Uzgojena umjetna sperma: Spas za parove koji ne mogu imati djecu?

Biotehnologija

Uzgojena umjetna sperma: Spas za parove koji ne mogu imati djecu?

Japanski znanstvenici iz Kiota došli su do otkrića koje bi, kako tvrde, u budućnosti moglo biti spas tisućama parova koji ne mogu imati djecu.

U laboratoriju su uzgojili umjetnu spermu i to iz mišjih matičnih stanica. Otkriće je odmah na noge diglo bioetičare. Svoj rad profesor Sahito objavio je u znanstvenom časopisu, a potom ga predstavio i suradnicima. Matične stanice mišjeg embrija pomogle su u otkriću koje bi moglo pomoći u liječenju neplodnosti.

`nadam se da će nam ovo pomoći da bolje razumijemo razloge neplodnosti i proces kako nastaje zametak`,. rekao je profesor Mitinori Saitou. Istraživanje je zabrinulo japanske bioetičare. Boje se da bi otkriće umjetne sperme moglo biti zloupotrebljeno.

`Znanstvenici bi u svojim istraživanjima morali paziti da ne povrede društvene vrijednosti`, poručuje prof. Ryuichi Ida, s Japanskog udruženja bioetičara. No japanski znanstvenik nastavlja dalje.

Pokusi su, kaže, važni zbog golemih razlika između ljudi i životinja. Tisućama parova, ovo je otkriće je nova nada u roditeljstvo. Svjetska se otkrića prate i u Hrvatskoj. No, naše parove još muči kontroverzni zakon o umjetnoj oplodnji. Premda ističu i muškarci i žene, podjednako su neplodni.

`Tu je žena koja prolazi većinu toga u samim postupcima, ali statistike pokazuju da je 50-50 posto što se tiče neplodnih muškaraca i neplodnih žena`, kaže Antonija Klempara iz Građanske inicijative za neplodnost. Iako je pred umjetnom spermom puno ispitivanja, uz zakon o umjetnoj oplodnji, nama je ona još samo `pokus u epruveti`, prenosi dnevnik.hr

1. Silvana Oruč

6 kolovoza, 2011 kod 5:49 pm

..početak kraja muškog roda….ako se ne emancipiraju……:)

2. Tomislav Soldo

6 kolovoza, 2011 kod 5:53 pm

jos malo pa ce biti uzgojen i umjetni sex…

3. Sere Popesku

6 kolovoza, 2011 kod 5:59 pm

sad ce moci gutat i pravu i umjetnu spermu lol

4. Leteći Cvjetić

6 kolovoza, 2011 kod 6:00 pm

cudno kako su na znanost.geek.hr sve sami skeptici, zajebavala i antiznanstvenici….

5. Indira Cehajic

6 kolovoza, 2011 kod 6:01 pm

SVE ĆE IZGLEDA BITI VJEŠTAČKO , DRAGI BOG NEK MI OPROSTI, ali ovi samo što nisu i vještačku dušu izmislili, nije džaba rečeno kad na ovom svijetu nestane stida i započnu se dešavati ovakve stvari svijet će početi propadati, a sve ovo navodno u ime čovječanstva, pitam se kojeg moralnog ili vještačkog…………….???????????????????????

6. Leteći Cvjetić

6 kolovoza, 2011 kod 6:02 pm

Indiram sto ti molim te smeta tu??

7. Leteći Cvjetić

6 kolovoza, 2011 kod 6:02 pm

Indira*

8. Ines Dominić

6 kolovoza, 2011 kod 6:03 pm

ma znanost.geek.hr je sudeći po člancima i komentarima šund.com
    i btw..ovo je vijest stara 3 mjeseca..tipično..no dobro

9. Goran Cipar

6 kolovoza, 2011 kod 6:04 pm

fucking idiots

10. Ines Dominić

6 kolovoza, 2011 kod 6:06 pm

hahahahaha čuj ti ovu indiru 😀
    lol

11. Ivica Jozing

6 kolovoza, 2011 kod 6:09 pm

Ima dovoljno djece bez roditelja koju je moguce usvojiti.
    Sto kad se od umjetne sperme pocnu radjati cudovista?
    Prirodu nije lako zamijeniti.

12. Ines Dominić

6 kolovoza, 2011 kod 6:10 pm

ma koja čudovišta? na temelju čega to zaključuješ?daj ne trkeljaj o stvarima o kojima pojma nemaš

13. Leteći Cvjetić

6 kolovoza, 2011 kod 6:13 pm

Ivice, po kojoj bi se logici trebala rađati cudovista? jel mi mozes malo objasniti taj princip, eto ocito nisam na tom stupnju inteligencije kad ne vidim tu uzrocno-posljedicnu vezu…

14. Mario Straga

6 kolovoza, 2011 kod 6:14 pm

..;evoluciju-nasljedni niz-“provjereno”ispravan dio života,mjenjamo vlastitom kreacijom koja sadržava možda samo desetak posto životnih funkcija??več sade se rađamo svi (bez iznimke)upropaštenih gena i nesposobni za opstanak bez umjetne intervencije??

15. Ines Dominić

6 kolovoza, 2011 kod 6:14 pm

i btw iviva po toj tvojoj logici nemojmo dati niti neplodnim parovima pravo na umjetnu oplodnju jer ima dosta “riba u moru”…logiko

16. Ines Dominić

6 kolovoza, 2011 kod 6:17 pm

a ti mario koliko zapravo znaš o evoluciji i genetici? gluposti koje si čuo u csi-u se ne broje.
    nije ti palo na pamet da je rastuća neplodnost povezana s time da ima 7,5 milijardi ljudi na svijetu?

17. Indira Cehajic

6 kolovoza, 2011 kod 6:22 pm

Evo šta mi smeta u ovome svemu pitanja kao što su:Kako vještačka, od čega je ta sperma ili od od koga, je li od donora, je li od stanica onog čije će dijete biti, je li klonirana kako, kako , kako je navodno napravljena?????????????????????? Čije će dijete biti, čije će stanice i krv imati!? JA SAM ZA ZNANSTVENOST I ZA TO DA SELJUDI RAĐAJU NA OVOM SVIJETU ALI

18. Indira Cehajic

6 kolovoza, 2011 kod 6:28 pm

SVE IMA SVOJU MORALNU STRANU TO MORAŠ PRIZNATI, AKO ĆE SE OVO OTKRIĆE KORISTITI SAMO ZA LIJEČENJE NEPLODNOSTI ONDA JE TO OK, ALI AKO ĆE SE TO ZLOUPOTRIJEBITI U ŠTA ISKRENO VJERUJEM ONDA MISLIM DA SE TU LJUDKA PATNJA SAMO ISKORIŠTAVA I MISLIM DA SE TAKO ZARAĐUJE NA LJUDSKOJ BOLI I NEMOĆI NAD BOŽIJIM DAVANJEM, E TO JE ONO ŠTO MENI NAJVIŠE SMETA! I GRIPA H1N1 JE DATA DA SE NA NJOJ DOOOOOOOOBROOOOOOO ZARADI A SIGURNO JE “POČELO KAO JAKO JAKO NEDUŽAN EKSPERIMENT”!!!!!!!

19. Ines Dominić

6 kolovoza, 2011 kod 6:30 pm

oke micek da ti objasnim ono što nisu napisali na znanost.geek.hr. naime, od neplodnog miša su uzete matične stanice.te su stanice vraćene u tog istog miša kao primarne s ciljem da preuzmu ulogu spolnih stanica.laički rečeno, da ne ulazim u dublje objašnjavanje..radi se o transformaciji stanica.genetika je ista.
    dakle, kontaš? eventualni potomak oplode iste stanice koje bi ga prirodno oplodile kada bi bilo mogućnosti za njihovu proizvodnju.
    a s obzirom da na ovoj stranici ništa nije objašnjeno, ne bi bilo loše malo guglati i poštediti se besmislenih izjava i sramote koja ih prati 🙂
    p.s. znanstvenost? koji je to jezik?

20. Mario Straga

6 kolovoza, 2011 kod 6:40 pm

;)nekužim koment,al nema ni veze,!..pa posve je jasno kako nastaje ispravan-održiv život!?!od tolike pomoči medicine postajemo od rođenja ovisnici o zdravstvenoj pomoći,sve bi trebalo imati “nekvu mjeru”??

21. Slavica Stanic

6 kolovoza, 2011 kod 6:43 pm

Bice sva ista klonirana djeca….tesko covjecanstvu…..

22. Leteći Cvjetić

6 kolovoza, 2011 kod 6:47 pm

jel ovdje itko osim Ines zna ista o maticnim stanicama??? medicini, biologiji, icemu??? -.-´´´

23. Ines Dominić

6 kolovoza, 2011 kod 6:48 pm

@mario … ha? kao što rekoh, upravo zbog te medicine itd, i ima toliko ljudi danas na zemlji.nema umiranja od epidemija bolesti kao nekada, životni vijek je produžen itd..da bi se trebalo smanjiti stanovništvo, bi..ali da se maknemo od medicine i napretka, nije način.. evo ti primjer..zemlje trećeg svijeta..zemlje koje nemaju adekvatnu zdravstvenu skrb.pa vidi kako ljudi tamo žive..mislim, svaka ovisnost od strane ljudi je stvorena od njih samih.da, treba biti dovoljno pametan i imati mjeru 🙂
    @inidra: to su i bili moji argumenti i moje mišljenje..znam ponešto o ovakvim stvarima, pa mislim da mi je izjava na mjestu.ako razmisliš, sigurno će i tebi biti jasno.ali to je to od mene.odbijam raspravljati s osobom koja ne zna pisati 😉

24. Indira Cehajic

6 kolovoza, 2011 kod 6:51 pm

Tako je Slavice u pravu si a ja se samo pitam šta je sa onom svom djecom na ovom svijetu koja nemaju roditelje, gdje je tu moralnost gdje će ta djeca večeras spavati i ko će ih milovati po čelu i čitati priče za laku noć, zar ta djeca ne postoje zar se nemogu usvojiti zar su ona niko i ništa ?????????? Lijepo je imati svoje dijete to je nešto najljepše na svijetu, ali ako se ne može i ako ne ide onda uvijek ima i neko drugo rješenje usvojiti jedno slatko malo zlato, to je za mene čovječno i ljudski i moralno, pa ako hoćete i znanstveno! Eto ja sam se malo zanijela ali niko ne gleda obadvije, već samo jednu stranu medalje, ja UVIJEK gledam!

25. King Spade

6 kolovoza, 2011 kod 6:54 pm

ines ne trudi se 🙂

26. Goran Džidić

6 kolovoza, 2011 kod 7:01 pm

Neka valja. Samo naprijed!

27. Daliborka Topic

6 kolovoza, 2011 kod 7:10 pm

a šta ga svi lupetate .ko bude htio djecu ići će na oplodnju.i nitko od vas tu ništa ne može,bez obzira na moralnost,ljudskost,normalnost ili nenormalnost svega skupa.nitko od nas tu ne može ništa promijeniti.

28. Gospodin Žulj

6 kolovoza, 2011 kod 7:59 pm

Toliko je medicina napredovala, da je danas praktički svaki čovjek bolestan.

29. Sanela Domic

6 kolovoza, 2011 kod 8:42 pm

grozim se… i bojim što sve to povlaći za sobom…

30. Ana Hercigonja

6 kolovoza, 2011 kod 8:57 pm

LOOOL! Odeš na oplodnju pa za 9 mj. rodiš malog miša. Ili klinac krene u potragu za biološkim ocem MIŠOM!

31. Davor Meštrović

6 kolovoza, 2011 kod 9:00 pm

Nitko nije bez razloga ne plodan. Kao što nije netko manje otac ako usvoji tuđe dijete.

32. Mile Komljen

6 kolovoza, 2011 kod 9:42 pm

this is totally crap, and should be banned. what is wrong with this world. there has to be an end to this nightmare.

33. Dejan Vilenica

6 kolovoza, 2011 kod 10:10 pm

Barem sperme ima dovoljno. 🙂
    I sta? Sada se vise ne ide u banku sperme nego se koristi umjetna? GLUPOST. Koje se su stvarne prednosti ovoga znanstvenog postignuca?

34. Dejan Vilenica

6 kolovoza, 2011 kod 10:14 pm

U stvari kad malo se razmisli JOS SAMO NEDOSTAJE UMJETNA MATERNICA ( nesto je bilo rijeci i o tome) PA SI FINO STVORIMO RASU ROBOVA DEBILA KOJI CE RADIT ZA NAS I DARIVAT NAM ORGANE. FUJ

35. Zoran Puček

7 kolovoza, 2011 kod 12:36 am

Indira, Dejan, ostali FACEPALM

36. Mario Straga

7 kolovoza, 2011 kod 6:50 am

..;)ja mislim da je za većinu Vas biblija ….ili nekakav porno tečaj!! Jer znanost NEZNAJU ni znanstvenici??-pošto je i u nama i svoj (nazovi organskoj) hrani upropašten nepovratno sav dugi trud evolucije odn genska šifra??

37. Davor Meštrović

7 kolovoza, 2011 kod 8:53 am

Kako i za šta se sve koriste nova znanstvena dostignuća – Evo npr. kako bi inače dva pedera(Elton John i njegov(muž/žena)) mogli imati sina, a da nijedan ne umoći?

38. Josipa Ćevid

7 kolovoza, 2011 kod 12:10 pm

haha… koji “pametni” komentari, izuzevsi par obrazovanih ljudi… ah, a bar se covjek moze nasmijati… :facepalm:

39. Alma Keser-brozović

7 kolovoza, 2011 kod 3:38 pm

A, izgleda da je vrag došao po svoje. Sad ćemo se i umjetno razmnožavati. To mi se uopće ne sviđa.

40. Damir Bago

7 kolovoza, 2011 kod 9:23 pm

Terminatore ce proizvodit 😮

41. Josipa Ćevid

7 kolovoza, 2011 kod 11:07 pm

hahahaha… boze, kako mozete biti tako zaostali, terminatore?? mozda bi bilo dobro da gledate malo manje filmova…:P
    cisto prijateljski savjet, da se ne sramotite toliko 😀

42. Mila Firić Skejić

7 kolovoza, 2011 kod 11:12 pm

znači nema sexa više samo bučkanje epruvetica…

43. Josip Tošić

9 kolovoza, 2011 kod 9:44 pm

Nevalja se igrat Boga. Šta je sa siročadi koja čekaju sa suzama u očima da dobiju obitelj da in more izvuč iz onin bidnin domova. Ko oće dite sa specijalnin osobinama nastalo iz laboratorija samo je sebični licemjer a ne žrtva. A i mislin da bi se genetika triba više pozabavit neizličivin bolestima a ne igranjen Boga.

44. Svjetlana Omičević

16 kolovoza, 2011 kod 12:53 am

etičari?vjerovatno će nam zatrebati u budućnosti,ali mogli bi imati i dosta problema,nek ipak pričekaju i neigraju se ludih znanstvenika nego da budu veoma razumni znanstvenici;)

Više u Biotehnologija