Svemir

Sutra kraj zemlje prolazi asteroid pet puta veći od najveće zgrade na svijetu

Agencija Sjedinjenih Američkih Država za zrakoplovna i svemirska istraživanja i razvoj (NASA) podijelila je nevjerojatnu fotografiju ogromnog asteroida koji će sutra proletjeti uz Zemlju, prenosi Space.com

Pretpostavlja se da asteroid, nazvan 1998 OR2 te prvi put primijećen 1998. godine, ima promjer između 1,8 i 4,1 km.

U slučaju maksimalne procjene, to znači da bi ova svemirska stijena mogla biti pet puta veća od Burj Khalife, najviše zgrade na svijetu.

Asteroid će letjeti pokraj Zemlje u srijedu, a uoči njegova prolaska, znanstvenici su podijelili su zadivljujuću fotografiju svemirske stijene.

Asteroid će u srijedu navečer proći kraj naše planete i bit će udaljen blizu 5,5 milijuna kilometara od Zemlje. Iako ovo možda zvuči daleko, NASA ga klasificira kao “bliski pristup”.

Srećom, šanse da će se ogromni asteroid sudariti sa Zemljom vrlo su male. Međutim, NASA nije otpisala šanse za pad asteroida u bliskoj budućnosti. Kako navode, u bilo kojem trenutku moglo bi se dogoditi nešto nepredviđeno.

Stručnjaci procjenjuju da se udar predmeta veličine onog koji je 2013. eksplodirao nad Čeljabinskom u Rusiji (17 metara), događa jednom ili dva puta u stoljeću. Pretpostavka je da će utjecaji većih objekata biti još rjeđi (u razmaku od stoljeća do tisućljeća). No, nepredviđeni događaji, poput onog u Čeljabinsku, ne mogu se isključiti.

Tijekom prolaska 1998 OR2 letjet će zapanjujućom brzinom od 31 tisuću kilometara na sat, što je približno 9,5 puta brže od metka! S obzirom na to koliko je daleko, asteroid neće biti vidljiv golim okom.