Pratite nas

Arheologija i paleontologija

U Africi pronađeno više od 400 ljudskih otisaka stopala starih oko 10 000 godina

Ovi otisci predstavljaju najveću kolekciju antičkih ljudskih otisaka ikad pronađenih u Africi.

Foto: Wikimedia Commons / Guillaume Baviere

U Africi je otkriveno više od 400 ljudskih otisaka stopala koja se nalaze u vulkanskim sedimentima, a predstavljaju pogled na društveni život drevnih istočnoafričkih lovaca-sakupljača.

Prije više tisuća godina, ljudi su hodali Tanzanijom i ostavili tragove iza sebe koji nam pružaju uvid u svijet kasnog pleistocena.

Ovi otisci pronađeni su u blizini sela Engare Sero u Tanzaniji, a predstavljaju najveću kolekciju antičkih ljudskih otisaka ikad pronađenih u Africi. Ljudi su hodali preko ovog blatnog sloja vulkanskih krhotina čija starost datira između 5.760 do 19.000 godina. Istraživači navode da bi pronađeni otisci mogli biti starosti između 10.000 do 12.000 godina.

Tim istraživača analizirao je otiske stopala, veličinu, razmak između tragova i slično. Pretpostavlja se kako je jedna od ovih kolekcija otisaka stopala pripadala grupi od 17 ljudi, koja se sastojala od 14 žena, dva muškaraca i jednog mladog dječaka.

Jedna od pretpostavki je da su žene bile u potrazi za hranom. Neke grupe lovaca-sakupljača u Tanzaniji i danas pretežito čine žene, piše ScienceNews.

Nekoliko pronađenih otisaka pripada ljudima koji vjerojatno nisu putovali u grupama, a znanstvenici pretpostavljaju da su u pitanju otisci dvije žene i jednog muškarca.

Ovakvi tragovi nam omogućavaju da saznamo i naučimo više o ponašanju ljudi koji su nekad živjeli na tom području.

Afrika se postupno, ali neumitno razdvaja na dva dijela. U svijetu geologije, ovakvi procesi su izuzetno spori i traju milijunima godina, ali konačan ishod...

Jedno istraživanje Sveučilišta u Iowi potvrdilo je ono što su mnoge žene dugo sumnjale – trudnoća trajno mijenja veličinu i oblik ženskih stopala. Ravna...

Patuljastim žirafama nadjenuli su imena Gimli i Nigel.

Arheologija i paleontologija

Fosilni ostaci pripadaju muškom Paranthropus robustusu, vrsti Australopitecina koja je kao "vrsta rođaka" postojala istovremeno s čovjekovim drevnim precima.