Znanost za početnike

Zašto je Sunce žuto?

Foto: Pixabay

Sunce se sastoji od plinova, većinom vodika i helija i malih količina drugih elemenata poput sumpora, magnezija, ugljika, neona, željeza, kisika, nikla, kroma i kalcija. Temperatura površine Sunca otprilike iznosi 5,506 ° C, što Suncu daje bijelu boju, ali zbog atmosferskog rasipanja svijetla često tu bijelu vidimo kao žutu boju.

Kada bijelo svijetlo koje dolazi od Sunca i ide prema Zemlji prelazi kroz atmosferu Zemlje, plavo svijetlo se rasipa (zbog koje nebo vidimo kao plavo) , a uz bijelo svijetlo ostaje crveno, koje mi vidimo kao žuto. Kad Sunce zalazi na zapadu više se plavog svijetla rasipa nego uobičajeno, pa nam se Sunce čini tamnije, narančasto ili crveno. Možemo reći da kad Sunce gledamo sa Zemlje izgleda žuto, ali ako ga promatramo iz svemira, izvan Zemljine atmosfere, sigurno ćemo primijetiti razliku i u boji i u intenzitetu.

Neki vjeruju da je pojavnost Sunca samo interpretacija ljudskog oka, da svijetlo stiže sa Sunca i pogađa vizualni korteks naše mrežnice koji nakon obrade prenosi mozgu da je svijetlo žuto.  Boju opažaju fotoosjetljive  vidne stanice u našim očima koje su poznate kao čunjići, a neke ih životinje nemaju. Prema tome je moguće da one vide Sunce kao sivo, no to nije znanstveno dokazani tako da ne možemo biti sigurni u tu pretpostavku, jer imaju crno – bijele štapiće (drugi set vidnih stanica) u mrežnici koji su iznimno osjetljivi na svijetlo.

1. Marko Brezak

2 veljače, 2013 u 5:06 pm

ljudi super ste obijavljujete svašta ali 80% od svega je jako zanimljivo!! super ste !!! 😀

2. Mladen Čonda

2 veljače, 2013 u 5:08 pm

kinezi ga napravli 😀

3. Ante Todorić

2 veljače, 2013 u 5:17 pm

Zato što je gore netko zaboravio ugasit svjetlo…

4. Suzy Sue

2 veljače, 2013 u 5:17 pm

imate puno članova.. ako objavite ovaj post, možda bi mogli pomoći maloj djevojčici.. hvala unaprijed 🙂

5. Damjan Kolarek

2 veljače, 2013 u 5:21 pm

Logično je da dok se boje miješaju nastaju nove nijanse. Kod Sunca su prijelazi jako brzi, a oblaci reflektiraju i boje i svjetlost

6. Ante Todorić

2 veljače, 2013 u 5:24 pm

Pita mali Haso tatu: tata, tata a gdje bude sunce preko noci??
    Digne se stari ljut, primi maloga za uho i odvuče do frižidera…otvori vrata i kaže: evo vidiš gdje je…, i ne pitaj me više tako lagana pitanja!!

7. Amir Alic

2 veljače, 2013 u 6:49 pm

da bi se budale čudile

11. Ivana Topic

2 veljače, 2013 u 9:28 pm

Zasto je sunce zuto, zato sto u unutarnji planet drukcije svijetlost itd..pa tako je i sa suncem, a izvan planeta kad bi se skroz priblizili bio bi narancasti crveni to je vatra koja se ne gasi, tako je suncani sustav.A kad bi nestalo svijetlosti od sunca bio bi kod nas i usvemiru potpuni mrak i sve bi se zaledilo od hladnoce, jer nema SUNCA. Jedino zvijezde bi svjetlucale, ako se nevaram. Zato ljudi volite sunce i sto cesto budite vani medu suncem, jer da nema tog predivnog sunca nebi mogli zivjeti ,pa svaki planeti koji postoji u svemiru je stvoreno od ovog predivnog sunca. Eto ukratko:-D:-D

12. Ivan Brozović

2 veljače, 2013 u 10:14 pm

Al ga Ivana nadrobi bzvz. 😀

13. Paulina Anić

3 veljače, 2013 u 12:07 am

Ajme, ajme ivana jesi ti izgubila na okladi pa si ovu izjavu na razini djeteta od 5 godina morala napisati? :)))

14. Sead

5 veljače, 2013 u 8:20 pm

Interesantan clanak.

15. Igor Lukačević

6 veljače, 2013 u 8:25 pm

Sunce je žuto jer njegov spektar zračenja kao približnog crnog tijela na temperaturi od oko 6000°C ima maksimum u žutom dijelu vidljivog spektra. Nema, dakle, nikakve veze s atmosferom.
    Kada svjetlost sa Sunca prolazi kroz atmosferu, rasipaju se sve valne duljine, samo pod različitim kutevima. Plava pod najvećim, a crvena pod najmanjim. Zbog toga je nebo plavo na svim stranama od Sunca, tijekom dana, a crveno ujutro i navecer. Često se mogu ujutro i navečer vidjeti i sve boje vidljivog dijela spektra. Preko dana, nažalost, ne, jer su preblizu Sunca, te ih “zasplijepi” vrlo intenzivna svjetlost koja dolazi iz direktnog smjera Sunca.

16. Stevo