Biljke i životinje

U velikim dubinama koralji stvaraju vlastitu sunčevu svjetlost

Mnoge životinjske vrste koje žive u dubokim morima gdje dopire jako malo sunčeve svjetlosti moraju razviti posebne mehanizme preživljavanja. Već je poznato kako koralji imaju prekrasne, fluorescentne boje te da žive u zajednici s algama. Međutim, postoje koralji koji žive u velikim dubinama i koji unatoč tomu imaju sjajnu narančastu i crvenu boju.

Foto: J. Wiedenmann

U studiji koja je objavljena u časopisu Proceedings of the Royal Society B znanstvenici su uspjeli otkriti njihovu tajnu prilagodbe na mračan okoliš. Biolozi sa Sveučilišta Southampton iz Velike Britanije su došli do spoznaje da koralji sjaje kako bi dobili više sunčeve svjetlosti.

Voditelj studije biolog prof. Joerg Wiedenmann je objasnio kako proteini koji se nalaze u koraljima upijaju ono malo svjetlosti koja uspije doći do njih i zatim isijavaju tu istu svjetlost narančasto-crvene boje. Ta svjetlost prodire duboko u njihovo tkivo gdje obitavaju njihovi saveznici tj. morske alge. Potom alge proizvode energiju i hranu za koralje.

Foto: J. Wiedenmann

Milijunima godina traje suživot koralja s algama. Koralji im pružaju sklonište i zaštitu, a alge za njih pretvaraju svjetlost u hranu. Duboko u njihovom tkivu nalaze se mali proteini koji upijaju sunčevu svjetlost i pretvaraju je u zelenkasti sjajni štit. Tako se koralj koji žive neposredno ispod morske površine mogu zaštititi od jake sunčeve svjetlosti.

Dva desetljeća znanstvenici su razmatrali ideju kako bi koralji iz dubokih mora mogli pružiti zaštitu koraljima iz plićih mora za vrijeme velikih vrućina. Mislili su da bi ličinke koralja iz manjih dubina mogle preživjeti dovoljno dugo u dubinma kako bi poslale potomstvo bliže površini kada se temperature normaliziraju. Ali, prof. Wiedenmann smatra kako se one ne bi mogle prilagoditi na uvjete u kojima ima malo svjetla.

sto su koralji

1. Yevgeny Timofeyev

srpanj 18, 2017 kod 2:36 pm

otprilike ko sto ptice imaju vlastita avionska krila. jel ovo zajebancija? jel svjetlost njihova vlastita bioluminiscencija ili sunceva? nema oboje

2. Alan Marić

srpanj 18, 2017 kod 2:53 pm

suncevu svjetlost cuj to.,sta taj koralj radi nuklearnu fuziju?

3. Egon Bassa