Astronomija

Svemirski brod ‘Dragon’ postat će lovac na tragove života u Sunčevu sustavu

NASA-ini znanstvenici već neko vrijeme razmišljaju o slanju svemirskog broda Dragon na Mars 2020. godine, a sad se u priču upleo i Elon Musk, koji je ne samo podržao ovaj prijedlog, nego ponudio da još dublje zakoračimo u Sunčev sustav.

Svemirski brod Dragon slijeće na Mars (Foto: Popular Science)

NASA već nekoliko godina koristi bespilotni brod Dragon kompanije SpaceX za opskrbu Međunarodne svemirske postaje. Unaprijeđena verzija tog broda, Crew Dragon, uskoro će prevoziti američke astronaute u svemir, oslobađajući ih ovisnosti o ruskim Sojuzima.

Svestrani Dragon zapeo je za oko skupini znanstvenika u NASA-i, koji su došli na ideju poslati ga na Mars. Takva bi se misija provela u djelo negdje iza 2020. godine; do tada bi se Dragon prilagodio za predloženu zadaću, a Falcon Heavy bi već bio u operativnoj upotrebi (riječ je o raketi koju također razvija SpaceX, a koja je daleko moćnija od svega što se danas koristi za lansiranje u svemir).

Prijedlog je sljedeći: kapsula bi sletjela na Mars, prikupila uzorke tla i vratila se nazad na Zemlju. Inačica ovog plana je susret s roverom: NASA će 2020. godine poslati novog rovera na Mars, pa bi Dragon na Zemlju donio uzorke tla koje je ovaj ranije prikupio krećući se širom planeta.

Iako o ovoj misiji spekuliraju upravo njeni znanstvenici, NASA službeno šuti. Njihov je proračun, naime, isplaniran godinama unaprijed i teško da bi se našao pokoji dolar za misiju ovakvog tipa. No pobornika ideje sve je više: postoji mogućnost da će se u uzorcima tla s Marsa utvrditi je li ondje postojao život te ima li ga i danas.

Vatru je sada dodatno potaknuo i Elon Musk, vlasnik kompanije SpaceX. Njegov je dugoročni cilj osnivanje ljudskih kolonija na Marsu, stoga je podržao ideju, istaknuvši da se Dragon može koristiti ne samo za let k Marsu, nego i za daleko dalje destinacije.

Musk pri tom misli na Jupiterove mjesece, ponajprije Europu. Dosadašnja istraživanja Europe ukazuju kako ispod smrznute površine postoji ocean tekuće vode, što znanstvenici drže temeljnom pretpostavkom za razvoj života. Ukoliko bi jednog dana Dragon zaista poletio k Marsu ili Europi, mogli bismo dobiti konačan odgovor na vječno pitanje: jesmo li sami u svemiru.

Izvor: Popular Science, Space.com

Roses are red, violets are blue, I'm schizophrenic, and so am I.

1. Boba Csik