Pratite nas

Biljke i životinje

Uočen je wholphin – neobični križanac dupina i kita

Otkriće blizu Havaja

Znanstvenici su uočili nadasve zanimljivog životinjskog križanca blizu obale Havajskog otočja. U pitanju je križanac kita i grubozubog dupina. Zovimo ga zasad – wholphin.

Iako mediji prenose navedenu vijest nazivajući životinju spomenutom engleskom složenicom koja se sastoji od kombinacije riječi kit i dupin, jedan od havajskih znanstvenika vjeruje kako taj naziv nema baš smisla.

“Mislim da to komplicira samu situaciju još i više, nema ga smisla tako nazivati”, upozorio je biolog Robin Baird, jedan od autora samog istraživanja u istraživačkom centru Cascadia države Washington.

U studiji koja je objavljena prošloga tjedna, znanstvenici napominju kako je rijetka životinja uočena blizu obale Kauai otoka u kolovozu 2017. godine.

Znanstvenici su tog neobičnog križanca promatrali ukupno 14 dana tijekom njegova 1280 km dugog putovanja sa skupinom dupina. U pitanju je tek treći primjerak mješanca rođenog u divljini u obitelji dupina.

Naziv “wholphin” je prvi put korišten u slučaju križanca iz 1985. godine u havajskom Sea Life Parku. Nazvali su ga Kekaimalu, a to je hibrid lažnog kita ubojice i atlantskog dobrog dupina. Kekaimalu je i na svim ovim slikama.

Kekaimalu i danas živi u velikom akvariju u glavnom gradu Havaja. Poznato je postoji još jedan takav hibrid, a bio je rođen u velikom oceanariju u Japanu 1981. godine, no uginuo je nakon nekoliko mjeseci.

Kekaimalu. Foto: YouTube

Iako je vijest o ovom otkriću snažno odjeknula u medijima s isticanjem kako je riječ o novoj vrsti, Robin Baird ipak upozorava da je prerano govoriti o tome.

“Još se neke stvari moraju dogoditi da dođe do toga, uključujući raširenu hibridizaciju. Ovdje nije takav slučaj, iako ima primjera gdje je hibridizacija rezultirala novim životinjskim vrstama. Zasad nema nagovještaja da bi ovdje toga moglo biti”, pojasnio je.

Znanstvenici vjeruju da se kit odvojio od svoje skupine te pridružio skupini grubozubih dupina. Ne zna se koliko je hibrid star, ali vjeruju kako je riječ o odraslom primjerku.

Kustos velikog havajskog akvarija Sea Life je uzbuđen zbog ovih vijesti. “Uvijek sam vjerovao kako negdje postoje u divljini, a ovo samo dokazuje genetsku različitost u oceanima.”

Biljke i životinje

Kako se čovjek nosi s drugim inteligentnim bićima? Mi ljudi imamo sposobnost učenja, razmišljanja i rješavanja problema. Mi smo samosvjesni, a također smo svjesni...

Biljke i životinje

Plavetni kitovi su ugrožena vrsta i svaki uginuli kit je velika tragedija.

Biljke i životinje

Svaka vrsta kita pod vodom emitira jedinstveni zvučni signal, a ovaj zvuk nikada prije nije zabilježen.

To mogu još samo ljudi