Evolucija

Vjeruje li novi papa u evoluciju?

Odgovor na ovo pitanje je da. Katolička crkva u zadnjih 60 godina priznaje Darwinovu teoriju evolucije. Otvoreno odbacuje kreacionističke teorije inteligentnog dizajna i mlade Zemlje za koje tvrdi da “pretendiraju da budu znanstvene”.  No, jedinstveno stajalište Crkve, koje se naziva teističkom evolucijom, i dalje pokazuje da katolici nisu shvatili bit.

Papa Franjo (Credit: AFP)

Godine 1950. papa Pio XII. objavio je papinsku encikliku “Humani Generis” u kojoj je iznesen službeni stav Crkve o prirodnoj selekciji. Izjavljeno je da ne postoji unutarnji sukob između kršćanstva i evolucije. Teorija, koju je Charles Darwin iznio u svom djelu O podrijetlu vrsta, odupirala se znanstvenim ispitivanjima od svog objavljivanja – i Crkva to ne osporava.

Ali – i ovo je veliko ali – katolici mogu vjerovati u evoluciju dokle god se priznaje učešće Boga. Što to učešće podrazumijeva, nikad nije do kraja razjašnjeno, no Crkva je nepopustljiva: ljudska duša je djelo Boga, a ne proizvod materijalnih sila. Oko ovoga se Crkva nikada neće kolebati.

Katolici vjeruju da su ljudi potomci majmuna, ali i da svi imamo zajedničkog muškog pretka, Adama. On je srećković koji je Istočni grijeh predao u ruke svim svojim potomcima. To znači da katolici ne vjeruju u poligenezu, teoriju po kojoj su ljudi potekli od skupine praljudi.

Zanimljivo je da bi svi ljudi mogli imati i zajedničkog ženskog pretka, mitohondrijsku Evu. No to je znanstvena, a ne crkvena pretpostavka.

Istovremeno katolici nemaju problema s Teorijom velikog praska, zajedno s kozmološkim, geološkim i biološkim aksiomima nametanim od strane znanosti. Crkva odbija ideje da ljudi mogu naći tragove Božjeg rada ili njegovih namjera tražeći “potpise stvaralaštva” (tj. određenu složenost) u svijetu oko nas – što je temeljna pretpostavka pristalica inteligentnog dizajna.

Prema vlč. Georgeu Coyneu, nekadašnjem vatikanskom astronomu, Bog “ne intervenira kontinuirano, već nam radije dopušta, sudjeluje i voli nas”.

Prethodni papa, Benedikt XVI., smatrao je da sukob između kreacionizma i evolucije apsurdan. Napisao je:

“Vidim da se trenutačno u Njemačkoj, ali i u Sjedinjenim Američkim Državama, vodi oštra debata između tzv. kreacionizma i evolucionizma, koji su predstavljeni kao dvije isključujuće opcije: oni koji vjeruju u Tvorca ne smiju pojmiti evoluciju, dok oni koji podupiru teoriju evolucije ne smiju vjerovati u Boga. Ova antiteza je apsurdna zato što s jedne strane postoji mnogo dokaza koji idu u prilog teoriji evolucije koja se prepoznaje kao stvarnost koju možemo vidjeti i koja obogaćuje naše znanje o životu i postojanju. No s druge strane, evolucijska doktrina ne odgovara na sva pitanja, pogotovo ne na ono filozofsko: odakle je sve poteklo? Kako je počelo sve ono što je vodilo postanku čovjeka? Vjerujem da je to od najveće važnosti.”

To je pitanje na kojem Crkva pada. Ovo je klasični argument svih pomiritelja – ideja da religija i Darwinova prirodna selekcija mogu “raditi” u skladu. To je “i ovce i novce” prijedlog koji većinom ignorira moć Darwinove opasne ideje kao “ubojice Boga”.

Darwinova teorija je samostalan sistem. Evolucija je potpuno autonoman proces koji ne zahtjeva nikakve vodilje “razuma” (Benediktov izraz) kako bi funkcionirala. To je mučno spor, okrutan i suludo metodičan proces, ali djeluje.

Štoviše, omogućio je uzdizanje koncepta znanstvenog naturalizma – ideje da materijalni svijet i svi njegovi fenomeni koje vidimo oko nas mogu biti objašnjeni bez uplitanja arhitekta ili nadglednika. Svi dokazi trenutačno vode do ovog zaključka i sve dok znanost ne otkrije naznake natprirodnog uplitanja – a još uvijek nije – morat ćemo prihvatiti naturalizam kao kontinuiranu znanstvenu paradigmu.

Što se tiče novog pape Franje I., njegova stajalište i dalje će morati pratiti stajališta njegovih prethodnika u očuvanju principa papinske nepogrešivosti. Ali kao i papa Pio XII. i papa Benedikt XVI., moći će ga razraditi ako bude smatrao da je to potrebno.

Izvor: io9

papa priznaje evoluciju

Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.

1. Krajačić Goran

ožujak 18, 2013 kod 6:41 am

Zar ne tvrdite da je evolucija znanstveno dokazana?.Ako se u nju mora vjerovati, tada je neutemeljena “bajka”; kako vi nazivate kreacionizam…

2. Zeljko Gti Swift

ožujak 18, 2013 kod 6:53 am

ne

3. Rango

ožujak 18, 2013 kod 8:00 am

U evoluciju danas vjeruju isti ljudi koji su nekada vjerovali i da je zemlja središte svemira ili da je ravna ploča.
    Svatko tko misli da je riba nakon generacija i generacija pokušaja izišla na kopno i izrasla joj pluća, prvo neka mi to dokaže činjenicama, a ne tek pukom teorijom.
    Ja mogu biti cjeli život bilder koji će izgraditi vježbom mišiće i izgledati ću ko Rocky i Rambo te Terminator zajedno, a sin mi može biti mlitavac ko “modni mačak”.Ono šta ti postigneš na svome tijelu tijekom života, ne prelazi na potomstvo jer je genetika duboko urezana.
    A “karika koja nedostaje” još uvijek nedostaje.
    Tako da se Darwinova teorija može staviti uz bok Bibliji.
    I jedno i drugo su tek mrtva slova na papiru, nedokazana.
    Osobna stvar svakog pojedinca je u šta će vjerovati.

4. Krajačić Goran

ožujak 18, 2013 kod 7:02 am

Ionako je teorija evolucije tek izmisljotina temeljena na dobroj nadi.Istina lezi negdje izmedu evolucije i kreacionizma…

5. Viktor Zugor

ožujak 18, 2013 kod 7:04 am

To u šta on vjeruje je nebitno, a šta zapravo znanost zna o postanku, evoluciji i s kolikom vjerojatnošću?

6. Mario Pača N Di

ožujak 18, 2013 kod 7:05 am

7. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 7:09 am

Opet tema evolucija…

8. Dalibor Hho Centar

ožujak 18, 2013 kod 7:10 am

ako ne vjeruje to je njegov problem a i njegovog stada

9. Enis Zeković

ožujak 18, 2013 kod 7:16 am

Evolucija je kreacija koja je još u toku..

10. Marijo Žderić

ožujak 18, 2013 kod 7:24 am

Crkva pa ni pape prije, Ivan Pavao II i Benedikt XVI nisu imali nista protiv evolucije kao znanstvene teorije. Dapace odobravali su je ali ne i evolucijonizam te mjesanje u teologiju. Teolosko pitanje ostavite telozima. Nadalje evolucija se nebavi postankom zivota na zemlji vec njenim razvojem. Evolucija kao i kreacija ima mnogo rupa koje treba pokrpat ali Crkva nikad nije rekla da neka teorija nije tocna. Mozda samo pojedini svecenici.

11. Helena Pehovac

ožujak 18, 2013 kod 7:25 am

hehehe….60 god?! Dobrodošli među osviještene….jest da kaskate stoljeće….ali ok 😀

12. Anđelka Baroš

ožujak 18, 2013 kod 7:27 am

Čisto sumnjam!!!

13. Marijo Žderić

ožujak 18, 2013 kod 7:35 am

Darwin i nije imao neke dokaze za teoriju. Oni se tek danas pronalaze iako ima znanstvenika koji to sve osporavaju te drugacije tumace. Nadalje prihasnja vremena i nisu donosila neke konkretne dokaze. Oni se tek vide danas znanstvenim istrazivanjem ali i danas se znanstvenici razilaze u tumacenju. Tako da prije i nije bilo nekih posebnih argumenata kao i za kreaciju. Pokazat ce vrijeme sto je istina…

ožujak 18, 2013 kod 7:49 am

Žderiću, znanstvenici se spore i oko gravitacije pa ipak je nitko ne osporava. U zadnje vriieme je izučavanje abiogeneze jako dobro objasnilo tranziciju između neživog i živog, ispostavilo se da je vjerojatnost spontane kreacije samoreplicirajućih molekula jako velika u uvjetima primitivne zemlje. To što Franjo vjeruje ili ne, nema veze. Kreacija nema rupa. Kreacija je jedna velika rupa sama po sebi. Rupa u mozgu onih koji ju zagovaraju.

15. Marijo Žderić

ožujak 18, 2013 kod 8:01 am

Dino jedan je znanstvenik dokazao da su granitne stijene nastale kroz nekoliko minuta. Nemogu se sad sjetit imena ali znam da ima veze s mjehuricima polonija u stijeni. Dakle ima onih koji tvrde drugacije. Tvrditi da je nesto rupa je glupo jer bi znanost trebala pokazat nesto a danas jos to nije 100% potvrdila.

16. Hrvoje Hančević-Grabić

ožujak 18, 2013 kod 8:05 am

…koga briga…

17. Daa Meer

ožujak 18, 2013 kod 8:06 am

Dovoljno je reći JEZUITA. Svi smo ga popušili, a i ne znamo! Ovo je pravi primjer onoga na što je Isus upozoravao. Njegove jaganjce povedoše zli pastiri, a ovi bješe obmanuti.

18. Stana Ristova

ožujak 18, 2013 kod 8:06 am

😀

19. semir

ožujak 18, 2013 kod 9:07 am

teorija evolucije je i dalje samo teorija.. a zasto je jos teorija? zato sto ima rupa u objasnjenju fenoemna kojima se bavi.. zasto je onda ne proglase “cinjenicom”?

20. Arsenovic Zoran Nikola

ožujak 18, 2013 kod 8:29 am

kakva kurac evolucija

21. Ivan Brozović

ožujak 18, 2013 kod 8:31 am

Zdericu citao sam clanak i to je također jedna obicna rupa koju je Dino spomenuo! Potpuno subjektivna teorija jednog wonnabee znanstvenika teiste koji okrece vodu na religijski mlin,na temelju par uzoraka povrsinskog granita zakljucio je da je kompletna zemljina kora nastala u par minuta! Uglavnom clanak pisan za glas koncila i sl. 🙂

22. Mario Pača N Di

ožujak 18, 2013 kod 8:32 am

haha da veca je vjerojatnost da postoji bog hahah !

23. Saša Reljić

ožujak 18, 2013 kod 8:38 am

Puno ljudi vjeruje u Boga , Alaha …. ali nitko ga nije vidio da bi mogao pričati o tome.
    Gravitacija , vrijeme postoji i moze se vidjeti i dokazati .

24. Dijana Ćurković

ožujak 18, 2013 kod 8:49 am

koga briga za teoriju evoulucije? pravo pitanje je hoće li se papa, umjesto da propovijeda, zaista početi boriti za okončanje siromaštva, gladi i rata na zemlji. hoće, kao i ovi prije njega. sustav ne valja, nebitno je tko mu je na čelu.

25. Mario Pača N Di

ožujak 18, 2013 kod 8:52 am

papa je obicna marineta isto ko i nas precednik tak do ono koga briga !

26. Mario Pača N Di

ožujak 18, 2013 kod 8:52 am

papa je obicna marineta isto ko i nas precednik tak do ono koga briga ! vatikan d.o.o

27. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 9:11 am

Najveci problem darwinove teorije evolucije je to sto nemoze objasniti kambrijsku eksploziju.evolucija je kontinuirani razvoj,a i sam darwin je par puta mjenjao iskaz o tome svemu a i prihvacena je samo zato sto je darwin bio iz imucne obitelji i bio je clan kraljevskog drustva.a darwin se suprotstavio crkvi samo iz jednog razloga,jer je htjeo ozeniti svoju sestricnu…

28. Armin Avdic

ožujak 18, 2013 kod 9:11 am

koga briga dal papa vjeruje il ne, evolucija je cinjenica.

29. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 9:21 am

Armine,i nije bas cinjenica,jesu neki aspekti ali ne na taj nacin na koji mi ucimo o njoj…

30. Natale Nicoletto

ožujak 18, 2013 kod 9:24 am

Crkva odobrava a papa je diplomirani kemičar, naravno da vjeruje.

31. Перо Ђокић

ožujak 18, 2013 kod 9:27 am

“Svi dokazi trenutačno vode do ovog zaključka i sve dok znanost ne otkrije naznake natprirodnog uplitanja”

Izvor: https://geek.hr/znanost/clanak/vjeruje-li-novi-papa-u-evoluciju/#ixzz2NsjNJwDM
    recimo ova rečenica dovoljno govori o tome da autor članka “nema pojma” – tražiti dokaze natprirodnog uplitanja jednako je slici koju je Adams upotrebio u svom “Vodiču” sa gorućim Božijim slovima, ili sa druge strane jednako kreacionističkim nastojanjima. Lepo je baviti se naukom, ali to ne znači da ne treba razmišljati…

32. Marijana Bozilovic

ožujak 18, 2013 kod 9:33 am

… zar ne beše za sedam dana ?!

33. Anika Sky

ožujak 18, 2013 kod 10:46 am

Teorija evolucije jednako znanstveni naturalizam!? Koješta! Savjetujem autoru da ubuduće prije pisanja antiteističkog članka prouči i jednu i drugu stranu, jer su ovo sve polovične i iskrivljene informacije (više “popularne” nego “znanstvene”).

34. Zoran Orešković

ožujak 18, 2013 kod 10:28 am

ma kakva evolucija i religiozne gluposti…. DNA manipulation.

35. Toni Mladineo Muro

ožujak 18, 2013 kod 10:28 am

a Drevni VanZemaljci..a Geni Kameni!hhh : )

36. Armin Avdic

ožujak 18, 2013 kod 10:41 am

Boro evolucija je dokaziva. DNK i geni su ti je dokaz da ziva bica dijele zajednicke pretke. A to sto retardirani kreacionisti vjeruju da je nas planet star oko 6,000-10,000godina (uprkos dokazima karbonskog datiranja u suprotno), vjeruju da je covjek nacinjen od zemlje, zena od rebra isl gluposti a ne moderna anatomska objasnjenja, vjeruju da su fosili dinosaurusa djelo djavola kako bi testirali ljudsku vjeru, te ne mogu da shvate da je evolucija postepen proces tj da se ne desava preko noci, nego da se desava pod uticajem okolisa i mutacijama recimo, to je njihov problem – problem njihovog uskog shvatanja svijeta i nauke. Te religiozne budale iako suocene sa svim dokazima ce nastavit da odbijaju prihvatiti naucna objanjenja jer je slijepo vjerovanje mnogo jednostavnije za njihov reptilianski mozak. Darwinova teorija evolucije i porijeklo vrsta se u dobroj mjeri razlikuje od modernih shvatanja jer i nauka napraduje i razvija se vremenom. Isto kao sto su ljudi do Kopernika i Galileja vjerovali u geocentricni a ne heliocentricni model naseg sistema. Poenta je da je Darwin bio upravu te da je postavio ispravne temelje na kojima su ostali dogradili i jos uvijek dogradjuju teoriju evolucije.

37. Mario Bernadić

ožujak 18, 2013 kod 11:54 am

Jednu stvar znanstveno “pošteni” znanstvenici neobično lako prešute. Tj. radi se o više stvari: 1) Charles Darwin nije studirao biologiju nego teologiju i trebao je biti anglikanski svećenik … što god to moglo značiti, jedno je sigurno: teologija ga nije zalupala nego ga učinila sposobnim za revolucionarni znanstveni rad. 2) Njegovoj teoriji je ipak nešto nedostojalo … naime, Darwin nije uspio dobro objasniti na koji se način konkretno prenose zajedničke osobine s predaka na potomke … Taj problem je riješio katolički redovnik Gregor Mendel sa otkrićem tzv. “nasljednih paketa”, a ovi će se kasnije nazvati genima … 3) Katolička Crkva svakako nema problema sa teorijom s teorijom evolucije jer je u protivnom ja ne bi predavao na KBF-u u Sarajevu. 4) Dobro, možda tu ima nekih spornih stvari o kojima bi se dalo raspravljati, ali zato je s teorijom “velikog praska” sve jasno, a istu je postavio Georges Lemaitre, SJ. – belgijski isusovac. 5) Što se tiče pomirbe kršćanske vjere i teorije evolucije, s tim se bavio još jedan isusovac i to još 20-ih godina 20. stoljeća. Zvao se Theilhard de Chardin. Svakako, da budem znanstveno pošten: isti je bio osuđen u svoje vrijeme od strane Crkve, no, pedesetak godina kasnije, Crkva je gotovo u potpunosti prihvatila njegove ideje …

38. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 11:04 am

Armine,kambrijska eksplozija je eksplozija nastanka vrsta gdje se u jednom kratkom periodu stvorilo mnostvo vrsta,upravo je ta kambrijska eksplozija temelj za sumnju teorije evolucije a i dnk je cudna stvar,recimo ako iz muhe izvadimo dnk za oci i ugradimo misji dnk ta muha ce opet imati oci muhe a ne misje oci,znaci da je muha predodredjena da bude muha iako smo je genski nanipulirali.priroda ima svoje zakone po kojima je odredila sto ce tko biti.nisam vjerski fanatik i ne dokazujem da bog postoji ili ne postoji ali sumnjam u teoriju evolucije kao takvu.i jos,ova nasa teorija o evoluciji i nastanku vrsta postaje upitna ako pogledamo malo dalje u svemir. vjera i znanost ne moraju biti u konfliktu,i to uporno tvrdim mojim prijateljima ateistima.vjera ne brani istrazivanja,pogotovo ako pogledamo unatrag kada je covjek nastajao,i tada je postojala vjera,ne u danasnjem obliku crkve i slicnog ali drevne civilizacije su znale mnogo toga sto mi danas tek otkrivamo.

39. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 11:13 am

Postoji jos nesto sto se kod nas ljudi naziva svijest,da smo svjesni sami sebe,da pokazujemo emocije,da pustimo suzu kada nam je tesko…to od svih zivih bica na planeti mozemo samo mi…a koristimo samo 5 – 7 % naseg mozga,i nije bas najveci mozak na svijetu.dakako da postoji i sama cinjenica da je kod nastanka svemira doslo do male diferencije od 1 na -10 nebih bilo moguce da se stvori bilo kakav zivot,to je absolutna konstanta.ako mogu vjerovati da je sve nastalo tako preciznom slucajnosti zasto nebih mogao vjerovati da postoji i nekakav stvaratelj koji je bas nesto planski napravio?

40. Zaragil von Slangenwald

ožujak 18, 2013 kod 11:28 am

Zivotinje imaju svijest, znanstvennici sa Cambridgea se nedavno dogovorili. Do sada su bili pod antropocentricnim utjecajem monoteizma pa im je bilo tesko prihvatiti. Naravno da nije isti oblik svijesti kao kod ljudi ali koliko vidim ni svi ljudi nemaju istu svijest. Ovo za 5% mozga je glupost koju je neki Amer izmislio prije 100 godina a svi ponavljaju jer se nisu potrudili pogledati neki od gomile drugih izvora.

41. Armin Avdic

ožujak 18, 2013 kod 11:37 am

Pa da je neko nesto planski pravio ne bi bilo nasumicnih pojava u svemiru ko sto nastaju pulsari kvazari i crne rupe. Da je neko nesto planski pravio i da je ljudsko tijelo nacinjeno po slici bozijoj zasto onda imamo rudimentalne ostatke npr. slijepo crijevo koje nicemu ne sluzi, imamo neaktivne gene itd. Pa sub-atomske cestice koje se ponasaju totalno druckije nego sto zakoni fizike nalazu… I zasto bi prica o kreaciji po abrahamskim religijama bila ista vjerodostonijnija nego recimo skandinavska, anticka egipatska i anticka grcka mitologija il pak price indijanskih plemena o nastanku sa americkog kontineta. Za teroriju evolucije nauka nalazi objanjenja dok religijska vjerovanja nemaju ni trunke dokaza i poprilicno zvuce apsurdno. Prilicno je jasno kome treba vjerovati.

42. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 11:37 am

Svijest postojanja i pronalazenja odgovora na postojanje nije jos ni jedna zivotinja uspjela.dogovoreno je i da mi ne zivimo u universumu nego u multiversumu,dogovoreno je da postoji putovanje kroz vrijeme,dimenzije,zapravo kad sire gledamo srusene su sve konstante fizike a ipak mi sada raspravljamo o tome sto jest a sto nije…zivotinje imaju svijest ali nisu u toj fazi da bi je mogli koristiti kao mi prije 12000godina.

43. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 11:49 am

Prije 13miliardi godina je vladao kaos u svemiru ali koliko mi je poznato da kad pricamo o redu onda je ono sto se ciklicno ponavlja nazvano red.zakone fizike su stvorili ljudi na temelju zapazanja a subatomske cestice nisu ni poznavali.a sto se tice pulsara i quasara o njima premalo znamo da bi smo mogli ista reci.upravo si naveo i sam kontradiktorne primjere koji osporavaju nasu danasnju znanost.u tom slucaju je jedini zakljucak da neznamo nista.nasi zakoni fizike vrijede samo na zemlji.kemija koju mi poznajemo isto tako,biologija,psihologija,filozofija,sve samo ljudska zapazanja i dogovori.

44. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 12:04 pm

I jos nesto,naucite se razlikovati vjeru i religiju i crkvu!stari narodi su vjerovali na posjetitelje iz svemira i niti jedno njihovo bozanstvo na crtezima nije izgledalo ljudski,toliko o kreaciji na svoju sliku.jos jednom ponavljam,ako mogu vjerovati u nedokazivu slucajnost naseg postojanja zasto nebih vjerovao i u stvaratelja koji je tocno tako poslozio kockice da mi postanemo.i da,absolutna konstanta je znanstveni pojam a ne crkveni,religijski ili vjerski,to je matematicka formula absolutnog.

45. Ivan Brozović

ožujak 18, 2013 kod 12:07 pm

Boro,jel nesto kaos i red ovisi samo o vremenskom periodu kojeg uzmes za promatranje,ako ces uzet par tis.godina sve je u redu,ciklusi godisnjih doba,sunceva aktvnost,klima itd. Ako uzmes duzi period,sve je u kaosu,cijeli svemir! Nista nije uređeno,galaksije putuju,sudaraju se,svemirska “streljana” asteroida i kometa se nastavlja,malo stvore zivot malo ga izbrišu,zvijezde se sire,gutaju svoje planete,implodiraju…kao sto ce i nasa zvijezda ,negdje se rađaju nove itd.itd. 🙂

46. Denis Islamovic

ožujak 18, 2013 kod 12:13 pm

crkva sve priznaje samo da bude u trendu…..i da bude prihvacena to i jeste problem jer nemaju jakog temelja i ljudi sto vise razmisljaju vise od nje odustaju….
    posto je rocknrol sve popularniji jos malo ce reci da je isus bio roker!

47. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 12:26 pm

A ivano,sto je za tebe red?mravinjak?nasi autoputevi?isto tako dolazi do sudara,sirenja cesta,grananja odvojaka,ljudi ginu svakodnevno i ipak ne vlada kaos na cestama.jel u nasem tjelu vlada kaos?zvijezde nastaju,stvaraju se planeti koji ih okruzuju,milionima i milijardama godina,na nekima nastane zivot i onda ta zvjezda eksplodira u ogromnoj supernovi,ostaje samo prasina i opet se ponavlja isti postupak,jeli to nije red za tebe?i mi ljudi se radjamo,zivimo,stvaramo svijet oko sebe,biramo ljude s kojima ce mo ostariti,stvaramo novi zivot a zasto,da bi smo na kraju umrli…kaos,totalni kaos,najbolje da odmah prekinemo taj proces u startu…

48. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 12:28 pm

Sorry,nije ivano nego ivane…

49. Stjepan Anočić

ožujak 18, 2013 kod 12:36 pm

Kako jadno i nepismeno.Svi ateisti , agnostici odnosno bezbožnici:automobil u kojem se vozite netko je morao smislit i napravit,kuća u kojoj živite je plod arhitekte i na kraju računalo na kojem ovo čitate netko(puno pametnih ljudi) je moralo napraviti.Sad lijepo sjedite i razmislite, ako sve oko vas ima nekog tvorca odakle vam ideja da je svemir nastao sam od sebe bez Božje volje i djelovanja? U POČETKU BIJAŠE LOGOS(RIJEČ) I RIJEČ BIJAŠE BOG, I RIJEČ BIJAŠE U BOGA…..

50. Davorin Vlahović

ožujak 18, 2013 kod 12:45 pm

Sto se evolucije tice: http://www.youtube.com/watch?v=TUxLR9hdorI Q.E.D.

Sto se “eksplozije” tice: http://www.youtube.com/watch?v=mcAq9bmCeR0 Q.E.D.

Sto se nastanka zivota tice: http://www.youtube.com/watch?v=U6QYDdgP9eg

Za ovo zadnje mozes pitati i Papu, on je ipak kemicar i razumije ove stvari.

U evoluciju se ne vjeruje; ako netko mora vjerovati u nesto znanstveno dokazivo ili oborivo onda http://www.youtube.com/watch?v=2yqUpypQwGs

51. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 12:47 pm

Stjepane,rijeci i jesu ono cime mi ovdje komuniciramo ali nisam nikako za uvredljive rijeci,pogotovo ne od nekoga koji citira rijeci bozje,sorry,i ja sam vjernik ali ne vrijedjam nikoga…

52. Marko Prsa

ožujak 18, 2013 kod 12:51 pm

53. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 12:51 pm

Davorine,pregledaj jos malo youtube kad vec postavljas ovakve stvari,svatko vuce na svoju stranu a malo je onih filmova koji su objektivni.zato samo neka osobna istrazivanja ili cvrste cinjenice molim,sorry ali nisam se uopce potrudio da pogledam sto si stavio…

54. Hopi Mladen

ožujak 18, 2013 kod 1:03 pm

što ako novi papa je “dobar momak” i želi potrošiti sav novac i bogatstvo crkve (uključujući Vatikansku banku) želi smanjiti razliku u bogatstvu i pomoći siromašnima?

55. Hopi Mladen

ožujak 18, 2013 kod 1:17 pm

Papa Franjo otvoreno protiv žena u politici..Međunarodne tjeralice izdane protiv pape Franje zločin prema čovječnosti i trgovinu djecom !?

56. Hopi Mladen

ožujak 18, 2013 kod 1:19 pm

svećenik Orlando Yorio optužio Papu Franjota da je predao dva svečani ka i šest drugi ljudi eskadronima smrti i dao popis vojnoj hunti.

57. Krajačić Goran

ožujak 18, 2013 kod 2:09 pm

Najveci problem znanosti danas, je taj, da je ista postala zamjena za religiju ateistima i agnosticima, koji ju tada gledaju na dogmatican nacin, ali i to sto je znanost postala alat megakompanija i vlada.Nema vise znatizelje i spoznaje, vec slijepo vjerovanje na temelju ranijih teorija.Evolucija jos uvijek ostaje poprilicno upitna, a navodni dokazi koji ju potkrijepljuju u najmanju ruku su upitni i nikako pouzdani.Kreacionizam s druge strane gleda se predoslovno, i pokusava vremenski odrediti na temelju judeo krscanske religije, ali mitovi o kreaciji, postoje davno prije judaisticke verzije, kako u vedeizmu, tako i u raznim politeistickim “poganskim” religijama, u kojima takodjer nije odreden “datum” stvaranja.Dakle, sta ako je istina uistinu negdje izmedu trenutacnih teorija stvaranja svemira.Jer, unatoc izjavi da vlada kaos u svemiru, vlada i odreden red, tj putanje planeta, razmak istih u suncevim sustavima, pa i samo kretanje galaksija, itd…

58. Boro Bilobrk

ožujak 18, 2013 kod 4:00 pm

Bravo gorane,to je upravo ono sto ja uporno pukasavam objasniti!

59. Chipson Chipson

ožujak 19, 2013 kod 8:01 am

nema dokaza da se ikakda ikakva evolucija bilo kojeg živog bića ikada desila prema tome ne rise

ožujak 19, 2013 kod 9:11 pm

mislim da njega boli lakat za te stvari,ima on drugačiju misiju.

61. Doktor ZO