Foto: Pixabay

Oboljenja i poremećaji

Studija otkriva: vodice za usta mogu uzrokovati dijabetes

Uz četkicu za zube i zubni konac, vodice za usta se koriste za svakodnevnu higijenu i zdravlje usne šupljine. Međutim, u novoj studiji znanstvenici sa Sveučilišta Harvard su otkrili kako se prilikom ispiranja usta s vodicom zapravo ubijaju korisni mikrobi koji žive u usnoj šupljini i koji nas štite od dijabetesa i pretilosti.

Vodice za usta su prvenstveno namijenjene za ubijanje bakterija koje uzrokuju zubni plak i loš zadah, ali prema rezultatima istraživanja, one ubijaju i bakterije koje su nam korisne.

Znanstvenici su otkrili kako se kod ljudi koji koriste vodicu za usta dva puta dnevno može razviti dijabetes ili povećati šećer u krvi za 55% u razdoblju od tri godine.

Prijašnje studije su dokazale kako loša briga o oralnom zdravlju može uzrokovati brojne zdravstvene probleme, ali ovo je prvo istraživanje koje je pokazalo kako dobra briga o oralnom zdravlju može imati neočekivano loše posljedice.
Profesor epidemiologije Kaumudi Joshipura je rekao: “Većina antibakterijskih sastojaka u vodicama za usta nemaju selektivnu prirodu. Drugim riječima, one ne djeluju samo na određenu bakteriju u ustima već i na druge vrste bakterija.”

U studiji je sudjelovalo 1206 pretilih osoba između 45 i 60 godina kod kojih je postojao veliki rizik od pojave dijabetesa. Tijekom istraživanja kod 17% ispitanika se pojavio dijabetes. 20% posto ispitanika koji su koristili vodicu jednom dnevno su također dobili dijabetes, a taj broj je porastao za 30% kod ispitanika koji su koristili vodicu ujutro i navečer.

Dobre bakterije u ustima nas štite od dijabetesa, a mikrobi pomažu tijelu da proizvede dušikov dioksid koji regulira razinu inzulina i metabolizam. On drži u ravnoteži energiju u tijelu i regulira razinu šećera u krvi.

Budući da vodice za usta sadrže moćne antibakterijske sastojke kao što su triclosan, klorheksidin, alkohol, eterična ulja ili peroksid, znanstvenici savjetuju ispiranje usta samo jednom dnevno.

zubni plak