:10 pm
Luka Šiško We´re damned 😀
Daniela Dunat
February 2, 2013 at 8:10 pm
Da sam učila u društvu, vjerojatno ne bih završila ni srednju školu, kamoli fakultet. Zahvaljujem se svom bratu na dugogodišnjem sviranju električnih instrumenata sa slušalicama na ušima. 🙂 To vjerojatno ovisi o ´´tipu´´ učenika, odnosno o dominantnim karakteristikama ličnosti i kognicije, a svaki način učenja ima i pozitivnih i negativnih strana. ´´Društvenjacima´´ u učenju iz evidentih je razloga lakše prilikom reprodukcije, repeticije i provjere naučenog, ali tu su opasnosti:skretanje kolektivne koncentracije zbog jednog sabotera, otvaranje netematskih razgovora i sl. ´´Samotnjaci´´ mogu kreirati uvjete i prilagoditi okolinu samo svojim potrebama, te samoregulirati koncentaciju. Ja sam vuk samotnjak u tom smislu.
Mi Na
February 2, 2013 at 8:11 pm
Istina 😀 a kad se uci u drustvu jos losie se prodje 😀
Crni Tigar
February 2, 2013 at 8:17 pm
kakva glupost
Mirela Horvat
February 2, 2013 at 8:24 pm
totalna glupost! dajte više istražujte neš pametno!
Tiho Perković
February 2, 2013 at 8:25 pm
Joj Danielice jesi pametna,ženio bi te odmah.Ali ti si samotnjak.I ja sam.Ali ženio bi te opet.
Luka Turić
February 2, 2013 at 9:01 pm
Za fizicare to vrijedi.
Sandro Salopek
February 2, 2013 at 9:34 pm
pa ako se nades u drustvu onih koji zele naucit nesto, valjda cete razmjenjivat informacije i postavljat si pitanja. Nije nuklearna fizika da je tesko za shvatit…
Laura Schauperl
February 2, 2013 at 10:53 pm
moj study buddy i ja to potvrđujemo
Alex Sandro Ilic
February 2, 2013 at 10:53 pm
Više glava razmišljaju bolje od jedne
Josip Barun
February 3, 2013 at 12:34 am
grupno učenje je vrlo korisno ako se radi o grupi koja je zainteresirana za učenje, međusobno se guraju naprijed!!
Zac Amer
February 3, 2013 at 12:40 am
Naravno, velike firme, corporation, TRAŽE TIMSKI RAD, OBIČNO “SAMOTNJACI” se KASNIJE U ŽIVOTU, TEŠKO ili NIKAKO NE UKLAPAJU u TIMSKI RAD! “Samouki imaju najgoreg učitelja!” : ))
Lorena Franjkić
February 3, 2013 at 1:49 am
Mia Dormouse Topić
Mia Dormouse Topić
February 3, 2013 at 1:50 am
znala sam ja da će mene tvoja Finska koštat prosjeka Lorena Franjkić 😛
Lorena Franjkić
February 3, 2013 at 1:50 am
hahahha ol si već pala štogod XD
Zac Amer
February 3, 2013 at 6:07 am
Zato su nam i doveli državu na PROSIJAČKI ŠTAP, ZATO ŠTO KOD NAS, SVAKA “ŠUŠA” IMA SVOJU FOTELJU, i SVOJU “KANCELARIJU”, iz KOJE DONOSI ODLUKE BEZ TIMSKOG RADA !!!! Pa se ti misli jack! : ))
Zac Amer
February 3, 2013 at 6:07 am
Zato su nam i doveli državu na PROSIJAČKI ŠTAP, ZATO ŠTO KOD NAS, SVAKA “ŠUŠA” IMA SVOJU FOTELJU, SVOJU SEKRETARICU i SVOJU “KANCELARIJU”, iz KOJE DONOSI ODLUKE BEZ TIMSKOG RADA !!!! Pa se ti misli jack! : ))
Zemira Medved
February 3, 2013 at 9:27 am
ne znam baš…samo znam da sam u grupi učila patologiju, sve ostalo sama…
Le La
February 3, 2013 at 1:19 pm
I ja sam takva.. Ucim sama cijeli dan i nis ne naucim ili pak napamet
a tad nis ne kuzim, a cim dode frendica isto to naucim za pola sata, sat.. Pa sad vi recite, kako??