Osmišljen sprej koji dezinfincira i štiti površine čak 90 dana

Znanstvenici sa Sveučilišta znanosti i tehnologije u Hong Kongu osmislili su sprej koji štiti razne površine od koronavirusa tijekom 90 dana, piše Sky News.

Antivirusni sprej nazvan MAP-1 (Multilevel Antimicrobial Polymer) može se nanijeti na površine koje se često koriste, poput rukohvata ili gumba, tvrde istraživači.

MAP-1 djelotvorno ubija do 99,9 posto visokoinfektivnih virusa, kao što su oni koji uzrokuju zaušnjake, rubeolu, ospice, ali i brojne bakterije i određene vrste spora.

Sprej je napravljen od milijun nano-kapsula koje sadrže dezinficijense koji su učinkoviti u uništavanju bakterija i virusa. Istraživači ističu da je učinkovitost spreja povećana polimerima osjetljivim na toplinu, koji u kontaktu s ljudima inkapsuliraju i oslobađaju dezinficijense, za razliku od uobičajenih dezinfekcijskih sredstava poput alkohola i izbjeljivača.

Sprej je siguran za kožu i okolinu. Njegova upotreba odobrena je u veljači nakon kliničkih ispitivanja u bolnici.

Zahvaljujući humanitarnim organizacijama, sprej se već koristi u kućanstvima s niskim prihodima u Hong Kongu, a od sljedećeg mjeseca moći će se kupiti u trgovinama po cijeni do sedam funti (oko osam eura).