Astronomija

Svjetla gradova mogu otkriti izvanzemaljske civilizacije

Znanstvenici su predložili traganje za svjetlima gradova na udaljenim planetima kao novu tehniku za pronalaženje dokaza o izvanzemaljskom životu.

U potrazi za izvanzemaljskom inteligencijom, astronomi su lovili radio signale i ultra-kratka laserska pulsiranja. U novome radu objavljenom u časopisu Astrobiology, Avi Loeb s Harvard-Smithsonian Centra za astrofiziku (CfA) i Edwin Turner sa Sveučilišta Princeton predložili su novu tehniku za pronalaženje izvanzemaljaca: traganje za svjetlima gradova.

‘Potraga za izvanzemaljskim gradovima bila bi dugotrajna, ali ne bi zahtijevala dodatne resurse. A ako uspijemo, to bi promijenilo našu predodžbu o našem mjestu u svemiru’, navodi Loeb.

Kao i kod drugih SETI metoda (traganje za izvanzemaljskom inteligencijom), oni se oslanjaju na pretpostavku da izvanzemaljci koriste tehnologije poput onih na Zemlji. To je razumno, jer svaki inteligentni život koji se razvio zahvaljujući svjetlu sa svoje najbliže zvijezde, vjerojatno da će imati umjetnu rasvjetu koja se uključuje tijekom mraka.

Da bi se moglo uočiti umjetno svjetlo na dalekoj planeti, ono se mora razlikovati od odraza svjetla matične zvijezde. Loeb i Turner predlažu praćenje promjena svjetlosti dok se planet kreće oko zvijezde.

Dok se planet kreće orbitom, on prolazi kroz faze slične Mjesecu. Kada je u fazi zamračenosti, više umjetnog svjetla s noćne strane bilo bi vidljivo sa Zemlje, nego što je reflektirana svjetlost s dnevne strane. Tako bi se ukupna količina svjetlosti od planeta s gradskom rasvjetom razlikovala na način da bi bila mjerljivo različita od planeta koji nema umjetna svjetla.

Za uočiti tu malu razliku trebat će buduće generacije teleskopa. Međutim, tehnika bi se mogla ispitati bliže Zemlji, rabeći objekte na rubu našeg Sunčevog sustava.

Loeb i Turner izračunali su da bi najbolji današnji teleskopi trebali biti u mogućnosti vidjeti svjetlo koje generira metropola veličine Tokija na udaljenosti Kuiperova pojasa – područja koje zauzimaju Pluton, Eris i tisuće manjih ledenih tijela. Dakle, ako tamo vani postoje bilo kakvi gradovi, mi bismo ih morali biti u mogućnosti vidjeti već sada. Astronomi promatranjem mogu usavršiti tu tehniku, kako bi je primjenili kada se prvi svjetovi veličine Zemlje otkriju oko udaljenih zvijezda u našoj galaksiji.

‘Vrlo je malo vjerojatno da postoje izvanzemaljski gradovi na rubu našeg Sunčevog sustava, ali je načelo znanosti pronaći metodu za provjeru’, rekao je Turner.

Kako se naša tehnologija prebacila s radijskog i televizijskog emitiranja radio-valovima na kablove i optička vlakna, postali smo manje zamjetljivi izvanzemaljcima. Ako isto vrijedi i za izvanzemaljske civilizacije, onda umjetna svjetla mogu biti najbolji način da ih se uoči izdaleka.

Znanstvenici Harvard-Smithsonian Centra za astrofiziku (CFA), sa sjedištem u Cambridgeu u američkoj saveznoj državi Massachusetts, istražuju podrijetlo, evoluciju i konačnu sudbinu svemira.

1. Iwan Sudarić Suđy

5 studenoga, 2011 u 10:30 pm

No shit Sherlock!
    Koja konstantacija

2. Zlatko Pešić Šapina

5 studenoga, 2011 u 10:31 pm

pod uvjetom da svaki planet klase M ima svoga Teslu

3. Juraj Raković

5 studenoga, 2011 u 10:31 pm

Ako oni nas ne nađu prije neg mi njih….

BUUUUUUUUUUU!

4. Gospodin Ivan

5 studenoga, 2011 u 10:33 pm

Tko kaze da vec nismo na mjesecu? Ma ovo je predstava za javnost.misle da cemo povjerovati u takve gluposti.

5. Nik Mali

5 studenoga, 2011 u 10:37 pm

a što ako imaju redukciju struje ????? hahahah

6. Ivan Ćorković

5 studenoga, 2011 u 10:39 pm

7. Marino Nino Pilicic

5 studenoga, 2011 u 10:45 pm

budite svi sretni jer ja nisam jedan dan bog…..da iskorijenim zlo 🙂

8. Amel Avdic

5 studenoga, 2011 u 10:46 pm

9. Jan Regul

5 studenoga, 2011 u 10:49 pm

Kosor bi im prvo uvela poreze

10. Marino Nino Pilicic

5 studenoga, 2011 u 10:51 pm

kakava kosor svi bi mi se klanjali i drhtali na moje ime…zato uzivajte u zivotu i misli da ja nisam vladar svega,mani te se corava posla i uzivajte koliko mozete….

11. Ivan Ćorković

5 studenoga, 2011 u 10:56 pm

da starac hehehe…i po 4 ckepi hehe

15. Elide Hasic

5 studenoga, 2011 u 10:57 pm

Ne mogu vjerovati da piše to što piše! Naivno lajkati,sram vas bilo!

16. Ivan Ćorković

5 studenoga, 2011 u 11:02 pm

a šta ako kod njih nema noći kak bu ih onda otkrili

17. Marino Nino Pilicic

5 studenoga, 2011 u 11:03 pm

elide…tebe treba biti sram kao prvo sta se krijes oko neprikladne slike i ajde odleprsaj i slusaj cecu…vazi?

18. Ivan Ćorković

5 studenoga, 2011 u 11:05 pm

e elide elide kakve li su to slike

19. Mary Anne

6 studenoga, 2011 u 12:20 am

pa to bi bilo dobro, samo da postoje izvanzemaljci……:)

20. Luka Starešina

6 studenoga, 2011 u 3:41 am

a kaj ak oni zive i vide u mraku??

21. Armando Belveder

6 studenoga, 2011 u 4:07 am

wtf

22. Matija Nemet

6 studenoga, 2011 u 6:25 am

Good idea. Let´s build large mirrors!

23. Joža Veli

6 studenoga, 2011 u 6:53 am

a tko zna…možda su druge civilizacije razvile druga osjetila – kao šišmiši,na primjer:)

24. Ivan Stipišić

6 studenoga, 2011 u 9:05 am

ha ha ..

25. Frida Moreno

6 studenoga, 2011 u 9:34 am

déjà vu

26. Paulo Dido

6 studenoga, 2011 u 10:44 am

kako li su samo to dosjetili, valjda nakon pustih matematičkih izračuna

27. Holden Crebs

6 studenoga, 2011 u 11:44 am

o Bože sačuvaj -.-“

28. Fran Ko

6 studenoga, 2011 u 5:00 pm

Je e,koristu štedne žarulje kao mi 🙂

29. schraff

7 studenoga, 2011 u 12:55 pm

Zanima me kako na tolikoj razdaljini mogu razlikovati svetlo nastalo erupcijom vulkan ili usled serije požara od umjetne rasvete? Hoću da kažem, da svetlo sa tamne strane planete ne mora bezuslovno značiti da je nastalo delovanjem inteligentnih bića. Takođe, ukoliko su doista inteligentni, zacjelo vode računa o svetlosnom onečišćenju, te ne rasipaju svetlosnu energiju po svemiru.