Foto: Department of Environment and Natural Resources, Bermuda

Biljke i životinje

Znanstvenici otkrili “pčele” na dnu oceana

Po prvi puta znanstvenici su našli dokaze kako podvodni sustav ima oprašivače koji obavljaju isti posao kao pčele na kopnu. Baš kao i njihovi kopneni rođaci, morska trava širi pelud kako bi se reproducirala.

Do sada su biolozi smatrali da se morske biljke oslanjaju samo na strujanje vode ne bi li širile svoje gene. Ali otkriće “morskih pčela” koje prenose pelud je bacilo novo svjetlo na razmnožavanje morske trave.

Znanstvenici s Nacionalnog autonomnog sveučilišta u Meksiku neočekivano su pregledavajući video materijale sa snimkama kretanja rakova zamijetili da više beskralježnjaka posjećuje muške cvjetove nositelje polena nego one kojima nedostaje polen.

“Vidjeli smo životinje koje dolaze i rasprostranjuju pelud”, rekla je glavna istraživačica Brigitta van Tussenbroek za New Scientist.

Prije tog slučaja znanstvenici nikada nisu niti naslućivali da su životinje uključene u oprašivanje morske trave. Pitajući se dali beskralježnjaci doista oprašuju travu ili se njome hrane van Tussenbroek i njezin tim su dodali sitne rakova u akvarij.

U minuti pelud se pojavila na cvjetovima, dok taj učinak nije bio u akvariju bez rakova.

Poruka je bila jasna, rakovi nose pelud s cvijet na cvijet pomažući im u oplodnji.

Što se ovdje dogodilo? Čini se da životinje privlači ljepljiva pelud proizvedena od strane muških cvjetova morske trave. Dok se rak hrani, pelud prianja na njega te ju on dalje širi…

Za sad je Thalassia testudinum jedina vrsta morske trave kod koje je dokazano da se razmnožava uz pomoć neke životinje.

“Ovo oprašivanje nam može pokazati neku sasvim novu razinu i kompleksnost podvodnog sustava te nam opisuje zanimljivu životinjsko-biljnu interakciju koja do sada nije bila opisana”, rekao je Kelly Darnell iz neprofitne grupe istraživača “The Water Institute of the Gulf” za New Scientist.

Također nije nepoznanica da je morska trava vrlo bitna za ekosistem jer ne samo da podržava različite grupe životinja već one ovise jedne o drugima.

Nažalost skriven ispod valova naš plavi ekosistem je često zanemaren. Bez obzira na to proučavanje interakcije između biljaka i životinja biti će vrlo važno za okoliš, pogotovo ako ćemo ga morati štititi.

Ovo istraživanje objavljeno je u časopisu Nature Communications.

"If there's nothing wrong with me...maybe there's something wrong with the universe!" Beverly Crusher

1. Gabrijel Barišić

prosinac 4, 2016 kod 3:46 pm

pelud iz ženskih cvjetova, zanimljiva neka pelud

2. Saško Šajić

prosinac 4, 2016 kod 3:47 pm

mrtve ?

3. Vlado Šoja Šoić

prosinac 4, 2016 kod 4:40 pm

I ja sam pronašao pun sanduk piva na dnu mora…

4. Domagoj Rubil

prosinac 5, 2016 kod 8:12 am

Saško Šajić- kako mogu bit mrtve,ako su ronile i ovi ih snimili??

5. Sven Budisa

prosinac 5, 2016 kod 9:51 pm

Alo majmuni kakav je to naslov?Zamalo da vas izbrisem ali eto reko moram da vidim i taj idiotizam.
    “Po prvi puta znanstvenici su našli dokaze kako podvodni sustav ima oprašivače koji obavljaju isti posao kao pčele na kopnu” je malo bolje zar se ne slazete?