Planete i mjeseci

Tvrtka Rocket Lab će lansirati NASA-in satelit na Mjesec

Američka svemirska agencija NASA, odabrala je tvrtku Rocket Lab za lansiranje svog satelita CAPSTONE (Cislunar Autonomous Positioning System Technology Operations and Navigation Experiment).

Lansiranje će biti obavljeno iz NASA-inog postrojenja Wallops u Virginiji pomoću rakete Electron. Satelit će obaviti samo posljednju fazu misije, odnosno stići u cislunarnu orbitu.

Maleni CubSat satelit teži samo 25 kilograma, a nakon što stigne na odredište, prvo će provesti demonstraciju navigacije s Lunar Reconnaissance Orbiterom, iako je njegov prvi cilj pomoći letjelici Gateway iz programa Artemis da sigurno priđe Mjesecu.

Ovaj dogovor zapravo nije iznenađenje, s obzirom na to da Rocket Lab obavlja lansiranja brzo i relativno jeftino. NASA-u će lansiranje koštati manje od 10 milijuna dolara, odnosno manje od 13,7 milijuna potrebnih za proizvodnju i korištenje CAPSTONE-a. Ako sve prođe prema planu, ovo bi mogao biti početak velikog partnerstva između ove dvije tvrtke.