Planete i mjeseci

Teleskop Hubble snimio nove fotografije Jupitera i otkrio oluju na najvećem planetu Sunčevog sustava

Najuočljivija oluja je dobila naziv Great Red Spot.

NASA je objavila nove fotografije Jupitera na kojima se može vidjeti planet te njezin ledeni mjesec Europa. Fotografije su snimljene 25. kolovoza kad se planet nalazio na udaljenosti od 656 milijuna kilometara od Zemlje.

Za fotografije visoke rezolucije zaslužan je svemirski teleskop Hubble.

Na fotografijama se može vidjeti bijela oluja u atmosferi Jupitera, koja se pojavila 18. kolovoza i kreće se brzinom od 560 km/h. Nešto kasnije su uz pomoć teleskopa na Zemlji, otkrivene još dvije oluje.

Najuočljivija oluja je dobila naziv Great Red Spot i kontinuirano se smanjuje od tridesetih godina prošlog stoljeća. Razlog smanjivanja još uvijek nije poznat, objavili su iz NASA-e.

Fotografije Jupitera nastale su u sklopu godišnjeg projekta mapiranja.

Svemirski teleskop Hubble je lansiran u nisku orbitu Zemlje još 1990. godine i predstavlja zajednički projekt Europske svemirske agencije (EPA) i NASA-e.