Prema studiji Instituta Insurance for Highway Safety (IIHS) najnesigurnije mjesto u automobilu je – stražnje sjedalo.
Prema rezultatima istraživanja, sigurnosni standardi za putnike na prednjim sjedalima su se s vremenom poboljšavali. Oni za stražnja sjedala su, pak, stagnirali.
Razlike
Prednja sjedala čuvaju zračni jastuci koji se nekad nalaze i na bočnoj strani. Tu su i posebno dizajnirani sigurnosni pojasevi. Pritom se sigurnosne mjere za stražnja sjedala u većini slučajeva odnose samo na sigurnosne pojaseve koji pomažu u ublažavanju posljedica sudara.
Kada se radi o kvaliteti sigurnosnih pojaseva, stručnjaci s IIHS-a navode kako su pojasevi na prednjim sjedalima učinkovitiji što se tiče sigurnosti. To se odnosi na način na koji pojasevi kontroliraju napetost i jačinu kočenja. Takve funkcije nekada nisu prisutne kod pojaseva na stražnjim sjedalima.
“Tehnologija je uvelike unaprijedila sigurnost putnika koji sjede u prednjem dijelu automobila. Posebno kada se radi o zračnim jastucima i sigurnosnim pojasevima koji zajedno rade kako bi zadržali tijelo u određenom položaju. Za razliku od toga, putnici na stražnjem sjedalu su do određene mjere zakinuti za takve prednosti”. Tako stoji u priopćenju kojeg je izdao IIHS.
U svom istraživanju znanstvenici su proučavali 117 sudara. U njima su putnici na stražnjem sjedalu bili ozlijeđeni ili su poginuli.
Pojasevi i jastuci
Otkrili su kako je jedan od uzročnika bilo, dakako, nekorištenje sigurnosnog pojasa. Međutim, u 37 slučajeva kojima je bilo žrtava znanstvenici smatraju kako su putnici mogli preživjeti da su imali kvalitetnije pojaseve i zračne jastuke.
Većinom su bile prisutne ozljede prsnog koša, a najsmrtonosnije su bile ozljede glave. U nekim slučajevima putnici na stražnjem sjedalu su pretrpjeli gore ozljede od onih na prednjem. Prema stručnjacima, to je dokaz da sigurnosne mjere nisu bile jednake.
Kako bi se poboljšala sigurnost u vožnji, stručnjaci smatraju kako bi proizvođači trebali upotrijebiti učinkovitiji dizajn sigurnosnih pojaseva. Također bi trebalo smisliti nove načine za upotrebu zračnih jastuka u stražnjem dijelu automobila. Preporučuju njihovo postavljanje na krov vozila, a to je nešto što se do sada nije korišteno na niti jednom vozilu.