Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Društvene znanosti

Zašto su društvene mreže prepune sadržaja niske kvalitete? Odgovor bi mogao biti u visokom opterećenju informacijama

Foto: Shutterstock

Zašto društvenim mrežama tako često dominira sadržaj loše kvalitete, koji usto redovito sadrži i netočne informacije? Jedno istraživanje, objavljeno u časopisu Nature Human Behaviour, možda je pronašlo odgovor.

Tim koji je vodio Xiaoyan Qiu s Tehnološkog instituta u Šangaju koristio je statističke modele kako bi pokazao da je širenje niskokvalitetnog sadržaja na društvenim mrežama povezano s ograničenom pozornosti čitatelja i visokim opterećenjem informacijama.

Ovo bi potencijalno moglo objasniti zašto lažne vijesti, priče o prevarama i neosnovane tvrdnje postaju viralne na društvenim mrežama.

U provedbi istraživanja korišten je istraživački model utemeljen na agentu. „Agent“ predstavlja osobu, a „mim“ (eng. meme) predstavlja novu ideju, sliku, objavu ili poruku. U određivanju kvalitete mimova, stope kojom se predstavljaju novi mimovi, njihove popularnosti, raznolikosti informacija na mreži, pozornosti agenta i diskriminatorne moći agenta korištene su analize vjerojatnosti.

Između ovih varijabli provedena su višestruka korelacijska istraživanja. Veliko otkriće ovog istraživanja upućuje na to da se diskriminatorna moć smanjuje s povećanjem predstavljanja novih mimova, i sa smanjenjem pozornosti agenta.

Drugim riječima, sadržajno preopterećenje i nemogućnost da se obrati značajna pozornost na objave na društvenim mrežama vodi do nemogućnosti diskriminacije, odnosno razlikovanja između dobre i loše informacije.

Autori predlažu da je jedan od načina poboljšanja kvalitete internetskog sadržaja „ograničavanje broja objava u sustavu“, čime bi se ljudima omogućila bolja prilika za razlikovanje kvalitetnog sadržaja od besmislica. Ovo se može postići zaustavljanjem softverski kontroliranih botova koji trenutno preplavljuju društvene mreže s visokim stupnjem niskokvalitetnog sadržaja.

Druga opcija bi bila da čitatelji obrate malo više pozornosti i pokušaju biti izbirljiviji prilikom dijeljenja ili ponovnog objavljivanja neke objave. Nešto što biste, možda, trebali imati na umu sljedeći put kad skrolate kroz novosti.

Možda će vas zanimati

Društvene znanosti

Broj parova u kojima žena ima višu razinu sveučilišnog obrazovanja nego njezin muški partner je u porastu, a u mnogim zemljama taj trend nadilazi...

Psihologija

Preliminarni rezultati istraživanja pokazuju kako bi učenje korištenja Facebooka, ljudima starijima od 65 godina,  moglo pomoći pri jačanju kognitivnih sposobnosti. Preliminarni rezultati istraživanja sa...

Društvene znanosti

Iako su dosad savjeti da šetajući svoje ljubimce možete upoznati nove ljude i socijalizirati se bile tek puke priče, istraživači sa sa sveučilišta u...

Društvene znanosti

Određeni provedeni eksperimenti o grupnom odlučivanju pokazuju da je posjedovanje mjesta za stolom vrlo različito od posjedovanja glasa za odluku. Znanstvenici na američkim sveučilištima...