Pratite nas

Svemir

Tim astronoma objavio novu zapanjujuću sliku crne rupe

Foto: ESO/L. Calçada

Tim astronoma je 2019. godine objavio prvu sliku crne rupe ikad snimljenu, što je dovelo do značajnih pomaka u znanstvenoj zajednici. Sada je isti taj tim objavio još jednu snimku koja pruža potpuno novi pogled na objekt.

Slika je uhvaćena terenskim teleskopom Event Horizon (EHT) i prikazuje crnu rupu u polariziranom svjetlu. Crna rupa se nalazi u centru divovske galaksije Messier 87 (M87), koja je udaljena oko 53 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje, piše Futurism.

Posljednjih godina došlo je do raznih pomaka kad je riječ o razumijevanju ovih kozmičkih objekata. Astronomi su 2019. godine zahvaljujući Hubble Space teleskopu otkrili tanki disk materijala koji kruži oko masivne crne rupe u srcu NGC 3147 galaksije. Ta galaksija se nalazi na udaljenosti od 130 milijuna svjetlosnih godina od našeg Sunčevog sustava. Uz pomoć Hubble teleskopa utvrđeno je da se materijal oko crne rupe kreće brzinom koja iznosi oko 10% brzine svjetlosti, a da je masa crne rupe približna masi koju bi imalo 250 milijuna zvijezda koje su jednake našem Suncu. Bez NASA-inog teleskopa, ako uzmemo u obzir da se radi o području koje skoro pa ne emitira svjetlost, promatranje ove pojave ne bi bilo moguće, To nam jasno daje do znanja koliko je suvremena tehnologija dragocjena pri demistifikaciji kozmičkih pojava kao što su crne rupe.

Nova slika je rezultat rada 300 stručnjaka iz cijelog svijeta, koji su kombinirali podatke dobivene iz mreže koju čini osam teleskopa, među kojima je i Event Horizont koji je odigrao značajnu ulogu u nastajanju prethodne fotografije. Nove snimke će doprinijeti shvaćanju kako funkcioniraju magnetna polja oko crnih rupa te boljem razumijevanju prošle fotografije.