Abu Dhabi i Wisconsin Institut nam donose velike novosti u području virtualnog učenja. Izradili su interaktivne 3D dijagrame kako bi pomogli studentima da steknu realnu sliku o strukturi i funkciji ljudskog mozga. Ovo novo istraživanje nastoji provjeriti kako studenti reagiraju na učenje neuroanatomije korištenjem običnog računala te s druge strane, korištenjem virtualne stvarnosti (VR).
Rad je objavljen u časopisu „American Psychological Association (APA)“ pod nazivom „UW Virtual Brain Project: Immersive approach to learning Functional neuroanatomy“. Istraživanje je predovodio profesor Bas Rokersom koji se dugi niz godina bavi psihologijom i neuroanatomijom. Kroz razne eksperimente, istraživači su došli do zaključka da ne postoji značajna razlika između običnog računala i VR uređaja kada se promatraju ishodi učenja. Drugim riječima, obje grupe studenata su na kraju posjedovale više-manje slično znanje. No s druge strane, promatralo se i vrijeme potrebno studentima da steknu određena znanja i vještine. U tom aspektu VR uređaji su pokazali veliku prednost te su studentima bili uvelike zanimljiviji i lakši za korištenje.
„Studenti su oduševljeni učenjem preko VR tehnologije“, navodi profesor Rokers. Također dodaje „Naši nalazi ukazuju na to da studenti mogu imati sličan pristup učenja o funkcionalnoj neuroanatomiji koristeći različite platforme“. To znači da oni studenti koji nemaju pristup VR tehnologiji nisu inherentno ugroženi, nego eventualno da im učenje možda neće biti toliko zabavno kao i ovima s pristupom toj tehnologiji. Istraživači također upozoravaju te navode da VR tehnologija nije zamjena za interakcije u stvarnom svijetu, bilo sa vršnjacima, bilo sa nastavnicima.
3D tehnologija se već dugi niz godina koristi na raznim sveučilištima diljem svijeta za svladavanje gradiva anatomije, pa je samo pitanje kada će i VR tehnologija postati svakodnevnica.