Svemir

Veliki asteroid i nekoliko manjih prošli pored Zemlje

U srijedu je asteroid veličine planine prošao pored Zemlje.

Riječ je o asteroidu 1998 OR2 koji je prošao pored Zemlje na udaljenosti od 6,3 milijuna kilometara. Ovaj asteroid je rijetko “čudovište” od svemirske stijene, širok je dva kilometra, a bio je dovoljno velik da ga ugledaju brojni astronomi.

Video: Virtual Telescope Project

Asteroid je bio najbliži u 2:55 sati po pacifičkom vremenu te je nastavio u duboki svemir. Ovo je bio prvi “bliski” susret s nekim velikim asteroidom od 2017. godine, piše CNET.

Također, ovog je tjedna pored Zemlje prošla i “šaka” malih asteroide koji su bili puno bliže. Prema podacima NASA-e, najmanje pet asteroida u posljednjih sedam dana bilo je bliže našoj planeti od Mjeseca.

Nijedan od ovih asteroida nije bio veći od kuće, a asteroid 2020HS7 je bio blizu geosinkrone orbite u kojoj se nalaze puno veći sateliti.

Ovakvi asteroidi se pojave nekoliko puta godišnje, ali nisu razlog za brigu. Ipak, u svakom slučaju ih treba pratiti.