Planete i mjeseci

Zemlja ima još jedan prirodni satelit!

Iako najveći broj ljudi na planetu zasigurno živi u uvjerenju kako Zemlja ima tek jedan prirodni satelit, nedavno je otkriven još jedan suputnik naše plave ljepotice.

Riječ je o asteroidu 2016 H03, kojeg su 27. travnja ove godine otkrili znanstvenici pri University of Hawaii, a pomoću Pan-STARRS 1 sustava za promatranje asteroida koji bi mogli zaprijetiti Zemlji.

Riječ je o relativno malom tijelu veličine od 30 do 100 metara, koje se u svom nepravilnom ophodu oko Zemlje može naći na udaljenosti od 38 do 100 puta većoj od one između Zemlje i Mjeseca.

Smatra se kako je ovaj kvazi-satelit Zemljina gravitacija uhvatila prije stotinjak godina, te bi u njenom zagrljaju trebao ostati još stoljećima.

Štoviše, ovo nije jedini Zemljin kvazi-satelit, no svakako je najupečatljiviji. Podsjetimo, oko Zemlje kruži još nekoliko sličnih objekata, kao što je primjerice 2003 YN107, na puno nestabilnijim orbitama, nego što je ona 2016 H03.

Ako želite vidjeti kako izgleda orbita navedenog, svakako pogledajte odličan NASA-in video u nastavku.

CREDIT: NASA Jet Propulsion Laboratory

17 lipnja, 2016 u 7:02 pm

Šteta što ga ne vidimo.

5. Vazda.ba

19 lipnja, 2016 u 7:11 pm

Dijelim ovo na twitter !!