Biljke i životinje

Tužan razlog zbog kojeg morske kornjače jedu plastiku

Istraživači Sveučilišta u Sjevernoj Karolini pokušali su objasniti zašto morske kornjače progutaju ogromne količine plastičnog smeća kad naiđu na njega.

I odgovor je – jer im mirišu lijepo.

Naime, plastika obično nema jak miris, ali materijal postaje dom mirisnog morskog života nakon što provede vrijeme u oceanu. Alge i mikroskopski organizmi borave na njemu i tu šire svoje mirise. Plastika tad počinje mirisati kao sve što jedu morske kornjače, navode istraživači, a prenosi site Popsci.

Na nizu eksperimenata, ova grupa istraživača je u kontroliranim uvjetima isprobavala niz mirisa usmjeravajući ih iznad površine vode u kojoj su bile morske kornjače. Među tim mirisima bili su miris plastike koja je provela duže vrijeme u morskoj vodi, ali i one koja nije boravila u moru, kao i miris hrane za kornjače. Htjeli su vidjeti zbog kojeg mirisa će kornjače biti najduže na površini vode.

Ono što su uvidjeli je da su kornjače bile duže na površini zbog “morske” plastike u usporedbi s drugim mirisima.

Istraživači su potom došli do zaključka da kornjače pojedu plastiku ili se upletu u nju jer su privučene mirisima koje plastika upije. Ovo izaziva prethodnu hipotezu koja govori da kornjače jedu plastične vreće jer im u vodi one djeluju kao meduze, pretpostavljajući isključivo osjet vida kao faktor. Iako istraživači ne spore da je razlog vizualne prirode, smatraju da je to samo dio razloga i da se mora uzeti u obzir i osjet mirisa.