Projekt omiljene svjetske boje imao je 26.596 sudionika iz više od 100 različitih zemalja svijeta u vjerojatno najvećoj provedenoj studiji o bojama.
Kako bi otkrili omiljenu svjetsku boju i motivaciju iza tog odabira, zamolili su ljude da nabroje atribute i emocije koje vežu uz određene boje.
“Što je boja intenzivnija, to je više povezana s uzbuđenjem i stimulacijom”, pojasnila je Anna Franklin, vodeća stručnjakinja za psihologiju boja na Sveučilištu Sussex. “Što je boja svjetlija, to je više povezana s opuštanjem i smirenošću. Brojne studije su otkrile da su plava i zelena također povezane sa smirenošću i opuštanjem.
Rezultati su pokazali i da se narančasta najčešće povezuje sa srećom, dok se ružičasta smatra najseksi bojom. Boje koje ljudi širom svijeta povezuju s luksuzom su bijela, ljubičasta i narančasta.
Omiljena boja većine ljudi je zelena ili plava, iako je u rezultatima bilo puno varijacija.
Prema teoriji ekološke valencije (što je samo jedna od nekoliko teorija o preferencijama boja), čini se da ljudi vole te boje jer su povezane s ekološkim karakteristikama od kojih možemo imati koristi. Primjerice, čisto nebo, čista voda i vegetacija.
To također objašnjava zašto ne preferiramo tamno smeđe boje, jer ih povezujemo s prljavom vodom, izmetom ili s bolestima.
Međutim, iako se čini kako određene boje utjelovljuju univerzalnu karakteristiku, treba napomenuti i da se neke interpretacije boja mogu prilično razlikovati između skupina.
„Dok je bijela povezana s mirom u nekim kulturama, u drugima je povezana sa smrću”, kaže Franklin.