Živimo li u hologramu?

89390839803980

Pripremite se za sljedeće saznanje! Svemir bi zapravo mogao biti dvodimenzionalan, iako ga mi vidimo kao trodimenzionalnog, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Physical Review Letters. U tom misaonom eksperimentu navodi se kako ravna površina svemira sadrži sve podatke koje trebamo kako bismo iskusili život u trodimenzionalnom svijetu – slično poput holograma.

Ova nevjerojatna ideja poznata je kao „holografski princip” i proizlazi iz teorije struna. Teorija struna kaže da se gravitacija u svemiru sastoji od tankih, vibrirajućih čestica koje se zovu gravitoni. One čine holograme koji se događaju u 3D prostoru unutar ravnog kozmosa te sadrže informacije koje će 3D objekt imati (primjerice, podatke o njegovu volumenu). Dakle, ako želite znati što se događa unutar nekog objekta, možete saznati sve što vas zanima samo jednim pogledom na njegovu površinu. Taj intrigantan pojam nastao je još 1997. godine, kada je fizičar Juan Maldacena „predložio ideju o postojanju korespondencije između gravitacijskih teorija u zakrivljenim anti-de Sitter prostorima s jedne strane i kvantnim teorijama u prostorima s jednom manjom dimenzijom s druge strane”, rekao je Daniel Grumiller s Tehnološkog sveučilišta u Beču.

Anti-de Sitter prostor je onaj u kojemu fizikalni pojam prostor-vrijeme ima negativnu zakrivljenost, koja se često opisuje da je nalik obliku konjskog sedla. Holografsko načelo nalazi se u tom negativnom anti-de Sitter prostoru; ono se može opisati u dvije dimenzije, ali se može vizualizirati u tri. U negativnom prostoru mogli bismo potencijalno baciti predmet ispred sebe, a on bi se s vremenom našao iza nas zbog negativne zakrivljenosti prostor-vremena.

09829802980

Međutim, anti-de Sitter prostor nema veze s našim svemirom – svemir u kojem živimo je ravan i pokazuje neka pozitivna svojstva zakrivljenosti na astronomskim udaljenostima. U novije vrijeme, holografski princip testiran je matematički u našem prostor-vremenu, te se, barem za sada, čini kako se ti brojevi slažu i u stvarnosti. Testirana teorija naziva se „kvantno sprezanje”. Ako su dvije čestice isprepletene, to znači da njihova svojstva na određeni način ovise jedna o drugima i stoga se mogu opisati samo kao cjelina. Jedan ovisi o drugome i ne mogu se opisati pojedinačno. Čak i ako ste fizički odvojili dvije čestice i bacili ih na suprotne krajeve svemira, one i dalje ostaju isprepletene i njihova svojstva ostaju ovisna jedna o drugima (primjerice, njihova rotacija).

Fizikalna veličina potrebna da se dvije čestice isprepletu zove se „entropija isprepletenosti”, i ta vrijednost ista je u oba prostora. Ovaj rezultat je vrlo značajan, no da bi ta teorija dobila težinu i valjanost, mora izdržati sva testiranja fizičkih konstanti i svojstava svemira. Naravno, ta je ideja trenutno samo na papiru. Trebaju se provesti daljnji proračuni i ispitivanja kako bi se donijeli veliki zaključci o tome da je svemir zapravo hologram, ali ova početna korelacija je vrlo uzbudljiva i otvara jednu sasvim novu dimenziju sagledavanja svega toga.

Bilo da se odlučite prihvatiti ili odbaciti ideju da svemir ima samo dvije dimenzije, ta činjenica svakako ukazuje na važnost daljnjeg istraživanja svemira. Ova zapanjujuća teorija izvorno je bila samo misaoni eksperiment primjenjiv na hipotetski svemir. No, sada ona možda u potpunosti mijenja način na koji percipiramo naš vlastiti svijet.

"If the facts don't fit the theory, change the facts." A. Einstein

1. Krešimir Šantić

svibanj 13, 2015 kod 5:42 pm

…ne znam zašto, ali oduvijek, od kada sam svjestan sebe i svega oko sebe, imam osjećaj da sam “pješak” u nekoj 7D video igrici…. 8|

• Marko Kondić

svibanj 13, 2015 kod 10:33 pm

Skoči sa zgrade, pa da vidiš da li ćeš se respon-ovati 😀

2. Tomislav Livada Juričan

svibanj 13, 2015 kod 5:49 pm

hologram podrazumijeva trenutne fizicke zakone, ali ako ih podrazumijeva znaci da nije hologram vec cista teutoloska ideja, jedna od onih koje se inace i pojavljuju na rubovima objasnjivog

• TONI

lipanj 23, 2015 kod 12:14 pm

tek rođena djeca svijet oko sebe vide u 2D-u…tek kroz asimilaciju sa sredinom oko sebe uče promatrati svijet kao 3D

3. Mladen Mitrović Milly

svibanj 13, 2015 kod 5:51 pm

..možda, nešto kao Matrix ? 🙂

4. Krunooslav Krunoo Petrik

svibanj 13, 2015 kod 6:34 pm

Ne.

5. Marko Psiho

svibanj 13, 2015 kod 7:01 pm

Svakako

6. Bojana Vukotic

svibanj 13, 2015 kod 7:23 pm

Ne, zivimo na ovoj planeti i *eremo po njoj, sve dok se ne ugusimo u sopstvenom dreku.

7. Satya Kovacic

svibanj 13, 2015 kod 7:26 pm

je nego…

8. Nino Atlantean

svibanj 13, 2015 kod 8:03 pm

Holodeck

9. Tijana Filipovic

svibanj 13, 2015 kod 9:37 pm

Uskoro će nam reći da ne postojimo i da smo sami sebe izmislili

• Livada

svibanj 14, 2015 kod 9:23 pm

pa prilicno si blizu odgovora, blize nego vecina stanovnistva

• Kapetanos Vuk

svibanj 17, 2015 kod 10:34 pm

ma kažu da smo svi mi vibrirajuca energija. epa blago li nam se svijete.hajd dobro ha ha. mada vjerujem ja u to, radim na koncentraciji pa da stignem u više dimenzije astrala preko ljeta.kažu da tamo postoji sve sto mozemo zamislit u ovom materijalističkom svijetu.

10. Nikola Lučan

svibanj 14, 2015 kod 7:57 am

živimo u pizdi materini

11. perodeformero

svibanj 14, 2015 kod 4:26 pm

To je dokaz da naučnici posebno vole koristiti blagodati marihuane.
    Vrijeme je da ta prekrasna supstanca bude svima dostupna bez straha od odgojnih mjera.

12. čičko

svibanj 28, 2015 kod 10:55 pm

znači zemlja je ipak ravna

13. mikeeee

svibanj 30, 2015 kod 6:48 am

Teorija struna je proglašena NEVAŽEĆOM !!! dobro dosli u 2015. godinu!
    sve teorije koje proizlaze iz teorije struna nemaju ikakve veze sa stvarnoscu. izmedju ostalog, u tom paketu su i teorije o paralelnim svemirima