Zdravlje i Medicina

Znanstvenici otkrili do sada nepoznatu funkciju pluća

Pluća proizvode krv, potvrdila je nova američka znanstvena studija. Iako je cjelokupna medicinska zajednica do sada smatrala da je najvažnija uloga pluća disanje, odnosno izmjena kisika i ugljičnog dioksida, nova studija je potvrdila da pluća proizvode čak do polovine trombocita, prenosi lijecnik.hr

Postavlja se pitanje kako do sada nismo znali za ovakvu važnu ulogu pluća na koje redakcija Science Alerta, u razgovoru sa Markom R. Loonyjem dala odgovor. Naime, do sada nije postojala tehnologija, niti instrumenti kojima bi se to moglo izmjeriti i doznati. Koristeći novu tehniku, navodi Science Alert, u stanice odgovorne za razvoj trombocita su ugradili zeleni fluorescentni protein i ustanovili da te stanice fluoresciraju upravo u plućima.

Pluća, prema podacima koje pokazuje ovo istraživanje proizvode čak polovicu trombocita, stanica odgovornih za zgrušavanje krvi. Čak štoviše, u studiji je utvrđeno da je kod poremećaja niskog broja trombocita nakon transplantacije pluća naglo porastao njihov broj.

Rezultat ove studije predstavlja izrazito velik medicinsko znanstveni preokret jer predstavlja podlogu za značajno bolje liječenje poremećaja krvi koji se odnose na trombocite. Iako se do sada mislilo da se trombociti proizvode primarno u koštanoj srži, daljnja istraživanja se trebaju provesti kako bi se istražila uloga veze između pluća i koštane srži.

Kako bi se moglo utvrditi kakav će rezultati ove studije provedene na miševima imati na čovjeka, očekuju se studije na ljudima. Studija je provedena na University of California.

1. Selver Burekovic

ožujak 25, 2017 kod 8:27 pm

A isli bi na Mars!?Nismo mi jos ni za mjeseca.

2. Ana-Marija Šola

ožujak 25, 2017 kod 10:04 pm

Nije se DO SADA smatralo da je najvažnija uloga pluća disanje već se i dalje to smatra, jer zamislite, to im zaista i je najvažnija uloga

3. Nicole Combaj

ožujak 26, 2017 kod 1:43 am

Aleluja!! 🙂

4. Mladen Uzelac

ožujak 26, 2017 kod 8:51 am

Nepoznata funkcija je proizvodnha trombocita. Izmhereno 50%

5. Jadranka Margan

ožujak 26, 2017 kod 11:42 am

A tko zna što još o tijelu ne znamo 😉 a tako se prave sveznajući . . .

6. Želimir Težak